leren skinnen

Alle vragen betreft het skinnen en modden, kunnen in dit forum geplaatst worden!
Plaats reactie
truckerexpert
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:51
Locatie: honselersdijk

Re: leren skinnen

Bericht door truckerexpert »

maar hoe
Gebruikersavatar
~Yøeri
Lid
Lid
Berichten: 693
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 12:21
Locatie: Zevenhuizen

Re: leren skinnen

Bericht door ~Yøeri »

Ik gebruik Photofiltre dan moet je het als volgt doen.

Je pakt de skin uit de scs die stop je in dxtbmp. Dan doe je File -> Save as -> 24bit Bmp image. Die zet je dan in je mod map, dan sleep je het gewoon naar photofiltre en bewerkt de skin. Dan sla je dat skin op, en sleept hem weer naar dxtbmp. Dan doe je File -> Save as -> DDS Texture. Dan staat de dds als het goed is in je mod map, dan sleep je hem terug in de scs. Als je hem in de scs terug sleept krijg je een soort schermpje in winrar, dan zoek je links de Compressie Methode en zet die op Opslaan of als je de engelse versie hebt op Store en dan op Ok. Dan moet je skin erin staan

Suc6
Ik open DXTBmp, dan zie je rechts in het midden waarschijnlijk het Paint icoon staan, daar klik je op, en dan zoek je Photofiltre, nu is dat als standaard programma ingesteld. Vervolgens sleep ik de DDS in DXTBmp, en klik ik op "Image->Send to editor". Nu opent Photofiltre, en kun je hem wijzigen. Als je klaar bent doe je "Opslaan als" en als het goed is, wil hij het in een rare map opslaan waar norm.bmp staat en nog een bestandje. Je noemt het norm.bmp en slaat hem op, je vervangt de oude door de nieuwe dus, dan sluit je Photofiltre, en doe je in DXTBmp "Image->Reload after edit". Nu zie je de skin zoals aangepast in Photofiltre, en dan sla je hem op door op "File->Save as->DDS Texture" te klikken, en daar is je nieuwe DDS.
Beter op het forum kijken :roll:


Edit:
Staat zelfs een DXTbmp Handleiding op deze site :roll:
DXTBmp Texture Opslaan

1. Zorg ervoor dat je de gewenste image/texture hebt.
2. Klik op "File".
3. Klik op "Save" of "Save as". "Save" slaat hem over het origineel heen en met "Save as" kan je een andere locatie kiezen.
4. Indien "Save as" geselecteerd is selecteer je vervolgens "DDS Texture".
5. Je kunt dan de bestandsnaam opgeven en onder "Opslaaan als" kies je voor "DDS DXT5".
6. De .dds is opgeslagen en te gebruiken voor mods.
Mis je een DXTBmp onderdeel in de uitleg? Laat het weten via een pm!
Afbeelding

J.Vrolijk Crew
truckerexpert
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:51
Locatie: honselersdijk

Re: leren skinnen

Bericht door truckerexpert »

bedankt

paint werkt niet hij open het bestand niet
Laatst gewijzigd door Scaniaboyy8 op do 14 okt 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post samengevoegd!
Gebruikersavatar
Scaniaboyy8
Lid
Lid
Berichten: 1649
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 19:21
Locatie: Het lekker verwarmde waterbed van TS.nl!

Re: leren skinnen

Bericht door Scaniaboyy8 »

Je moet dan Paint.net hebben, die kan .dds bestanden wel openen, en anders als je een ander bewerkingsprogramma gebruikt moet je er DXTBmp bij hebben. ;)
Afbeelding

Scania R420 6X2 J. De Kleijn BV Venlo / Walkro Group
Ik geef geen aandacht aan requests via PB. Gelieve hier rekening mee te houden!
truckerexpert
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:51
Locatie: honselersdijk

Re: leren skinnen

Bericht door truckerexpert »

moet je dat ook downloaden. en er ook voor betalen
Plaats reactie

Terug naar “Skinning en Modding”