Roelofs Internationaal transport
- Harald1225
- Lid
- Berichten: 916
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 15:07
- Locatie: breda
Re: Roelofs Internationaal transport
Jha bij DLS hebben we ook wel is van die rare los plekken... Maar weer mooie screens kerel! Hopelijk komen we elkaar een keer tegen onderweg
"Always keep on dreaming" "The DreamLiner"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
De kroegbaas van "Het Cafe!"
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Ik ben vanavond even in ons café. Misschien tot daar
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Vroeg in de ochtend verlaat ik Amsterdam om een vracht van Tesco naar Pécs in Hongarije te brengen. Ik ben al lang niet meer in Hongarije geweest, dus ben benieuwd hoe het is om daar weer te zijn.
Het is nog lekker rustig op de weg, de reis verloopt tot nu toe voorspoedig.
En al snel bereik ik de Duitse grens.
In Duitsland kom ik langs iets wat op een Duits-Amerikaanse gedenkplaats lijkt waar dit oude vliegtuig staat opgesteld.
In de buurt van Frankfurt verlaat ik de snelweg om te tanken en te rusten.
Ook in het buitenland denk ik aan Nederland, daarom tank ik bij Shell. Omdat ik verderop een paar Nederlandse collega's zie staan hou ik hier ook mijn grote stop en probeer ik een beetje te slapen.
Als ik wakker wordt is het al weer donker, snel weer verder.
s'Nachts krijg ik de schrik van mij leven. En duikt plotseling een hert op voor mijn vrachtwagen. Na heftig remmen en slingeren kan ik de truck zonder schade tot stilstand brengen. Ook de overige weggebruikers blijven schadevrij.
Gelukkig bereik ik de tunnels, geen herten.
In de nacht is het altijd erg rustig op de weg. Maar met heerlijke Nederlandse muziek op stuif over de Duitse en Oostenrijkse snelwegen.
Ik heb even getwijfeld om bij dit tankstation te rusten, maar ik besluit nog een stuk door te rijden.
Dit zou de laatste tolpoort van mij reis moeten zijn, hier besluit ik om te rusten.
Als ik wakker wordt is de ochtendspits grotendeels voorbij, op naar Hongarije.
Ik kom in de buurt van de grens, voor het eerst wordt Boedapest aangegeven op de borden.
Zelfs Pécs, mijn eindbestemming, staat al voor het passeren van de grens aangegeven.
De Hongaarse grens!! Ik wordt hier door de douane staande gehouden voor een controle. Ik moet anderhalf uur wachten voor dat er sowieso naar mijn vracht en papieren wordt gekeken.
Uiteindelijk halen ze mijn hele truck overhoop en kan ik pas na 4,5 uur eindelijk weer verder. Nu weet ik weer waarom ik hier allang niet meer ben geweest.
Ik moet me door deze lange stop haasten om mijn vracht op tijd af te kunnen leveren. Daarom geef ik gas en haal ik sommige Hongaarse collega's in.
Het word al donker. Gelukkig is het nog maar 25 km tot aan Pécs.
Daar ben ik dan, in Pécs. Als ik op de eindbestemming kom, koppel ik snel mijn trailer af.
Zonder te rusten koppel ik deze dieplader aan om deze graafmachine naar Graz te brengen. Met gierende banden verlaat ik dit verdomde pestpokke land.
Het is nog lekker rustig op de weg, de reis verloopt tot nu toe voorspoedig.
En al snel bereik ik de Duitse grens.
In Duitsland kom ik langs iets wat op een Duits-Amerikaanse gedenkplaats lijkt waar dit oude vliegtuig staat opgesteld.
In de buurt van Frankfurt verlaat ik de snelweg om te tanken en te rusten.
Ook in het buitenland denk ik aan Nederland, daarom tank ik bij Shell. Omdat ik verderop een paar Nederlandse collega's zie staan hou ik hier ook mijn grote stop en probeer ik een beetje te slapen.
Als ik wakker wordt is het al weer donker, snel weer verder.
s'Nachts krijg ik de schrik van mij leven. En duikt plotseling een hert op voor mijn vrachtwagen. Na heftig remmen en slingeren kan ik de truck zonder schade tot stilstand brengen. Ook de overige weggebruikers blijven schadevrij.
Gelukkig bereik ik de tunnels, geen herten.
In de nacht is het altijd erg rustig op de weg. Maar met heerlijke Nederlandse muziek op stuif over de Duitse en Oostenrijkse snelwegen.
Ik heb even getwijfeld om bij dit tankstation te rusten, maar ik besluit nog een stuk door te rijden.
Dit zou de laatste tolpoort van mij reis moeten zijn, hier besluit ik om te rusten.
Als ik wakker wordt is de ochtendspits grotendeels voorbij, op naar Hongarije.
Ik kom in de buurt van de grens, voor het eerst wordt Boedapest aangegeven op de borden.
Zelfs Pécs, mijn eindbestemming, staat al voor het passeren van de grens aangegeven.
De Hongaarse grens!! Ik wordt hier door de douane staande gehouden voor een controle. Ik moet anderhalf uur wachten voor dat er sowieso naar mijn vracht en papieren wordt gekeken.
Uiteindelijk halen ze mijn hele truck overhoop en kan ik pas na 4,5 uur eindelijk weer verder. Nu weet ik weer waarom ik hier allang niet meer ben geweest.
Ik moet me door deze lange stop haasten om mijn vracht op tijd af te kunnen leveren. Daarom geef ik gas en haal ik sommige Hongaarse collega's in.
Het word al donker. Gelukkig is het nog maar 25 km tot aan Pécs.
Daar ben ik dan, in Pécs. Als ik op de eindbestemming kom, koppel ik snel mijn trailer af.
Zonder te rusten koppel ik deze dieplader aan om deze graafmachine naar Graz te brengen. Met gierende banden verlaat ik dit verdomde pestpokke land.
Laatst gewijzigd door Gwoon_Paul82 op zo 05 jun 2016, 23:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Roelofs Internationaal transport
Mooie rit Paul82 met bijzonder mooi plaatjes succes met de volgende rit.
Groeten Skyhook.
Groeten Skyhook.
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Dank je Skyhook, ik doe hier genoeg inspiratie op
- JCortenbach
- Lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 22:14
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Dank je. Dinsdag een volgende denk ik
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Al snel verlaat ik Pécs en rij ik het Hongaarse platte land tegemoet.
Nog even snel tanken voor ik de grens over ga.
Het is extreem rustig deze nacht.
Het Hongaarse avontuur zit er weer op. Een illusie armer en een ervaring rijker. Als het aan mij ligt, kom ik hier voorlopig niet meer terug.
In Graz is het druk op de weg naar het industriegebied.
Bij deze vestiging van Europa lever ik mijn trailer af.
Op mijn navigatie zoek ik het adres van het hotel waar door het hoofdbureau een kamer is geboekt. Gelukkig is het in de buurt.
Het hotel is meer dan prima en hier slaap ik heerlijk.
Als ik me de volgende morgen op de lokale vestiging meld staat er een nieuwe truck voor me klaar. Het is echt een monster!!
Mijn eerste ritje is een rupskraan die naar Linz gebracht moet worden.
Met de zwaailichten aan draai ik de snelweg op.
Direct op de snelweg staat Linz, mijn eindbestemming, al aangegeven.
Oostenrijk begint eentonig te worden. Er zijn tolpoorten...
... uiteraard een paar tunnels....
... en steile bergweggetjes. Geluk heb ik er met deze nieuwe truck weinig moeite mee.
Na een korte rit bereik ik Linz.
Na een korte rit recht door het centrum kan ik mijn vracht afleveren.
Door een foutieve planning moet ik een aantal uur wachten op een volgende vracht. Ik besluit de lokale vestiging even te bezoeken.
Ik kan mijn nieuwe vracht ophalen aan de overkant van de straat. Ik mag direct terug naar mijn 'geliefde' Hongarije.
Nog even snel tanken voor ik de grens over ga.
Het is extreem rustig deze nacht.
Het Hongaarse avontuur zit er weer op. Een illusie armer en een ervaring rijker. Als het aan mij ligt, kom ik hier voorlopig niet meer terug.
In Graz is het druk op de weg naar het industriegebied.
Bij deze vestiging van Europa lever ik mijn trailer af.
Op mijn navigatie zoek ik het adres van het hotel waar door het hoofdbureau een kamer is geboekt. Gelukkig is het in de buurt.
Het hotel is meer dan prima en hier slaap ik heerlijk.
Als ik me de volgende morgen op de lokale vestiging meld staat er een nieuwe truck voor me klaar. Het is echt een monster!!
Mijn eerste ritje is een rupskraan die naar Linz gebracht moet worden.
Met de zwaailichten aan draai ik de snelweg op.
Direct op de snelweg staat Linz, mijn eindbestemming, al aangegeven.
Oostenrijk begint eentonig te worden. Er zijn tolpoorten...
... uiteraard een paar tunnels....
... en steile bergweggetjes. Geluk heb ik er met deze nieuwe truck weinig moeite mee.
Na een korte rit bereik ik Linz.
Na een korte rit recht door het centrum kan ik mijn vracht afleveren.
Door een foutieve planning moet ik een aantal uur wachten op een volgende vracht. Ik besluit de lokale vestiging even te bezoeken.
Ik kan mijn nieuwe vracht ophalen aan de overkant van de straat. Ik mag direct terug naar mijn 'geliefde' Hongarije.
- Gwoon_Paul82
- Lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 13:50
Re: Roelofs Internationaal transport
Er is een foutje gemaakt door het hoofdkantoor in Amsterdam. De bestemming van mijn volgende rit, een vracht dynamiet, is niet Budapest in Hongarije, maar Oslo in Noorwegen. Dit zorgt toch voor een kleine glimlach op mijn gezicht. Als ik in alle vroegte vertrek richting het noorden is het nog rustig op de Oostenrijkse wegen.
In alle rust kan ik ook de grens met Tsjechië oversteken.
Op weg richting Praag wordt het langzaam aan licht, maar het blijft rustig.
In Praag gooi ik de tank even vol, maar wel bij de lokale vestiging van Roelofs Internationaal Transport. Scheelt de zaak toch weer een paar euro's.
En met een nog bijna volle tank, bereik ik de Duitse grens.
Ook in Duitsland is het rustig op de weg. Dan bedenk ik me dat het 1 mei is, dag van de Arbeid. In veel landen is dat nog een vrije dag, helaas niet voor mij.
Als ik bijna in Rostock ben om de ferry naar Zweden te nemen breekt de hemel open.
In Zweden is het weer gelukkig een stuk aangenamer.
Onderweg passeer ik enkele mooie kunstwerken.
In Malmö neem ik mijn pauze om te gaan lunchen met een bevriende collega die toevallig ook in Malmö is.
In Malmö is het is even zoeken naar een parkeerplaats waar ik mijn truck veilig kan achterlaten.
Na een lekkere lunch kan ik voorlopig nog niet verder. We hebben namelijk ook nog een paar pilsjes gedronken. Ik besluit in mijn truck de nacht door te brengen en mijn roes uit te slapen.
Nadat ik in Noorwegen ben aangekomen bereik ik al snel de eerste voorsteden van Oslo.
Nog een klein stukje door de mooie Noorse natuur.
Uiteindelijk kom ik aan op mijn eindbestemming en bezorg ik veilig de lading dynamiet.
In alle rust kan ik ook de grens met Tsjechië oversteken.
Op weg richting Praag wordt het langzaam aan licht, maar het blijft rustig.
In Praag gooi ik de tank even vol, maar wel bij de lokale vestiging van Roelofs Internationaal Transport. Scheelt de zaak toch weer een paar euro's.
En met een nog bijna volle tank, bereik ik de Duitse grens.
Ook in Duitsland is het rustig op de weg. Dan bedenk ik me dat het 1 mei is, dag van de Arbeid. In veel landen is dat nog een vrije dag, helaas niet voor mij.
Als ik bijna in Rostock ben om de ferry naar Zweden te nemen breekt de hemel open.
In Zweden is het weer gelukkig een stuk aangenamer.
Onderweg passeer ik enkele mooie kunstwerken.
In Malmö neem ik mijn pauze om te gaan lunchen met een bevriende collega die toevallig ook in Malmö is.
In Malmö is het is even zoeken naar een parkeerplaats waar ik mijn truck veilig kan achterlaten.
Na een lekkere lunch kan ik voorlopig nog niet verder. We hebben namelijk ook nog een paar pilsjes gedronken. Ik besluit in mijn truck de nacht door te brengen en mijn roes uit te slapen.
Nadat ik in Noorwegen ben aangekomen bereik ik al snel de eerste voorsteden van Oslo.
Nog een klein stukje door de mooie Noorse natuur.
Uiteindelijk kom ik aan op mijn eindbestemming en bezorg ik veilig de lading dynamiet.
Re: Roelofs Internationaal transport
Mooie rit Paul met bijzonder fraaie plaatjes
Goeie reis en behouden thuiskomst.
Groeten Skyhook.
Goeie reis en behouden thuiskomst.
Groeten Skyhook.