Vandaag is een spannende dag. Ik ben vandaag officieel voor me zelf begonnen en heb het transportbedrijf 'Roelofs Internationaal transport' opgericht. Mijn vrachtwagen is ook geleverd dus ik kan gelijk aan de slag. Mijn eerste vrachtje is een grote boor-instelling. Deze moet van Dusseldorf naar Dortmund. Het is nog vroeg in de ochtend als ik op de locatie aankom en de trailer aankoppel.
Voor zo'n zwaar transport zet ik de zwaailichten maar aan.
Er is toch al wat verkeer op de weg zo vroeg in de ochtend.
Al kom ik soms ook kilometers lang niemand tegen.
Na een lekker sterke bak koffie bij het tankstation ga ik op pad voor de laatste 100 kilometer. Het begint nu serieus druk te worden.
Bij het binnenrijden van Dortmund heb ik uiteraard weer alle verkeerslichten tegen.
Na een korte rit door het industriegebied bereik ik mijn eindbestemming.
En weer door om een nieuwe vracht te gaan bezorgen.
Roelofs Internationaal transport
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
- Harald1225
- Lid
- Berichten: 916
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 15:07
- Locatie: breda
Re: Roelofs Internationaal transport
Netjes kerel!
"Always keep on dreaming" "The DreamLiner"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Hopelijk vanavond een dag ritje, dat levert iets leukere plaatjes op
- Harald1225
- Lid
- Berichten: 916
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 15:07
- Locatie: breda
Re: Roelofs Internationaal transport
Ik hoop dat ik vanavond ook nog effe kan rije.. Waar moet je dan naar toe? Ik sta in Finland
"Always keep on dreaming" "The DreamLiner"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
- JCortenbach
- Lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 22:14
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Ik sta nu in Dortmund en weet nog niet wat er op het programma staat. Misschien kom ik jou kant wel uit.
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Nadat ik vanuit Dortmund een paar nieuwe auto's bij een Mercedes-dealer in Amsterdam heb afgeleverd staat 2 straten verderop mijn volgende vracht klaar. Het is een opslag silo die naar Luxemburg moet.
Nadat ik snel even de file-informatie heb bekeken lijkt me via Duitsland rijden het snelste.
Verderop ga ik richt Keulen en staat Luik ook al aangegeven.
Als ik de Rijn oversteek weet ik dat ik bijna in Duitsland ben.
Bij de Duitse grens bij stop ik voor een snelle sanitaire stop. Ondertussen passeren talloze collega's.
Bij het passeren van de Belgische grens hoor ik van een collega dat er verder op een ongeluk is gebeurd en ik beter binnen door kan rijden.
Als ik de snelweg af rijd, merk ik dat ik niet de enige ben die deze route neemt.
Maar na kort oponthoud kan ik snel weer verder.
Ik vind het niet erg om de snelweg te mijden. Het Belgische landschap is erg mooi.
Als ik links van me kijk zie ik dat ik niet de enige ben die van de omgeving aan het genieten is.
Ondertussen zie ik op mijn navigatie dat ik Luxemburg al een heel eind genaderd ben.
Kort daarna rij ik Luxemburg binnen en minder ik snelheid.
En weer een vracht afgeleverd bij een tevreden klant, de zaken gaan goed.
Nadat ik snel even de file-informatie heb bekeken lijkt me via Duitsland rijden het snelste.
Verderop ga ik richt Keulen en staat Luik ook al aangegeven.
Als ik de Rijn oversteek weet ik dat ik bijna in Duitsland ben.
Bij de Duitse grens bij stop ik voor een snelle sanitaire stop. Ondertussen passeren talloze collega's.
Bij het passeren van de Belgische grens hoor ik van een collega dat er verder op een ongeluk is gebeurd en ik beter binnen door kan rijden.
Als ik de snelweg af rijd, merk ik dat ik niet de enige ben die deze route neemt.
Maar na kort oponthoud kan ik snel weer verder.
Ik vind het niet erg om de snelweg te mijden. Het Belgische landschap is erg mooi.
Als ik links van me kijk zie ik dat ik niet de enige ben die van de omgeving aan het genieten is.
Ondertussen zie ik op mijn navigatie dat ik Luxemburg al een heel eind genaderd ben.
Kort daarna rij ik Luxemburg binnen en minder ik snelheid.
En weer een vracht afgeleverd bij een tevreden klant, de zaken gaan goed.
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
In Luxemburg besluit ik nog niet terug naar Nederland te gaan, maar verder te rijden. Ik ga deze container afleveren in Verona.
Onderweg passeer ik vlak voor Straatsburg dit mooie klaverblad.
En daar zijn ze, die vervelende tolpoorten.
Maar natuurlijk is het buiten de spitsuren wel rustig op de Franse tolwegen.
In volle vaart passeer in Straatsburg.
Direct na het passeren van de Zwitserse grens krijg ik te maken met de eerste tunnels.
Op deze 'oergezellige' parkeerplaats neem ik mijn verplichte rust. Gelukkig schijnt de zon
En nog meer positief nieuws: Er is altijd licht aan het eind van de tunnel.
Bij het passeren van de Italiaanse grens begint het al aardig te schermeren.
En ook in Italië hebben ze tolpoorten.
Afslag Verona!!! Ik ben gelukkig bijna op de plaats van bestemming, ik begin moe te worden.
Nadat ik de container heb afgeleverd zoek ik een goed hotel op om even een nachtje lekker bij te slapen. Hopelijk morgen weer richting Nederland.
Onderweg passeer ik vlak voor Straatsburg dit mooie klaverblad.
En daar zijn ze, die vervelende tolpoorten.
Maar natuurlijk is het buiten de spitsuren wel rustig op de Franse tolwegen.
In volle vaart passeer in Straatsburg.
Direct na het passeren van de Zwitserse grens krijg ik te maken met de eerste tunnels.
Op deze 'oergezellige' parkeerplaats neem ik mijn verplichte rust. Gelukkig schijnt de zon
En nog meer positief nieuws: Er is altijd licht aan het eind van de tunnel.
Bij het passeren van de Italiaanse grens begint het al aardig te schermeren.
En ook in Italië hebben ze tolpoorten.
Afslag Verona!!! Ik ben gelukkig bijna op de plaats van bestemming, ik begin moe te worden.
Nadat ik de container heb afgeleverd zoek ik een goed hotel op om even een nachtje lekker bij te slapen. Hopelijk morgen weer richting Nederland.
Re: Roelofs Internationaal transport
Mooie screens...toppie jonghe!!
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Na heerlijk te hebben uitgeslapen mag ik een plezierjacht met kapotte motor naar Engeland brengen. Als ik aankom staat de jacht al op een flinke dieplader en kan ik gelijk vertrekken.
Met een extra brede lading is het oppassen bij de tolpoorten.
Als ik wil gaan tanken zie ik dat er nog 2 collega's voor me zijn. Ik besluit hier alleen even te stoppen om een broodje te kopen en te tanken bij een volgend tankstation in Zwitserland.
Na een voorspoedige rit door Italië bereik ik al snel de Zwitserse grens.
Bij deze tunnel is een tunnelbuis afgesloten vanwege renovatie. We worden door de andere tunnelbuis geleid.
Het wordt deze avond snel donker en als ik bij het volgende tankstation weg rij is het al helemaal donker.
Laat in de avond bereik ik de Franse grens.
Het is deze nacht erg rustig op de Franse snelwegen.
Ik besluit om bij dit tankstation in de buurt van Straatsburg een paar uurtjes te gaan slapen. Dan kan ik nog voor de spits mijn weg vervolgen richting Nederland.
Het is nog niet helemaal licht als ik voor de laatste keer mijn portemonnee mag trekken om de Franse schatkist te spekken.
Gelukkig zijn sommige viaducten in Frankrijk hoog genoeg voor deze lading.
Als ik de Belgische grens ben overgestoken begint het ochtend zonnetje echt door te breken. Nog eventjes en ik ben terug in Nederland.
Yeaaaah, terug in Nederland!! Al is het maar voor eventjes.
Ik maak een korte omweg om mijn collega's in Rotterdam te begroeten.
Bij Europoort neem ik de veerboot richting Engeland.
In Engeland zijn sommige viaducten maar net hoog genoeg.
Heel fijn, die oude bruggetjes in Engeland, vooral met zo'n lading als ik aan het vervoeren ben.
Ik heb het nog een keer gecontroleerd, maar deze houtverwerker is echt het afleveradres van deze plezierjacht.
Met een extra brede lading is het oppassen bij de tolpoorten.
Als ik wil gaan tanken zie ik dat er nog 2 collega's voor me zijn. Ik besluit hier alleen even te stoppen om een broodje te kopen en te tanken bij een volgend tankstation in Zwitserland.
Na een voorspoedige rit door Italië bereik ik al snel de Zwitserse grens.
Bij deze tunnel is een tunnelbuis afgesloten vanwege renovatie. We worden door de andere tunnelbuis geleid.
Het wordt deze avond snel donker en als ik bij het volgende tankstation weg rij is het al helemaal donker.
Laat in de avond bereik ik de Franse grens.
Het is deze nacht erg rustig op de Franse snelwegen.
Ik besluit om bij dit tankstation in de buurt van Straatsburg een paar uurtjes te gaan slapen. Dan kan ik nog voor de spits mijn weg vervolgen richting Nederland.
Het is nog niet helemaal licht als ik voor de laatste keer mijn portemonnee mag trekken om de Franse schatkist te spekken.
Gelukkig zijn sommige viaducten in Frankrijk hoog genoeg voor deze lading.
Als ik de Belgische grens ben overgestoken begint het ochtend zonnetje echt door te breken. Nog eventjes en ik ben terug in Nederland.
Yeaaaah, terug in Nederland!! Al is het maar voor eventjes.
Ik maak een korte omweg om mijn collega's in Rotterdam te begroeten.
Bij Europoort neem ik de veerboot richting Engeland.
In Engeland zijn sommige viaducten maar net hoog genoeg.
Heel fijn, die oude bruggetjes in Engeland, vooral met zo'n lading als ik aan het vervoeren ben.
Ik heb het nog een keer gecontroleerd, maar deze houtverwerker is echt het afleveradres van deze plezierjacht.
Laatst gewijzigd door Gwoon_Paul82 op zo 05 jun 2016, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.