Toch wel raar/jammer.....

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
alexander1997
Lid
Lid

Toch wel raar/jammer.....

Bericht door alexander1997 »

Hallo allemaal,

Ik vind het toch wel erg jammer dat er sommige dingen niet echt kloppen, zoals namen op borden: In Duitsland: Posen, Lüttich etc. Allemaal duitse namen, maar dat in NL bijv. dan wel Liége staat en in België zelf wel Luik. Of bijvoorbeeld dat in IJmuiden staat dat je naar Newcastle en Harwich kan varen, maar het alleen Tyne (Newcastle) is. Dit zijn enkele voorbeelden maar je ziet het in de game wel vaker. Ik vraag me dan wel af of ik de enige ben die dat opvalt of dat ook raar vind.

mvg. Alexander1997 :thumbup:
Mijn rit verslagen naar Scandinavië/Italië: http://www.kleinebrummi.blogspot.com
ScuL81
Lid
Lid

Re: Toch wel raar/jammer.....

Bericht door ScuL81 »

Dat van die plaatsnamen is wel degelijk realistisch. In Duitsland worden buitenlandse plaatsen bij regel op z'n Duits op de borden gezet. Praag staat als "Prag" ipv "Praha". En vlak over de grens bij Aachen/Köln staat wel degelijks Lüttich op de borden ipv Liège.

In Nederland was dit vroeger ook de regel. Op de A73 bij Venlo stond vroeger ook Aken ipv Aachen, de ANWB heeft dit een paar jaar geleden veranderd en tegenwoordig wordt in NL in de regel altijd de lokale name gebruikt. Een paar jaar geleden stonden er op de A2 overal borden met Luik, maar nu zijn een aantal vervangen door Liège.

In België wordt Luik gebruikt in Vlaamse gebieden en Liège in Franstalige gebieden..
(en zelfs Lüttich in het kleine stukje Duitstalig België)
Jordan
Lid
Lid

Bericht door Jordan »

op sommige plaatsen in belgie staat de namen op de borden nog steeds in 2 talen hoor
met de vlam in de pijn :)
jbsystems
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door jbsystems »

Jordan schreef:op sommige plaatsen in belgie staat de namen op de borden nog steeds in 2 talen hoor
Idd, zeg maar op de meeste plaatsen ipv sommigen.
Afbeelding

Mercedes-Benz Actros => Trucks you can trust
Jordan
Lid
Lid

Bericht door Jordan »

ja dat is ook weer waar :oops: ik moet je weer gelijk geven :lol:
met de vlam in de pijn :)
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

er staat een bord in belgie (vlaamse kant) met "anvers" op.... nog steeds aant zoeken naar die stad ;)
had die dingen ook al gezien maar stoor er mij zo hard ni aan zolang ik maar weet naar waar ik moet
alexander1997
Lid
Lid

ScuL81 schreef:Dat van die plaatsnamen is wel degelijk realistisch. In Duitsland worden buitenlandse plaatsen bij regel op z'n Duits op de borden gezet. Praag staat als "Prag" ipv "Praha". En vlak over de grens bij Aachen/Köln staat wel degelijks Lüttich op de borden ipv Liège.

In Nederland was dit vroeger ook de regel. Op de A73 bij Venlo stond vroeger ook Aken ipv Aachen, de ANWB heeft dit een paar jaar geleden veranderd en tegenwoordig wordt in NL in de regel altijd de lokale name gebruikt. Een paar jaar geleden stonden er op de A2 overal borden met Luik, maar nu zijn een aantal vervangen door Liège.

In België wordt Luik gebruikt in Vlaamse gebieden en Liège in Franstalige gebieden..
Oh oke dan, ik vond het toch wel apart dat er wel in NL Brussel staat ipv Bruxelles, maar wel Liége. Maar ik wist niet dat de ANWB dat veranderd had. Maar nu je het er toch over hebt, bij Arnhem staat toch ook Köln en geen Keulen?
Mijn rit verslagen naar Scandinavië/Italië: http://www.kleinebrummi.blogspot.com
alexander1997
Lid
Lid

ScuL81 schreef:Dat van die plaatsnamen is wel degelijk realistisch. In Duitsland worden buitenlandse plaatsen bij regel op z'n Duits op de borden gezet. Praag staat als "Prag" ipv "Praha". En vlak over de grens bij Aachen/Köln staat wel degelijks Lüttich op de borden ipv Liège.

Oh oke dan, ik vond het toch wel apart dat er wel in NL Brussel staat ipv Bruxelles, maar wel Liége. Maar ik wist niet dat de ANWB dat veranderd had. Maar nu je het er toch over hebt, bij Arnhem staat toch ook Köln en geen Keulen?
Nathan
Lid
Lid

Bericht door Nathan »

Brussel ligt toch ook in het Vlaamse (NL-talige) gedeelte en Luik/Liége in het Franstalige gedeelte :)
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

Nathan schreef:Brussel ligt toch ook in het Vlaamse (NL-talige) gedeelte en Luik/Liége in het Franstalige gedeelte :)
om de nederlanders hier even op snelheid te brengen: brussel is officieel tweetalig. dus beide zijn goed probeer ons land niet te begrijpen.... wij hebben dat ook al lang opgegeven :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”