schaal in het spel
- biochazard
- Lid
schaal in het spel
ik heb mijn schaal op 125% staan maar wat veranderd er door en beinvloed je videokaart vermogen?
SCANIA \8/ THE BEST THERE IS
..........V..........
..........V..........
-
- Lid
Re: schaal in het spel
Een grotere schaal zorgt ervoor dat het beeld beter verscherpt zal worden, het gaat wel iets ten koste van je framerate. Ik kan je wel aanraden om een schaal van bijv. 300 te gebruiken en anti aliasing helemaal uit te zetten. Dat geeft een scherper beeld en een betere framerate dan anti aliasing. Als je videokaart dat niet trekt zou ik een schaal van 150 of 200 gebruiken.
- biochazard
- Lid
mijn video kaart zal dr geen moeite mee hebben dankjewel voor de informatieseannie150 schreef:Een grotere schaal zorgt ervoor dat het beeld beter verscherpt zal worden, het gaat wel iets ten koste van je framerate. Ik kan je wel aanraden om een schaal van bijv. 300 te gebruiken en anti aliasing helemaal uit te zetten. Dat geeft een scherper beeld en een betere framerate dan anti aliasing. Als je videokaart dat niet trekt zou ik een schaal van 150 of 200 gebruiken.

..........V..........
..........V..........
Schaling is de mate van antialias die wordt toegepast.
Antialias maakt alle hoekige en kartelige randjes mooi "smooth"
Hier een voorbeeld:
In het spel;
Dus hoe hoger de schaling, hoe meer antialias.
Ik vind het zelf ook een zeer verwarrende benaming voor deze optie.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
-
- Lid
SUPER TIP!seannie150 schreef:Een grotere schaal zorgt ervoor dat het beeld beter verscherpt zal worden, het gaat wel iets ten koste van je framerate. Ik kan je wel aanraden om een schaal van bijv. 300 te gebruiken en anti aliasing helemaal uit te zetten. Dat geeft een scherper beeld en een betere framerate dan anti aliasing. Als je videokaart dat niet trekt zou ik een schaal van 150 of 200 gebruiken.

- biochazard
- Lid
dankje wel ik heb het nooit geweten maar me altijd af gevraagd wat anti aliasing doet nu weet ik dat topBart schreef:Schaling is de mate van antialias die wordt toegepast.
Antialias maakt alle hoekige en kartelige randjes mooi "smooth"
Hier een voorbeeld:
In het spel;
Dus hoe hoger de schaling, hoe meer antialias.
Ik vind het zelf ook een zeer verwarrende benaming voor deze optie.

..........V..........
..........V..........
Prima tip, scaling 400% ziet er een stuk beter uit dan 150% + AA.seannie150 schreef:Een grotere schaal zorgt ervoor dat het beeld beter verscherpt zal worden, het gaat wel iets ten koste van je framerate. Ik kan je wel aanraden om een schaal van bijv. 300 te gebruiken en anti aliasing helemaal uit te zetten. Dat geeft een scherper beeld en een betere framerate dan anti aliasing. Als je videokaart dat niet trekt zou ik een schaal van 150 of 200 gebruiken.
met de scaling op 400% en AA uit lijkt het beeld ook wat rustiger.Cix schreef:Prima tip, scaling 400% ziet er een stuk beter uit dan 150% + AA.seannie150 schreef:Een grotere schaal zorgt ervoor dat het beeld beter verscherpt zal worden, het gaat wel iets ten koste van je framerate. Ik kan je wel aanraden om een schaal van bijv. 300 te gebruiken en anti aliasing helemaal uit te zetten. Dat geeft een scherper beeld en een betere framerate dan anti aliasing. Als je videokaart dat niet trekt zou ik een schaal van 150 of 200 gebruiken.