niet kunnen sturen met een stuur

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
johnprins12
Lid
Lid

niet kunnen sturen met een stuur

Bericht door johnprins12 »

Hallo allemaal,

ik heb net pas gisteren dit forum ontdekt en ook het Trucksimulator spel,geweldig vind ik het.

maar het volgende probleem doet zich voor ik heb een stuur een trustmaster F1 GT 2 en daar mee kan ik het spel niet besturen.
als ik in het spel kijk waar je de bediening kan kiezen zie ik mijn stuur er bij staan en kan dat ook kiezen.
ook kan ik de verschillende functies kiezen met de knoppen die op mijn stuur zitten,dan werkt het ook nog.
maar als ik wil sturen dan gaat dat niet en is er geen reactie,weet iemand wat ik fout doe. :?: :?: :?:

bedank voor je aandacht en hou hem tussen de lijnen zou ik zeggen.

gr John Prins
willem123456
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Re: niet kunnen sturen met een stuur

Bericht door willem123456 »

Steering axes goed afstellen...
It is de boer lyke folle of de ko skiet of de bolle. :P

Afbeelding
johnprins12
Lid
Lid

Bericht door johnprins12 »

hallo,

bedank voor je snelle antwoord maar kan je me vertellen wat je daar precies in kan stellen heb trouwens net geprobeerd met de muis te sturen dat werkt wel.
ik moet een uitleg hebben voor dummies ha ha ik ben namelijk niet zo gevorderd laat ik maar zeggen. :oops: :oops:
dus als je de moeite wil nemen het stap voor stap aan mij uit te leggen zou ik het heel fijn vinden.
ik heb die instellingen van stuur en assen en remmen iets verandert maar weet niet precies wat ik die vandaar.

bedankt John
willem123456
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door willem123456 »

Poeh, ik ben niet zo de man van dit soort dingen uitleggen...
Nee hoor, geintje.
Je moet zegmaar opdat van steering Axes drukken en op dat moment draai je je stuur naar een kant.
Dan wordt er wat ingesteld, en dat heeft bij mij altijd gewerkt
It is de boer lyke folle of de ko skiet of de bolle. :P

Afbeelding
Nilles
Lid
Lid

Bericht door Nilles »

Hallo John,

Als de stap hiervoor nog niet werkt, moet je even je stuur kalibreren, zodat deze correct reageert.
Dit doe je als volgend(in Windows Vista dan): Start>Configuratiescherm>Spelbesturingen>Eigenschappen>Instellingen>Kalibreren. (Configuratiescherm in Klassieke weergave zetten!)
Als je de stappen volgt die Windows opgeeft, dan heb je je stuur zo gekalibreerd, en is deze te gebruiken! ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Niels
Met vriendelijke groet,

Niels
peterdaf
Lid
Lid

Bericht door peterdaf »

hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan alle knoppen wel instellen zoals op- en afschakelen en richtingaanwijzers en die werken in het spel ook alleen het gas geven, remmen en sturen wil niet
Mijn stuur is goed gekalibreerd daar ligt het niet aan en hij doet het bij Euro Truck Simulator wel alleen bij German Truck Simulator dus niet. Iemand een oplossing??

Alvast bedankt,,

Groet Peter
Cix

Bericht door Cix »

Zoals er al werd gezegt, enable de stearing axes bij options.
kok90
Lid
Lid

Bericht door kok90 »

Nog even voor de duidelijkheid:

Je gaat naar opties>>>>controller,

Klik op steering axis (er komt een melding waarmee je wil sturen) draai je stuur helemaal naar rechts of naar links totdat de melding verdwijnt en nu zou je met je stuur ook echt moeten kunnen sturen in het spel.
Klik nu op acceleration axis (er komt een melding waarmee je wilt gasgeven) druk nu je gaspedaal helemaal in, de melding verdwijnt en nu kun je gas geven met het pedaal wat je ingedrukt hebt.
Klik nu op brake axis (er komt een melding waarmee je wilt remmen) druk nu je rempedaal helemaal in, de melding verdwijnt en nu kun je remmen met het pedaal wat je ingedrukt hebt.

Als je de knoppen op je stuur wilt gebruiken moet je naar opties>>>>keyboard en dan kijken welke functies je op het stuur wilt gebruiken ( ik heb bijvoorbeeld de richtingaanwijzers, cruisecontrol, toeter, ruiterwisser motorrem)
Jurke
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jurke »

:D Bedankt dan heb ik het ook al mee gekregen. Want heb ook een stuur :D
Zonder transport geen eten, dan kan je je leven wel begeven

Start your engines from your super Daf.
Richard980
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard980 »

Zet je stuur instelingen op de pijltjes, stuurtjes reagert niet op een muis.
WAT? ZWARTE KAT!
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”