standalone skin; spel loopt vast

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Bart »

Ik maak hier even een topic voor aan, aangezien ik er zelf even niet meer uit kom.
Ik ben bezig met een standalone skin. Ik heb als eerste geprobeerd een skin uit ETS2 zelf als basis te gebruiken en dan alle bestandsnamen en verwijzingen in de mat, tobj en sii bestanden aan te passen. In het paintjobmenu loopt het spel dan vast...

Nu heb ik de "TLP skin" gebruikt als basis, an alleen de dds vervangen. Nu werkt mijn skin wél standalone... Maar overschrijft hij natuurlijk de "TLP skin".
zodra ik de namen en verwijzingen aanpas zodat er niets meer overschreven wordt loopt de boel weer vast.

Code: Selecteer alles

00:00:33.516 : [mem] Caching of the resource '/material/ui/accessory/paintjob_tld.tobj' failed.
00:00:33.516 : [tobj] Failed reading map name from file '/material/ui/accessory/paintjob_tld.tobj'.
Dit is de code uit de log achteraf. het zit hem dus blijkbaar in de bestanden van het icoontje in het paintjobmenu. (Dat wel werkt als de skin niet standalone is)

Wat zie ik hier over het hoofd? Ik weet zeker dat de maker van de TLP skin "Bouwe" mij hier uit de brand kan helpen maar helaas heb ik geen idee wie dit is.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Lommerts
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: za 02 okt 2010, 14:07
Locatie: Oude Pekela

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Lommerts »

Hmm......ik vermoed dat de "TLP-skin" tobj files met een soort tobj-editor zijn gemaakt.

Dus zoiets zoals de tool TobjEdit, misschien dat deze programma de desbetreffende oplossing bied?
Kin nait, bestoat nait.
Gebruikersavatar
D-saffier
Lid
Lid
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:00
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door D-saffier »

als je een def. bestandje wijzigt mag je nooit tab gebruiken alleen maar spaties. Misschien helpt dit?
Specs.
Manufacturer:DELL
Processor:Intel(R) Core(TM) 2CPU 6600 @ 2.40 GHz
Memory:8.2GB RAM
Hard Drive:2 x 250 GB
Video Card:NVIDIA GeForce GT 520 2.1 GB
Monitor:Dell 1908FP
Sound Card:NVIDIA High Defenition Audio
Wheel:thrustmaster rgt ffb
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Bart »

D-saffier schreef:als je een def. bestandje wijzigt mag je nooit tab gebruiken alleen maar spaties. Misschien helpt dit?
tab kan ik zonder problemen gebruiken. Het probleem lag inderdaad bij de tobj files.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
D-saffier
Lid
Lid
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:00
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door D-saffier »

Ja, als je een ding wijzigt moet je hem altijd even doorlezen voor verwijzingen enzo..
Specs.
Manufacturer:DELL
Processor:Intel(R) Core(TM) 2CPU 6600 @ 2.40 GHz
Memory:8.2GB RAM
Hard Drive:2 x 250 GB
Video Card:NVIDIA GeForce GT 520 2.1 GB
Monitor:Dell 1908FP
Sound Card:NVIDIA High Defenition Audio
Wheel:thrustmaster rgt ffb
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Bart »

D-saffier schreef:Ja, als je een ding wijzigt moet je hem altijd even doorlezen voor verwijzingen enzo..
Ik had alles juist hoor. Maar blijkbaar kan ik een .tobj (in tegenstellig tot .sii of .mat) niet in de texteditor aanpassen zonder te resulteren in een crash. Als ik het aanpas via Tobjedit lukt het wel.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
D-saffier
Lid
Lid
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:00
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door D-saffier »

Thanks! :thumbup:
Specs.
Manufacturer:DELL
Processor:Intel(R) Core(TM) 2CPU 6600 @ 2.40 GHz
Memory:8.2GB RAM
Hard Drive:2 x 250 GB
Video Card:NVIDIA GeForce GT 520 2.1 GB
Monitor:Dell 1908FP
Sound Card:NVIDIA High Defenition Audio
Wheel:thrustmaster rgt ffb
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Bart »

Ik heb nog een vraagje, vind het onnodig een nieuw topic daarvoor te openen.

Als ik een skin uitsluitend geschikt wil maken voor een DAF XF SSC zou er in de def moeten staan;

Code: Selecteer alles

suitable_for[]: "super_space_cab.daf.xf.cabin"}}
Toch?

Maar dan staat de skin er niet tussen...

edit; het meot dus zijn;

Code: Selecteer alles

suitable_for[]: "super_s_cab.daf.xf.cabin"
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
D-saffier
Lid
Lid
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:00
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door D-saffier »

Moet je ook om denken bij scania, dat je wel de goede cabine selecteert als je hem skint.
Anders ziet het er ook niet uit.
Specs.
Manufacturer:DELL
Processor:Intel(R) Core(TM) 2CPU 6600 @ 2.40 GHz
Memory:8.2GB RAM
Hard Drive:2 x 250 GB
Video Card:NVIDIA GeForce GT 520 2.1 GB
Monitor:Dell 1908FP
Sound Card:NVIDIA High Defenition Audio
Wheel:thrustmaster rgt ffb
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: standalone skin; spel loopt vast

Bericht door Bart »

D-saffier schreef:Moet je ook om denken bij scania, dat je wel de goede cabine selecteert als je hem skint.
Anders ziet het er ook niet uit.
Moet je bij elk merk op letten, vandaar dat ik het ook bij elke skin aangeef ;)

Goed zoeken naar de namen van cabines, je hebt Topline, Highline, maar de lage cabine heet dan weer Normal... En bij Volvo moet je niet zoeken naar "Globetrotter" enzovoorts, maar iets van l3h2 of zoiets.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Plaats reactie

Terug naar “Skinnen”