nieuws forum

Voor een praatje over van alles en nog wat.
jorentje1997
Lid
Lid

Re: nieuws forum

Bericht door jorentje1997 »

heb je het filmpje al gezien
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Jep ongelooflijk
jorentje1997
Lid
Lid

maar die jongen heeft er ook wel zelf voor gekozen om mee te gaan doen met de rellen
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Uiteraard en dan moet de govolgen maar dragen
jorentje1997
Lid
Lid

LIVE: rellen in Engeland» Ook steeds meer agenten op straat in de wijk Peckham
EPA Toegevoegd: dinsdag 9 aug 2011, 10:17
Update: dinsdag 9 aug 2011, 13:14

De Britse hoofdstad Londen wordt al drie dagen in zijn greep gehouden door geweld. Afgelopen nacht zijn opnieuw honderden mensen opgepakt. Voor het eerst hebben de rellen zich ook uitgebreid naar Birmingham, Liverpool en Bristol.

14.01 uur: Rellen in Londen kosten eerste levenEen 26-jarige man is het eerste dodelijke slachtoffer van de rellen in Londen van de afgelopen dagen. Hij werd neergeschoten in een auto in de zuidelijke wijk Croydon, in Londen. De politie heeft nog geen verdere details bekend gemaakt.

14.00 uur: Jeroen de Jager over rellen in Londen
NOS-verslaggever Jeroen de Jager is in Londen en sprak op het Radio1-journaal.

13.29 uur: Internet ingezet om plunderaars te vinden
Relschoppers gebruiken internet en mobiele telefoons om met elkaar te communiceren, maar ze zijn niet de enigen. Mensen die de relschoppers aan willen pakken en de politie maken ook gebruik van internet. Op deze website staan foto's van plunderaars. Er staat een oproep bij om mensen die je herkent bij de politie aan te geven. De website is een hit op twitter. De link wordt door velen op hun twitterpagina gezet met zinnen als "Catch te bastards".

De Londense politie zelf heeft op Flickr een soortgelijke fotoserie gezet, opnieuw met het verzoek de relschoppers aan te geven bij de politie.

En ook om de straten weer schoon te krijgen wordt Twitter weer ingezet. Een verhaal erover van NOS op 3.

13.20 uur: Honderden Oranje-fans gedupeerd
De supportersvereniging van het Nederlands voetbalelftal vindt het "vreselijk jammer dat de straatterreur overwint". Zo'n 600 mensen hadden een kaartje gekocht voor de wedstrijd. De voorzitter van de supportersvereniging Lloyd Vandenberg zegt tegen het ANP: "Londen had misschien beter het leger kunnen inzetten. Als de politie dit al niet onder controle kan houden, hoe moet dat dan volgend jaar bij de Olympische Spelen?"

13.01 uur: Iran: politie moet protesten niet hard neerslaan
Een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken roept de Britse politie op terughoudend te zijn bij het in toom houden van de protesten. Dat meldt het Iraanse persbureau IRNA.

"In reactie op het massale publieke protest in Tottenham roept Mehmanparast (de woordvoerder) de Britse politie op om te stoppen met geweld tegen de mensen die demonstreren na de moord op een zwarte man in Londen. Hij benadrukt dat er onderhandelingen gestart moeten worden met de demonstranten, om de situatie te kalmeren en vrede en rust terug te brengen."

De relatie tussen Iran en Groot-Brittannië is al jaren gevoelig. Iran vindt dat Groot-Brittannië zich te veel bemoeid heeft met protesten in Iran. Het land noemde Groot-Brittanië toen "het slechtste land van alle westerse landen".

12.54 uur: Wayne Rooney twittert
Voetballer Wayne Rooney roept de relschoppers op te stoppen.

"Deze rellen zijn idioot. Waarom zouden mensen dit hun eigen land aandoen. Hun eigen stad. Dit is beschamend voor ons land, stop alsjeblieft."

NOS-verslaggever Jeroen de Jager is de Londense wijk Hackney, waar buurtbewoners de schade van afgelopen nacht opnemen.

12.30 uur: Turkse winkeliers verdedigen winkels
Op veel websites zijn filmpjes te vinden van de rellen van gisterenavond. Bijvoorbeeld van Turkse winkeliers die hun eigen winkel verdedigen, omdat de politie dat niet doet.

12.12 uur: Nederlandse ooggetuige in Londen
De Nederlandse Joëlla van der Boom werkt bij een marketingbureau in Londen. Ze woont vlak bij de wijk Peckham, waar het gisteren ook erg onrustig was.

"Toen ik gisteren naar huis wilde, reden er geen treinen en bussen meer. Ik wilde een taxi nemen, maar het duurde heel lang voordat die kwam. We stonden te wachten bij een supermarkt. Allemaal jongeren renden daar rond, schreeuwden. De politie zat achter ze aan. Ik begreep niet goed wat er allemaal gebeurde. Er werden huizen in brand gestoken, ruiten ingegooid, winkels geplunderd."

"Het gaat helemaal nergens over, het is puur vandalisme. Mensen zijn hun zelfbeheersing helemaal verloren. Dat was gisteren best bedreigend. De politie sloeg jongeren met gummiknuppels, voor hetzelfde geld dachten ze dat ik ook bij de relschoppers hoorde. Niemand weet wie bij wie hoort. Jongeren laten gewone mensen ook niet met rust. Op straat was het erg onveilig, thuis voel ik me nog wel veilig."

12.08 uur: Toespraak Cameron
Premier Cameron heeft zojuist voor Downing Street 10 een korte toespraak gegeven. Hij leeft mee met de slachtoffers en met de winkeliers van wie de winkels zijn vernield. Er zal de komende dagen veel meer politie-inzet zijn. Vannacht waren er nog 6000 agenten op de been, de komende nacht zijn dat er 16.000. Dit soort gedrag zal niet onbestraft blijven, zegt Cameron. Hij belooft dat er meer arrestaties volgen.
jorentje1997
Lid
Lid

LIVE: rellen in Engeland»
Winkelruiten zijn gesneuveld
AFP Toegevoegd: dinsdag 9 aug 2011, 10:17
Update: dinsdag 9 aug 2011, 16:12

De Britse hoofdstad Londen is al drie dagen in de greep van geweld. Afgelopen nacht zijn opnieuw honderden mensen opgepakt. Er is inmiddels ook een eerste slachtoffer gevallen. Een 26-jarige man werd neergeschoten in zijn auto. De rellen hebben zich vannacht uitgebreid naar Birmingham, Liverpool en Bristol.

17.07 uur: treinen stoppen vroeger in Londen
Julian Rae, die eerder in dit liveblog zijn verslag deed als ooggetuige, meldt dat hem en zijn collega's geadviseerd wordt om eerder naar huis te gaan. Treinen en metro's stoppen eerder met rijden in verband met de rellen.

16.38 uur: Burgemeester Johnson onder vuur
De burgemeester van Londen, Boris Johnson, is een trending topic op Twitter. De burgemeester was ooit razend populair, maar de meeste berichten over hem zijn nu erg negatief. Johnson kwam pas vandaag, drie dagen na het begin van de rellen, terug naar Londen. Hij was op vakantie. Hij riep op tot kalmte, maar in de wijk Clapham reageerden mensen juist woedend op zijn komst. Mensen riepen hem op af te treden. Ze verwijten Johnson dat er de afgelopen dagen te weinig politie op straat was.

16.28 uur: Buitenlandse Zaken: wees waakzaam in Londen
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlanders waakzaam te zijn in Londen. "Het is op dit moment onduidelijk hoe de situatie zich ontwikkelt. Omdat de incidenten zich niet of nauwelijks laten voorspellen wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten en samenscholingen te mijden en de berichtgeving in de lokale media goed in de gaten te houden."

16.07 uur: Helikopterbeelden Croydon
De Londense wijk Croydon was de afgelopen nacht één van de plekken waar de rellen het zwaarst waren. Vandaag cirkelde er lange tijd een helikopter met camera boven. De schade in de wijk is vanuit de lucht goed te zien.

15.52 uur: Premier Cameron overlegt met politie
De Britse premier Cameron heeft overlegd met de top van de politie. De komende nacht worden er 16.000 politie-agenten ingezet, die nieuwe ongeregeldheden moeten voorkomen.

15.48 uur: Arjen van der Horst: "meer rellen verwacht"
Correspondent Arjen van der Horst is in Londen. Daar is het op dit moment rustig, maar de politie verwacht dat nieuwe rellen vanavond niet zullen uitblijven.

15.39 uur: Facebook oproep om te feesten
Veel Londenaren zijn kwaad over wat er in hun stad gebeurt. Op Facebook is een oproep geplaatst om vanavond tegenwicht te bieden aan de relschoppers. "Blijf niet op tv kijken naar de rellen, kom feesten met je buren!

15.32 uur: "Rijke mensen zijn schuldig"
Op de website van de BBC is een geluidsfragment te horen van twee meisjes die meededen aan de plunderingen en dat "erg leuk" noemen.

"Iedereen was aan het rellen, werd gek. Dingen kapot slaan, flessen kapot slaan. Het was helemaal gek. Maar goed. Het was leuk. Natuurlijk was dat zo!"

"Dus jullie drinken nu een fles rosé..."

"Ja, in de ochtend. Gratis alcohol."

"Hebben jullie de hele nacht gedronken?"

"Ja. Het is de fout van de regering. Conservatieven, of wie het ook zijn, ik weet het niet. Daar gaat het niet eens om, het is om te laten zien dat wij kunnen doen wat we willen. Dat hebben we nu gedaan."

"Denken jullie dat het vannacht doorgaat?"

"Hopelijk. Absoluut."

"Maar jullie vallen gewone mensen aan. Waarom vallen jullie gewone mensen aan?"

"Het zijn rijke mensen, mensen met bedrijven. Het gaat om de rijke mensen. We laten de rijke mensen zien dat we doen wat we willen."

15.11 uur: restaurant Jamie Oliver getroffen
Het restaurant van de bekende tv-kok Jamie Oliver in Birmingham is vannacht ook bestormd door jongeren. De ruiten van het restaurant zijn ingeslagen, net als ruiten van restaurants in de buurt. Oliver reageert op Twitter.

Mijn liefde en gedachten zijn bij hen die getroffen zijn door deze rellen en alle mensen die erin moeten werken... Wees veilig...

Helaas zijn de ruiten van mijn restaurant in Birmingham ingeslagen. Het hele gebied is dicht. Het kan niet open, werknemers en klanten zijn veilig! Gelukkig!

14.40 uur: In Londen voor Oranje
De Nederlander Lammert Kamphuis is in Londen. Hij logeert bij een vriend in de wijk Clapham, omdat hij naar de voetbalwedstrijd Engeland - Nederland wilde. Zijn verhaal kwam binnen via ooggetuige@nos.nl

"Clapham is een rustige wijk met veel 'yuppen' en tot gisteravond was er nog niks gebeurd, dus ik verwachtte niets ernstigs.

We reden met de auto richting het huis van mijn Londense vriend en wat we toen zagen was erg angstaanjagend.
Grote groepen van tieners/begin twintigers die voor het grootste deel helemaal ingepakt waren in capuchon, waardoor alleen hun ogen nog zichtbaar waren, renden rond het huis waar wij moesten zijn en waren druk bezig winkels en restaurants te plunderen. We stapten uit en liepen door de relschoppers richting het huis. We werden niet lastig gevallen. Opvallend was dat relschoppers niet aggressief waren richting andere burgers. Zo stonden er een paar oudere vrouwen en mannen op de straat om hun auto te verdedigen, maar er was van beide kanten geen enkel contact tussen relschoppers en burgers.

Het bleef lang onrustig rond ons huis, vooral omdat er naast dit huis een rijtje winkels is, voornamelijk electronica. Tientallen relschoppers plunderden deze winkels, en renden (vaak al lachend, alsof het een spel was) met breedbeeldschermen, ipads, geluidsboxen, laptops etc, richting hun auto's die in zijstraten stonden geparkeerd. De sfeer werd grimmiger. Het dieptepunt van de avond was de vlucht van onze bovenburen. Ze durfden niet langer in huis te blijven, maar ook niet door de voordeur het pand te verlaten, daarom vroegen ze of ze door ons huis heen over het balkon via de achteruitgang/zijstraat de wijk konden verlaten. Op zo'n moment denk je echt in oorlogsgebied te zijn beland.

Ondertussen hoorden we een helikopter die boven de straat rondcirkelde en op een gegeven moment kwamen er tientallen politie-wagens en busjes die de straat gecontroleerd leeg veegden. Dit was zeker pas twee uur nadat we thuis waren gekomen, al die tijd hebben de plunderaars ongestoord hun gang kunnen gaan."

14.20 uur: Ooggetuige Julian Rea
Julian Rea (26) is geboren in Londen en heeft een Nederlandse moeder. Hij woont in de wijk Wandsworth, naast de wijk Clapham waar gisteren ook rellen uitbraken.

"Wandsworth is een redelijk nette buurt, dus de rellen waren eerst op veilige afstand. Gisteren kwam het ineens heel dichtbij toen het ook in de wijk Clapham begon, tien minuten hier vandaan. Dat was heel eng. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het geluid van sirenes en helikopters kwam ineens heel dichtbij. Vanmorgen ging ik naar mijn werk. Er was geen openbaar vervoer, dus de mensen liepen naar hun werk. Er hing een heel vreemde, sombere sfeer. Iedereen was duidelijk onder de indruk, niemand zei wat. Toen ik bij het station kwam, zag ik uitgebrande winkels en vernielde winkelpuien. Dat vond ik heel emotioneel om te zien, meer dan ik had verwacht. Dat dit zo dichtbij kan komen is ongelooflijk. Veel mensen kunnen niet geloven dat het zo snel is gegaan en vooral dat het zo ver is gekomen. Er heerst veel onzekerheid en mensen zijn paniekerig. Aan de andere kant zie ik ook veel betrokkenheid van mensen bij hun buurt. Ik hoorde dat veel mensen een dag vrij hebben genomen om te helpen opruimen. Dit heeft ook niets te maken met protesten tegen de recente bezuinigingen, zoals wordt beweerd. Veel mensen zien het gewoon als misdadig wat er gebeurt."

14.16 uur: Journaal 24
Nu het zo'n chaos is in Londen vliegen verschillende media in een helikopter boven de stad. Journaal 24 zendt die beelden live uit.

14.07 uur: massale hulp voor schoonmaak
Op sommige plekken in Londen is er massale hulp bij het schoonmaken van de rotzooi die de afgelopen dagen is ontstaan. Op Twitter worden mensen opgeroepen om mee te doen. En ook hiervan zijn filmpjes op Youtube te vinden. Op onderstaand filmpje beginnen mensen spontaan te juichen als de politie langs komt rijden.
monkeysven
Ere-Lid
Ere-Lid

Bericht door monkeysven »

Wat een puinzooi daar zeg :o , vind dat niks voor Engeland.
Nu geen voetbal :eh: ...
Die kerels die die Chinees bestelen zijn echt zielig :evil:
Cojones and Monkeysven, Trucksimulators.nl Trolling Team.

[quote="Scaniaboyy8"]Rook spuiten? Tjoene? FTW![/quote]

[quote="VolvoFH"]Pagga Brother :mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :thumbup:[/quote]

Afbeelding
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Vrouw sterft omdat dokters gebroken nek niet opmerken

Een 82-jarige vrouw uit Engeland is gestorven omdat dokters niet opmerkten dat ze een gebroken nek had en de vrouw naar huis stuurden. Joan Mary North klaagde over ernstige nekpijn, maar de dokters lieten haar naar huis vertrekken zonder een foto van haar nek te maken. "Joan stierf in erg pijnlijke omstandigheden", aldus een vriendin.
Volgens een autopsie is Joan overleden aan een hartaanval, maar de gebroken nek heeft zeker een rol gespeeld bij haar overlijden. De vrouw werd opgenomen in het Croydon Universitair ziekenhuis, maar volgens de dokters was een röntgenfoto niet nodig. Ze mocht het ziekenhuis dan ook weer verlaten. "Joan is gestorven in erg pijnlijke omstandigheden", aldus vriendin Shirley Trimmer. "Het ergste is dat het misschien vermeden had kunnen worden als ze niet naar huis was gestuurd."

Overstuur
Nick Hulme, directeur van het ziekenhuis, heeft zich alvast geëxcuseerd omdat ze de pijn van Joan niet voldoende onderzocht hebben. Volgens Trimmer had Joan een nacht in het ziekenhuis moeten blijven en was de breuk dan wel aan het licht gekomen. "Ze was echt helemaal overstuur toen ze haar naar huis stuurden. Ik wist toen al dat ze een fout gemaakt hadden. Joan smeekte om iets aan de pijn in haar nek te doen, maar de dokters stuurden haar weg."

Geen röntgenfoto
Volgens Hulme hebben de artsen een grondig onderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat Joan geen röntgenfoto nodig had. "Ze kon haar nek in beide richtingen 45 graden draaien en dat heeft er mede voor gezorgd dat ze naar huis mocht." Hulme geeft wel toe dat Joan veel pijn had en dat ze niet ontslagen had mogen worden uit het ziekenhuis.

Geen plaats
Gavin Marsh, medisch directeur, verklaarde dat het ziekenhuis dagelijks 400 patiënten over de vloer krijgt en dat het niet mogelijk is om iedereen een kamer te geven. Volgens Marsh hebben de dokters Joan aangeraden terug te komen als het erger werd. "We dachten dat de pijn binnen enkele dagen zou verdwijnen en dat alles weer goed kwam, maar dat is jammer genoeg niet gebeurd." (adv)
Stfn
Lid
Lid

Bericht door Stfn »

't is wa met die engelsen tegewoordig :roll: :silent:
een panoramadak is toch maar een raam waar je nie doorheen ken kijken omda je op de weg moet lette..
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Jep, ik ken een engelsman en die is goed bevriend met belgen en nederlanders.
Hij schaamt zich dood, hij zegt dat hij in het verkeerde land woont.
Miss komt ie in belgie of nederland wonen :o
Plaats reactie

Terug naar “General Talk”