Ik krijg alleen maar positieve reacties, echt super cool.
Ritverslag
Het is 18:20 als de telefoon gaat, je mag naar de NBFC toe, tuutuutuu.
En hij heeft al opgehangen.
Als ik me aanmeld bij de NBFC moet ik een veiligheidshesje aan, wat een ****.
De trailer van 25 ton Chemicaliën die voor mij is moet naar Linz (Oostenrijk).
Het is 18:30 als ik de poort uitrij.
Ik ben nog geen uur onderweg of de eerste euro’s zijn alweer uit mijn zak geklopt, ik moet tol betalen.
Vlak na de tol moet ik rechtsaf, de boot ligt op mij te wachten.
Ik ben de enige op de boot, de reis van Halhjem naar Sandvikvag duur 40 minuten.
Het begint donker te worden als ik van de boot rij.
Donker of licht het kan mij niks schelen, ik rij lekker door.
Met een gangetje van gemiddeld 80km/u rij ik door na de volgende boot, de boot van Arsvâgen naar Mortavika, 25 minuten doet de boot erover.
In de boot is niks te beleven, er is een grote ingang en een grote uitgang, als de deuren dicht zitten kun je nergens heen.
Na 10 minuten varen val ik in slaap, de grote scharnieren van de deur wekken me bruut uit mijn kwartiertje van rust.
De motor aan en koersen richting de volgende boot.
Als ik Kristiansand binnen rij komt de zon als licht door, ik hoop dat het de hele dag lekker weer blijft.
De man van de Noorse douane dwingt me tot stoppen, als ik de deur opendoe krijg ik een kop koffie in de handen geduwd, alstublieft meneer, bedankt hier zijn de papieren zeg ik.
Hij controleert ze en zet een stempel, goede reis meneer en het geeft de papieren terug.
Dik 3 uur doet de ferry erover om van Kristiansand naar Hirtshals te varen.
Opeens zie ik in mijn linkerhoek iets vreemds, als ik beter kijk zie ik dat een dikke Pool aan handarbeid doet, met behulp van een playboy of iets in die richting, ik doe gauw het gordijn dicht.
De haven van Hirtshals uitrijden is niet makkelijk, overal staan geparkeerde auto’s.
Ik kan nog een kleine 5 uur rijden, dan is mijn rijtijd op.
Door wegwerkzaamheden om de E45 tussen Aalborg en Aarhus moet het verkeer over 2 banen in plaats van 4, het is erg krap maar met een beetje handigheid voorkom ik schade.
De nacht breng ik door bij de grens van Denemarken – Duitsland.
Als ik wakker word moet ik nog 18 uur rijden tot Linz, de klant verwacht de lading binnen 22 uur, de route die ik nog moet afleggen bestaat grotendeels uit tweebaanswegen, ik hoop dat ik het binnen de tijd haal.
Het is lekker rustig op de Duitse b – wegen, het enige wat ik tegenkom is een Hert die vlug de weg oversteekt.
Het is inmiddels 14:00 als ik de snelweg opdraai, nog geen vijf minuten later begint het te regenen, en geen miezerregen, het komt met bakken uit de lucht vallen.
Voor mij is al een Renault van FedEx tegen de vangrail gebotst.
Hopelijk kom ik veilig in Linz aan.
De het blijft een lange tijd regenen als ik om 19:50 Linz binnenrijd regent het nog.
Ik moet de Chemicaliën lossen bij Rotra, als ik bij me wil melden via de intercom zie ik dat ze open zijn tot 19:00 bellen dus.
Na wat getelefoneer kan ik de trailer afkoppelen bij de ITCC.
Als de papieren zijn ingeleverd en de trailer is afgekoppeld zoek ik een parkeerplaats op.
Morgen weer een nieuwe dag.
To be continued…