Dennis(vogeltje93)zmod oefeningen

Maak hier een eigen blog aan.
Plaats reactie
vogeltje93
Lid
Lid

Re: vogeltje93(dennis)zmodel oefeningen:P

Bericht door vogeltje93 »

oke xd dan geef ik het modden maar op :silent:
bedankt in iedergeval voor je hulp
Afbeelding
Maupy1994 schreef: +1
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa :oops:
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

Heb je wel in zmodeler bij properties de map namen op gegeven dus vehicle/truck/143m en paint jobs (13 stuks bijvoorbeeld)
En heb je de base ook (ABC) bij gezet of niet welke versie zmod heb je?
Heb je objecten wel toe gevoegd aan de base zelf.
Is hier meer info van (heb namelijk geen zin om je hele blog door te graven opzoek naar antwoorden)
Wat je water fout aangaat heb je er een mod in zitten die een andere map bevat of heb je je base aan gepast want dan denk ik dat je ook je base moet gaan vervangen in de toekomst.
vogeltje93
Lid
Lid

nee dat had ik nog neit gedaan de map namen op gegeven dus vehicle/truck/143m en paint jobs :O
bij paintjobs gewoon het aantal aangeven of ook de naam?
hoe bedoel je de base er ook bij gezet bij wat? :wtf:
de objecten(die je op de foto kon zien) staan gewoon in de base

ik heb zmod 2.2.2
de objecten zijn:
pablo,s
noppenleer op de achterwand
en lampenkapjes binnen tegen het noppenleer
allemaal geuvmapt
nee want had hem ook zonder andere mods ingezet en als je de def op default dee dan werkte hij wel

ik heb geen base aangepast?(van ets bedoel je?)
Afbeelding
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa :oops:
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

De base van je truck in zmod bedoel ik dus mee waar truck staat (is de hoofd map waar je objecten allemaal in zitten en je flares als daar alleen truck staat moet je er truck[spatie](ABC) van maken dit zorgt er namelijk voor dat je truck op variant a b of c komt dan heb je die default niet meer dit moet ook bij collision gedaan worden.
Bij properties moet je idd de map naam opgeven die waar je de truck pmc pmd en al je ddsjes in hebt vandaar vehicle/truck/143m
bij paintjobs moet je het aantal dds bestanden op geven die je gebruikt of iets meer heb je 13 kun je bijvoorbeeld 15 van maken doe je minder krijg je ook minder lol.
Objecten heb je dus allemaal goed (zit in de base map van je truck) dus is klaar.
Dan nog even wat als je losse onderdelen hebt en losse ddsjes daar bij of je maakt ze zelf dan is het puur een kwestie van toewijzen in zmod heb je 1 dds voor meerder objecten dan moet je idd gaan UVmappen
1 dds voor 1 object is je reinste onzin om te gaan mappen want hij krijgt het automatische al toegewezen dan he en hoeft dus niet te kijken welk gedeelte van de dds hij moet pakken.
Hopelijk heb je verder wel alles goed gedaan in de material editor want dat ga ik niet ook nog uitgebreid uitleggen.
De base van ETS hoofdmap in program files van windows bedoelde ik ja die heb je dus niet aan gepast dus daar is dan ook niks mis mee (zijn wel eens mensen die het wel aanpassen dat levert ook wel eens problemen op vandaar die vraag).
Oke nou succes en hopelijk gaat het nu allemaal lukken verder.
vogeltje93
Lid
Lid

oke bedankt zal het eens gaan proberen

en dan obj:{0xD346A,0x0} (ABC) of echt de truck abc bedoelde je dat met abc?
de material editor staat als goed is wel goed ja dat was me al uitgelegt wat er uitgevinkt moest worden enzovoort

en dan dus gewoon exporteren alles aangevinkt tjob enzovoort?
oke zal het gaan proberen :thumbup:
Afbeelding
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

Dat is aan je zelf wat je probeert of de code of truck.
Nog een tip voor je neem een truck van de standaard trucks uit het spel import die dan met alles aan gevinkt dan heb je vaak het voorbeeld hoe alles moet staan.

Succes verder en laat het ook even weten of het gelukt is of niet
vogeltje93
Lid
Lid

oke dus dan zou dit goed moeten zijn met exporteren en dit allemaal aangevinkt
Afbeelding
zowel truck als colision staan allebij nu met spatie (abc) dus dat moet dan ook goed zijn
dus ga eens kijken nu met de def om te zorgen dat ie iets vervangt
maar krijg hem nog niet werkend in het spel als ik de def op scania c zet zie ik hem niet
ja zal het zeker wel even laten weten of het gelukt is
Afbeelding
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

Ja alles aanvinken mits je alle mat files al eens goed hebt geëxporteerd (dus als je de truck al in game hebt maar nog wilt aanpassen of je moet nog meer dds bestanden toe gevoegd hebben dan weer wel alles aanvinken)
Maar goed ik heb hier ff een voorbeeld van hoe en wat met ABC stukje

ook voor het gemak nog ff properties er bij gescreend daar zie je vehicle/truck/143m en het aantal ddsjes wat je gebruikt in je truck zodat je dat ook niet fout kan doen.
Als je dan echt alles goed gedaan hebt en je wilt hem in game hebben dan moet je in de defenition van de truck gewoon bij variant a b of c zetten en dus geen default meer lol.
Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje kunt volgen.
Succes en nu moet je de rest verder zelf doen en uit zoeken.
vogeltje93
Lid
Lid

oke ga het maar weer is verder proberen xd
ab share heb ik dan wel niet maar goed
en bij de def moet je dan scania of de swift als naam gebruiken
bedankt :clap:
Afbeelding
vogeltje93
Lid
Lid

nop lukt niet heb echt alles geprobeerd ook de def van c naar a en andersom maar het werkt gewoon niet spel gaat aan en crasht meteen
:wtf:
want nu ook met mn vorige truck heb ik wat geprobeerd zoals op deze daf had ik staande pijpen staan en start ets doet ie het dit keer wel alleen zie je nergens de pijpen
het is wel geuvmapt en staat gewon in de base alles abc enzo dus strange xd
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Persoonlijke Blog”