Leraren, jongens toch, wat moet je er mee. Het ene moment zijn ze vriendelijk en fatsoenlijk, het andere moment ontploffen ze in alle hevigheid. Op dat moment is er geen redden meer aan en moet je je schrap zetten voor een stortvloed aan scheldwoorden, herhalingen en speeksel. Zo ook mijn leraar M&O en vervoersrecht. Geweldig toffe kerel, rechtvaardig ook nog s. Maar maak m niet kwaad en de pleuris breekt uit.
En dan de lerares engels die net nieuw is op het instituut. Die heeft naar mijn idee geen weet van wat goed engels spreken is. Maar jongens toch. Ze zegt iets in het nederlands, en zegt het vervolgens in het engels om ons goed engels te leren. Ik zit bij engels meestal met m'n handen aan m'n laptop of m'n muis, ogen op het scherm. Maar bij deze "docente" zit ik meestal met m'n handen in het haar. 'Make sure to
make your homework!' zegt ze dan vol overtuiging. Ik kon m'n lach niet bedwingen en ze vroeg me wat er zo leuk was. Ik verbeterde haar en ook nog een aantal zaken dat ze daarvoor gezegd had. Dat schoot duidelijk in het verkeerde keelgat en ik werd voor van alles uitgemaakt, daar lusten de honden geen brood van. Aan het einde van de les stampte ze het lokaal uit en kwam mijn mentor binnen. 'Oke, wie heeft haar zo kwaad gemaakt?' 'Ik', zeg ik heel eerlijk. Vervolgens was de vraag wat ik dan gezegd had. Dus ik braaf uitleggen wat ik gezegd had. M'n mentor zag er de humor wel van in maar zei me ook vooral zachtzinnig om te gaan met nieuwe leraren. Right... laat ze hun mannetje maar staan voor de klas, leraar ben je of ben je niet. Zachtzinnig, tsk.
@ Wesley072: Een renault clio mexx uit 1997, 1.4 liter benzine, 95 pk, 800 kg