Paint.NET probleempje

Alle vragen betreft het skinnen en modden, kunnen in dit forum geplaatst worden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Skyhook
Lid
Lid
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 01:46

Paint.NET probleempje

Bericht door Skyhook »

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om een chroom of metaal kleur te maken met Paint.NET. :oops:
Heb internet al afgeschuimd voor plugins, maar ook daar word ik niet wijzer. :(
Natuurlijk doe ik iets fout :oops: maar ik weet niet wat, :?: mischien dat iemand mij hier een hint kan geven. :)
m.vr.gr. Campo.
CJIB
Lid
Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: wo 26 aug 2009, 01:20

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door CJIB »

ik zal je een hint geven
dat doe je niet met paint.net en ook niet met welke tekenprogramma dan ook
ook doe je het niet met zmodeler of welk 3d programma dan ook
je kunt het gewoon met bloknote kladblok notitieblokje of wat ook doen :ugeek:
Laat ik nou de hint geven en let dus goed op :lol:
het is nu "mat" en je wil het laten glimmen.

Nou vind ik dit toch echt wel een hele goed strakke hint al zeg ik het zelf en dan nog ontopic ook :twisted: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Skyhook
Lid
Lid
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 01:46

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door Skyhook »

CJIB bedankt voor je antwoord maar puzelen is niet mijn sterkste kant en hier heb ik dus niet zo veel aan, mischien dat je wat duidelijker kan zijn.
vr.gr. Campo.
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door Bart »

Ik denk gewoon dat je een lichtgrijze kleur heel erg moet laten glimmen door middel van de alpha channels, maar hoe het moet? Geen idee :P
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
CONCORDA
Lid
Lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 00:38
Locatie: wildervank

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door CONCORDA »

mat files openen met een kladblokej ;) dat is wat cjib bedoeld denk ik verbeter me als ik fout zit
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Loud Pipes Save Lives
CJIB
Lid
Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: wo 26 aug 2009, 01:20

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door CJIB »

correct helemaal juist concorda
dan daar ff regels aanpassen en klaar is het
Gebruikersavatar
Skyhook
Lid
Lid
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 01:46

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door Skyhook »

Bedankt voor de oplossing, het begint hier al wat te glimmen maar nog lang niet goed.
Heb wel de mat files gevonden dus nu nog ff de goede regeltjes vinden.
gr. Campo.
Gebruikersavatar
CONCORDA
Lid
Lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 00:38
Locatie: wildervank

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door CONCORDA »

shinnes shinynes ofzoiets
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Loud Pipes Save Lives
simonneke1
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 19 aug 2009, 13:00

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door simonneke1 »

je kunt ook specular proberen ik had het met een truck die te hard glansde
je moet al de drie de getallen omhoog zetten maak voor de zekerheid een kopie
groeten simon
Gebruikersavatar
frisianbear
Lid
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:07
Locatie: Leeuwarden,Holland

Re: Paint.NET probleempje

Bericht door frisianbear »

Dan haal je gewoon settings uit een mat file van een andere wagen waarvan jij vind dat de chroom genoeg blink blink is.

Bijvoorbeeld.


material : "eut.dif_spec.add.env.fx" {
texture[0] : "chrom.tobj"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
ambient : { 1 , 1 , 1 }
diffuse : { 0.7 , 0.7 , 0.7 }
specular : { 1.85 , 2.0 , 1.85 }
shininess : 40
tint : { 1 , 1 , 1 }
env_factor : { 0.4 , 0.4 , 0.4 }
}

Ik weet niet hoe de matfile bij jou heet maar anders doe je alleen deze even wijzigen maar ja dat is smaak afhankelijk hoeveel het moet glimmen.

ambient : { 1 , 1 , 1 }
diffuse : { 0.7 , 0.7 , 0.7 }
specular : { 1.85 , 2.0 , 1.85 }
shininess : 40
tint : { 1 , 1 , 1 }
env_factor : { 0.4 , 0.4 , 0.4 }
}

Als je die alleen kopie paste doet zou je in het spel verschil moeten zien.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Skinning en Modding”