Een flinke graafmachine op een dieplader van Mannheim naar Calais voor de oversteek naar Engeland. Tank 3/4 vol, en pas pitten over een aantal uur, 28.000 euro in the pocket: koekie appeltje eitje.
Radio Veronica op de achtergrond, schakel ik de G27 pook in de eerste versnelling draai met mijn hoofd om de trackIR zijn werk te laten doen. Tijdens de rit check ik nog even mijn rust en met een beetje geluk moet ik Calais halen. Immers kan ik daar wel effe een tukkie doen. Rob van Zomeren laat Nederland weer lachen met zijn moppen en ik lach vrolijk mee terwijl ik op cruisecontrol rustig de kilometers opeet met 85 km per uur. Een kassa geluidje en een tekst: "Tina (gehuurde chauffeur) heeft geen lading gevonden en rijdt leeg terug. Kosten 400 euro...". Potdomme denk ik bij mezelf...da's al de derde keer. Kijk straks wel wat ik doe. Nu wil ik alleen maar de 28.000 euro chashen. Ik passeer een slaapplaats. Laat maar gaan denk ik...ik haal Calais nog wel. Als ik ongeveer 100 km van Calais verwijderd ben krijg ik de eerste melding dat ik moe wordt. Mmm...misschien toch 50 km terug effe tukkie moeten doen. Nu is het te laat... Maar straks kan ik wel tukken in Calais bij de ferry. 20 km van Calais verwijderd begin ik te soezen...da's niet goed. Toch maar gas blijven geven. Ik krijg mijn eerste bekeuring als ik door het donker oranje licht rijd. Het zal me worst wezen...ik moet pitten. de GPS leidt mij naar het trein station voor de tunnel en ik begrijp er niks van...waar moet ik nu zijn? Uit frustratie maak ik een te korte bocht en zie nog net op tijd dat ik mijn oplegger bijna klem rijdt tegen een tegenligger. BAM...op de rem. De cabine veert na en zweet staat in mijn handen. Getver. Omdat ik halverwege in een bocht sta kan ik niet goed zien of er iets achter mij staat maar ik moet achteruit! Ik schakel mijn pook in de achteruit en start mijn maneuvre. Na wat gedoe en veel gebruik van mijn trackir kan ik eindelijk goed de bocht door. IK MOET PITTEN! Ik druk op de escape toets en bekijk de kaart. Ik zie dat er in Calais rustpunten zijn. Wat doe ik...toch zoeken naar de ferry of eerst pitten. Ik besluit voor het laatste. In calais let ik niet goed op en mis een afslag. Kostbare tijd gaat verloren als ik een extra rondje moet rijden. Ondertussen rommel ik met de GPS en bereken hoeveel tijd ik nog overheb om de lading op tijd af te leveren...het wordt krap! Eindelijk kom ik bij een hotel aan. Zonder na te denken stuur ik het terrein op achter het hotel. Het is inmiddels donker geworden. Ik zie wat auto's staan en een aantal trucks zonder oplegger. Waar moet ik dan parkeren? Ik probeer wat te manoeuvreren maar achter het hotel is het heel krap met een dieplader. Dit is niks...ik moet naar de ferry toe!! Een tik....nog een tik....het begint te regenen en niet zo'n beetje ook. Nu moet ik achteruit weer terug op de weg zien te komen. De oranje zwaailichten reflecteren op de omgeving en Madonna zingt "Like a virgin". "Madonna SHUT UP" roep ik waarop mijn vriendin beneden vraagt: "Is er iets". "Nee hoor" roep ik met een gefrustreerde stem. Ik zet de radio uit en concentreer me om achteruit weer op de weg te komen. Ik zie bijna niks in mijn spiegels wegens de regen. Scania truck driver heeft mij geleerd eerst de omgeving goed in te prenten alvorens deze te betreden. Dat is mijn voordeel. Zonder iets te raken krijg ik het voor elkaar om mijn vrachtwagen en combinatie te draaien. Zweet voel ik onder mijn oksels lopen...ik gooi mijn trui uit. Kostbare tijd tikt weg. Ik calculeer weer...dit gaat niet goed. Ik race mijn weg terug naar Calais en krijg nog twee bekeuringen...het zal mij worst wezen. Uiteindelijk kom ik bij de ferry's. Ik zet mijn vrachtwagen op de boot. Uiteindelijk heb ik van de 28.000 euro 20.000 ontvangen. Het ergste is dat ik mij gekrengd voel. Een overmoedige fout door niet op tijd te gaan pitten opgevolgd door foute beslissingen.
En dit voorbeeld is voor mij persoonlijk waarom ETS 2 een absolute topper is en bij mij in de top 3 van top games is gekomen. ( 1 = FS Flightsimulator // 2 = ETS 2 // 3 = SIMBIN GTR Evo)
Gr. Boby
Timemanagement
Timemanagement
I7-4970K @ 4,6 // Asus Maximus Hero VII // 2x8GB Corsair Plat. 2400 // Asus GTX 780 // Thrustmaster T500 //Thrustmaster TH8RS H Shifter// DSD sequential shifter// TrackIR 4.0 // Windows 7 64 bit
- Twinone020
- Lid
Re: Timemanagement
haha vet verhaal
even in het kort samengevat je hele rit
lolz

mijn pc:
Centurion 5 II
I7 920 2,67GHz
P6T SE Socket 1366
SSD: Vertex 4 128GB
HDD 2TB WD20EARX
corsair Dominator DDR3 1600 6GB
videokaart: MSI GTX 660 2GB
OCZ 600Watt voeding
Windows 7 Ultimate 64 bits

Centurion 5 II
I7 920 2,67GHz
P6T SE Socket 1366
SSD: Vertex 4 128GB
HDD 2TB WD20EARX
corsair Dominator DDR3 1600 6GB
videokaart: MSI GTX 660 2GB
OCZ 600Watt voeding
Windows 7 Ultimate 64 bits

Mooi verhaal zet er volgende keer wel plaatjes bij.
-
- Lid
Hahaha, geweldig beschreven.. 

geweldig verhaal, mooi gedaan 

Mag van mij wel vaker. Mooi verhaal 

Manufacturer:DELL
Processor:Intel(R) Core(TM) 2CPU 6600 @ 2.40 GHz
Memory:8.2GB RAM
Hard Drive:2 x 250 GB
Video Card:NVIDIA GeForce GT 520 2.1 GB
Monitor:Dell 1908FP
Sound Card:NVIDIA High Defenition Audio
Wheel:thrustmaster rgt ffb
inderdaad ga zo doorD-saffier schreef:Mag van mij wel vaker. Mooi verhaal

Heel mooi verhaal.
T leven van een echte chauffeur.
T leven van een echte chauffeur.
Liever 8 klappen, dan 6 die het niet snappen!
Thanx Jbsystems.
Member of the A & S Cargo Group.
Thanx Jbsystems.
Member of the A & S Cargo Group.