Eurotrucksimulator 2 alleen met Steam

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Tasmanian_Devils_Bro
Lid
Lid

Re: Eurotrucksimulator 2 alleen met Steam

Bericht door Tasmanian_Devils_Bro »

Ja, SCS dwingt alle non steam spelers steam te nemen als ze meer content willen, ik houd ook niet van dat dwingen, maar steam is zo gemakkelijk, persoonlijk vind ik dat alles zen eigen uitwijst.
Dat dwingend gedrag is overal, je moet steeds de laatste verie van Java hebben, me moet steeds de laatste versie van adobe hebben en zo zijn er zoveel voorbeelden in de computerwereld, we geraken daar niet vanonder

lees de laatste regel van de blog:
The non-Steam edition of the Euro Truck Simulator 2 and both map expansions will continue to exist, they will be available for purchase exclusively from the official game website at (link weggehaald))

Ik heb niets tegen ouderen, integendeel, ik heb er veel respect voor, men grootmoeder is 85 en die leert sinds een jaartje hoe met een comptuer te werken, internet en de gevaren ervan, mails en dergelijke.
wat bedoel je met "ze kunnen en willen er al van alles bij instoppen"

Taz
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

@ "ze kunnen en willen er al van alles bij instoppen"

voorbeeld;
mods enkel en alleen via steam en dan betaald??
is maar een voorbeeld waar niemand op zit te wachten..
Waarom iedere keer `Steam extra geld geven` ??
omdat zij iets aanbieden waar we in de 1ste plaats wel buiten kunnen...en het aan hun overlaten dat ze ons afhankelijk maken...

alles is commercieel...dus mocht steam naar hun idee niet genoeg geld vangen...
zitten we dan opgescheept met misschien reklame...of welk nieuwer wets idee .. waar niemand opzit te wachten en maar..om redden van..
met de tijd meegaan...dus maar moeten pikken en slikken...

Dacht ut nie..

Het illegal verkrijgen van content, het zij games of prive mods wordt hiermee ook niet voorkomen,
Al suggereren zij dat wel.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

Ik ben 50 jaar en voldoende op de hoogte van het internet en dergelijke, ik weiger bijv een smartphone en facebook en daar wordt je zo ongeveer ook toe gedwongen te nemen.
Ik weiger daarin mee te gaan en dan zegt men dat je veel mist, mwa vindt ik wel meevallen hoor want er zijn meer wegen te bewandelen om aan je info te komen.
Ik snap precies hoe steam werkt en ik laat mij nergens toe dwingen (nu niet en nooit niet) en wat zij nu doen is de mens afhankelijk maken op een rare manier en die extra's die ze geven zit ik echt niet te wachten, daar kan ik wel zonder mee.
Ze willen idd ook de mods in beheer hebben onder het mom dat ze daarmee de copies en het illegale gebeuren willen voorkomen, ja ze geloven het zelf.
En het klopt dat ik de oudere versies van software blijf gebruiken als ik mijzelf moet registreren ala steam en als je een beetje rondkijkt op het internet zijn al veel van die diensten gekraakt en komen daarmee wederom illegale versies op het net.

De overheid wil ons laten geloven dat digid zo vertrouwd en veilig is maar vergeten telkens te vermelden dat het nog steeds zo lek is als een mandje, tot het moment dat jou account daar gehackt wordt mag jij voor die kosten opdraaien, nou dat dacht ik even niet.

Nee, ik ben geen schaapje van het schaapjesvolk die domweg overal achteraan hobbelt, juist doordat ik niet ontwetend ben en goed op de hoogt vergaar ik eerst genoeg info om daarna een beslissing te nemen.
Nogmaals, wordt ETS2 volledig steam only dan hebben ze wat mij betreft pech en blijf ik zonder die updates spelen en zal ik mij gaan verdiepen in het modden van een map en dergelijke, de pot op kunnen ze :mrgreen: ;)
Laatst gewijzigd door Polar op do 30 apr 2015, 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Skyhook
Lid
Lid

Bericht door Skyhook »

Hoi Trucksimmers ,

Volgens mij kunnen we praten wat we willen maar alles draait om money en daar verkopen ze hun eigen moeder voor als het moet.
Ook ik ben gehecht aan mijn privacy en ben zeker niet van plan dat op te geven voor scs, is toch te gek dat elke keer als ik wil gaan truckeren aan steam moet vragen via internet of het goed is dat ik ga spelen.
Overigens gaat het vaak fout, zodat het account geblokkeerd wordt en hemel en aarde bewogen moeten worden om dat opgelost te krijgen, zodat er weer gespeeld kan worden.
De boodschap dat het goedkoper is daar geloof ik ook niet zo in, als scs het spel of de update's gereed zet, zodat ik het zelf op kan halen en kan installeren dan heb ik daarvoor geen steam nodig en is het dus voor hen niet duurder, je kan ook nog hetgeen je binnengehaald hebt op een dvd branden en heb je iets tastbaars.
Ben bang dat als alles over gegaan is op steam dat dan de prijzen voor de steam producten ook omhoog zullen gaan, en dan heb je zeker geen keuze (slikken of stikken).
Als ik het goed begrijp op het blog van scs dan komt de dlc Scandinavian nog voor steam en non-steam uit, dus die pik ik nog ff mee met de update v.1.17.
Komt tijd komt raad, er zullen best weer mensen opstaan die weer wat Mod's gaan maken op dit, of een ander truckerforum, voor de versie die we nu hebben (v1.17) en truckeren we nog tot in lengte van dagen en dat is nog legaal ook omdat we dit gekocht hebben
Verder denk ik net als Polar, mijn privacy is niet te koop en ga ik door met wat ik heb en dan verder maar geen update's meer.

Groeten Skyhook.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

is toch te gek dat elke keer als ik wil gaan truckeren aan steam moet vragen via internet of het goed is dat ik ga spelen
Alleen dat bovenste zinnetje spreekt grote boekdelen en ik wil vragen aan een ieder die steam toejuicht om dit zinnetje eens goed tot jou door te laten dringen.
Ja, je kunt het nu nog offline spelen maar als alles volledig over naar steam is forget that.
Snorre
Lid
Lid

Bericht door Snorre »

10000x :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Polar,Skyhook en tinusman goed gesproken ik had dat niet beter gekunt, Petje af
De file was snel opgelost waarin is niet bekend.

mijn persoonlijke pagina met screens uit ETS1 , GTS, UKTS en ETS2 eigenlijk van het begin truck sim

https://snorre.picturepush.com
jojo
Lid
Lid

Bericht door jojo »

Ben het 100% eens met wat jullie hierboven geschreven hebben :thumbup: en ben ook niet van plan om me aan Steam over te leveren, mocht SCS dit domme plan :x voort willen zetten dan ben ik weg en blijf spelen met wat ik tot op dat moment heb, en mss zullen ze zich nog wel eens achter de oren krabben als ze zien hoeveel users afgehaakt zijn, laten we hopen dat ze zich nog bedenken, intussen wacht ik met spanning op update 1.7 en de DLC Scandinavie, kunnen we die idd nog even meepikken, ik bedank iedereen voor hun reactie, groeten jojo
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

Hallo allemaal,

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er de updater van SCS gebruikt heeft?
En hoe zijn je ervaringen daarmee??

En ben ook benieuwd naar reacties op de NEW FEATURE REVEAL die in de SCS News letter worden gemeldt,
n.l. ; " De mod manager"

http://newsletter.worldoftrucks.com/w/k ... d6NPqvBEpA
en
http://newsletter.worldoftrucks.com/w/k ... newfeature

Vr. Gr.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

Ik maak geen gebruik van steam en is de updater geen issue voor mij, de mod feature lijkt mij wel een handige tool als werkt het nu ook gewoon goed.
btw, die beelden van ATS zien er voortreffelijk uit al lijkt het wel een groot commercieel verdienmodel te worden, er wordt zoals het nu lijkt 1 staat uitgebracht en de rest zullen wel DLC's worden met hopelijk een schappelijke prijs.

Maar kijken we bij Flightsimulator daar kun en moet je ook vrij veel bijkopen om de nieuwe vliegvelden en continenten te kunnen spelen, so nothing new ;)
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

vlg. mij staat de updater (nog) los van steam..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”