Via via heb ik 18WOS leren kennen en gespeeld, nu na wat opzoekwerk heb ik ETS gevonden en vind dat beter in handeling en graphics
Nu is de vraag:
-welk stuurwiel werkt het beste
-welke versnellingpook werkt wel met ETS(2)
_heb begrepen dat de logitec g27 de pook niet werkt.
Ik heb al aan het opzoeken geweest en vind:
-logitec G27
-logitec driving force gt
-trustmaster rally gt
djw Taz
Welk stuurwiel???
-
- Lid
-
- Lid
Re: Welk stuurwiel???
zien we pas bij de release. Slotje? 

Laatst gewijzigd door jztrucking op zo 24 jun 2012, 00:37, 2 keer totaal gewijzigd.
driving force gt is best goed die heb ik stuurt lekker dus koop zon driving force gt
- Davy.de.Fauw
- Lid
-
- Lid
thnx voor je antwoord Simon
Davy, k ga zeker wachten met aankoop tot na de release
Ik ben er een leek in, zelf heb ik een Apple comp, via men broer 18WOS leren kennen en gespeeld zonder stuurwiel.
Nu zit ik al even met het idee een Comp en stuurwiel aan te schaffen voor deze simulator games, 18WOS, ETS, GTS,... geen race, geen interesse daarin
Daarom ook de vraag, kan ik rustig uitkijken naar wat en hoe...
Ben redelijk truckminded, sinds enkele jaren ook in het bezit van radio gestuurde vrachtwagens schaal 1/16
(2types peterbilt, frightliner, kenworth, mb actros, scania, ... types opleggers, boomstammen, flattbett, container, lowbett, ... graafkraan en vorkheftruck)

Davy, k ga zeker wachten met aankoop tot na de release

Ik ben er een leek in, zelf heb ik een Apple comp, via men broer 18WOS leren kennen en gespeeld zonder stuurwiel.
Nu zit ik al even met het idee een Comp en stuurwiel aan te schaffen voor deze simulator games, 18WOS, ETS, GTS,... geen race, geen interesse daarin
Daarom ook de vraag, kan ik rustig uitkijken naar wat en hoe...
Ben redelijk truckminded, sinds enkele jaren ook in het bezit van radio gestuurde vrachtwagens schaal 1/16
(2types peterbilt, frightliner, kenworth, mb actros, scania, ... types opleggers, boomstammen, flattbett, container, lowbett, ... graafkraan en vorkheftruck)
- roylabruyere
- Lid
Driving force GT is sowieso een goed stuur. Heb hem zelf ook en gebruik hem bij alle games waarbij je moet rijden. TDU, OMSI en GTS. Bij elk spel werkt het perfect, komt ook omdat je zelf kan instellen hoeveel graden dat het stuur moet sturen, dat is ontzettend fijn.

Een goed alternatief met 6 versnellingen vooruit en 1 achteruit + koppelingspedaal is het Porsche 911 Carrera Wheel van Fanatec voor 99,95 euro ( dit is inclusief verzending ). Het werkt ook in Scania Truck Driving Simulator en ik kan er dus wel van uit gaan dat het ook onder Euro Truck Simulator 2 gewoon doet wat het moet doen. Het draait ook 900 graden en kan op vele manieren electronisch ingesteld worden, zonder grote lelijke knoppen op het stuur.

En nee, ik heb geen aandelen, maar het blijkt dat dit merk alleen bekend is bij "hardcore" race-sim fanaten.

En nee, ik heb geen aandelen, maar het blijkt dat dit merk alleen bekend is bij "hardcore" race-sim fanaten.

ziet er mooi uit dat stuur
-
- Lid
die fanatec is zeker een mooi stuur, ik ben zelf ook een sim fanaat (vooral de simbin titels + rFactor, gmotor 2 zegmaar) Maar die fanatec was in de tijd dat ik mijn logitech g25 kocht (voorloper van de g27, en er is weinig verschil) ongeveer 2x zo duur, en dat vond ik toen te duur.
Zelf vind ik de logitech g25 met de juiste instellingen (dat is even wat werk om dat goed te krijgen, maar wel essentieel) icm het scania spel heerlijk rijden. IK denk dat het voor een vrachtwagen spel mooi is als je 900 graden rotatie hebt, maar dat de kwaliteit van de ffb enz. minder van belang is bij een vrachtwagen sim dan bij een race sim, bij een race sim is het gevoel in besturing toch belangrijker dan bij een vrachtwagen sim naar mijn mening.
Bij een vrachtwagen sim hoef je meestal niet aan te voelen wanneer je moet tegensturen als je iets te vroeg gas geeft uit een bocht vandaan.
edit: waar haal je die 99 euro vandaan? in mijn beleving waren die dingen inclusief shifter en pedalen altijd 300.
ik zie het nu, dit is een goedkopere versie.
Zelf vind ik de logitech g25 met de juiste instellingen (dat is even wat werk om dat goed te krijgen, maar wel essentieel) icm het scania spel heerlijk rijden. IK denk dat het voor een vrachtwagen spel mooi is als je 900 graden rotatie hebt, maar dat de kwaliteit van de ffb enz. minder van belang is bij een vrachtwagen sim dan bij een race sim, bij een race sim is het gevoel in besturing toch belangrijker dan bij een vrachtwagen sim naar mijn mening.
Bij een vrachtwagen sim hoef je meestal niet aan te voelen wanneer je moet tegensturen als je iets te vroeg gas geeft uit een bocht vandaan.

edit: waar haal je die 99 euro vandaan? in mijn beleving waren die dingen inclusief shifter en pedalen altijd 300.
ik zie het nu, dit is een goedkopere versie.
ik heb de driving force gt ik vindt het een geweldig stuur
er zit een klein pookje op waarmee je kan schakelen fijne pedalen en de rem gaat zwaarder dan het gaspedaal
het stuur heeft veel knoppen dat is ook heel makelijk
en het materiaal waarvan het stuur gemaakt is krijg ik geen zweethanden (ik heb wel eens bij andere stuuren dat ik zweethanden krijg(nee geen angstzweet))
enige minpunt is dat hij redelijk luidruchtig is(oplossing: draai het geluid iets harder en je hoort er niks meer van)
er zit een klein pookje op waarmee je kan schakelen fijne pedalen en de rem gaat zwaarder dan het gaspedaal
het stuur heeft veel knoppen dat is ook heel makelijk
en het materiaal waarvan het stuur gemaakt is krijg ik geen zweethanden (ik heb wel eens bij andere stuuren dat ik zweethanden krijg(nee geen angstzweet))
enige minpunt is dat hij redelijk luidruchtig is(oplossing: draai het geluid iets harder en je hoort er niks meer van)