mods testen

Hier kan over German Truck Simulator gepraat worden.
Gesloten
MV206GTi
Lid
Lid

mods testen

Bericht door MV206GTi »

Ik loop tegen het volgende aan, weet niet of iemand kan helpen.

Met ETS was het zo dat als je een nieuwe trailer toegvoegde (sa) dat je een nieuw spel moest beginnen.
Ik neem aan dat dit voor GTS ook het geval is, maar kun je als je één trailer hebt toegevoegd en een nieuw
spel bent begonnen en alles werkt. Dat je dan die eerste trailer mod aan past om een tweede trailer te testen zonder dat je opnieuw moet beginnen met een spel? Als dit namelijk wel het geval is kun je veel makkelijker testen, ben namelijk van plan om de trailers wat zwaarder te maken en dan in het bijzonder die zware vrachten.

Ik ben al wat aan het rommelen geweest in de base, maar ik mis de cargo_storage van ETS klopt het dat je wel een stand-alone trailer kunt toevoegen maar zonder een eigen vracht?

Is het misschien nog een optie om eerst het in ETS te testen en dan te converteren naar GTS, weet namelijk wel hoe het moet in ETS maar dat is weer veel gedoe.
En weet iemand misschien waar je de diesel prijzen aan kunt passen, want 1.54 voor diesel vind ik wel duur. Heb de mogelijk gevonden (weet alleen niet meer precies waar)
om de prijs aan te passen als je eigen rijder bent maar als werknemer heb je daar niets aan.

Graag hulp want ik snap het niet echt meer.

gr, MV206GTI
Flame
Lid
Lid

Re: mods testen

Bericht door Flame »

Betreft de brandstofprijs.
Als je kan converteren van ETS naar GTS is het heel simpel want je hebt dan de truckdefinitie file open.
Je ziet dan onder de Truck naam het volgende staan......

driveable_vehicle_data: vehicle.volvo.fh16.a
{
name: "Volvo VNL780 Euro 5"
brand: "@@trk_volvo_brand@@"

price: 187000
tank_size:890
avg_consumption:47 <----------------

Je ziet staan avg_consumption......als je die waarde bv halveerd hoef je dus maar half zo vaak te tanken dus zijn je brandstofkosten gehalveerd.

Wat betreft die trailers ben ik nog niet veel mee bezig geweest in GTS dus misschien weet iemand anders daar een antwoord op.......ga er wel naar kijken.

Gr.Flme
Je vrijheid gaat zover.....tot je aan de vrijheid van anderen komt
MV206GTi
Lid
Lid

Bericht door MV206GTi »

Dat van het verbruik wist ik ja, ben daar alleen nog niet mee bezig geweest.
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

SA trailers hoef je niet opnieuw een spel te starten maar je raakt wel een standaard trailer kwijt omdat je een cargo van een trailer moet pakken om jou trailer te kunnen gebruiken ik kan je aan bevelen om een "trailer storage" modje temaken en bij alle standalone's de "trailer storage" er uit te gooien om eventuele crashes te voorkomen heb nu zelf een aantal uit ETS naar GTS omgezet en standAlone gemaakt stelt niet veel voor als je een stand alone download heb je al een voorbeeld je moet namelijk veel minder doen dan in ETS om een standalone te krijgen ;)

Bij craches enz. lees dan ff je germantrucks.log deze kun je vinden bij de mod map documenten die geeft precies aan waar de fout zit.
MV206GTi
Lid
Lid

Bericht door MV206GTi »

Ik zal eens wat proberen, had namelijk al wel in base zitten kijken maar kon niet alles
vinden wat ik ook in ETS altijd nodig had, vandaar mijn vraag ook.
Je kunt dus op geen enkele manier cargo's toevoegen? Is wel jammer trouwens maar vooruit
dat is scs ten voeten uit.
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

Trailer aanmelden in trailer_storage.sii

defenition van de trailer:
trailer_vehicle_data: trailer.**********
{
model: "/vehicle/trailer_eu/**********/trailer.pmd"
collision: "/vehicle/trailer_eu/************/trailer.pmc"
rwheel_model: "/vehicle/wheel/************/wheel.pmd"

mass: 650

}
========================================================================================================================
en dan in de trailer map:
Trailer.scs\def\cargo\dry_milk.sii <----------------------dit is een voorbeeld en moet je zoeken in base.scs\def\cargo\ >>>>
geopend;

SiiNunit
{
cargo_trailer_param: .tdrymilk
{
trailer: trailer.*********
company_variant: default
}

cargo_permanent: cargo.permanent.drymilk
{

trailer_params[]: .tdrymilk

fragility: 0.3

price_coef: 0.628
}
}
======================================================================================================================
daar waar de sterretjes staan moet je de trailer gegevens van jou eigen trailer in zetten.
Hopelijk snap je het zo een beetje
MV206GTi
Lid
Lid

Bericht door MV206GTi »

Ik snap hoe je het moet aanpassen, deed het voor ETS ook al wel.
Ik kwam er eerst alleen niet uit omdat ik naar de cargo storage zocht.

Ik ben alleen nog benieuwd of iemand weet hoe dat met je save game zit.
Tristan

Bericht door Tristan »

Wat wil je weten over savegames?

Als je deze wil aanpassen en cheaten etc kan je hier je ding vinden.
http://www.trucksimulators.nl/forum/vie ... 5&start=20
MV206GTi
Lid
Lid

Bericht door MV206GTi »

Het is de bedoeling om weer te beginnen met skinnen van trailers e.d. maar is het dan zo dat ik steeds
een nieuwe savegame moet beginnen of kan ik het met de oude doen. En zo ja wat zou ik dan eventueel
aanpassen, het was met ETS namelijk dat als je een sa trailer erin zette dat je een nieuw spel moest
beginnen maar er was dacht ik een manier om je oude save game aan te passen voor die nieuwe trailer
maar ik weet niet meer wat dat nou precies was en waar ik dat kan vinden.
CJIB
Lid
Lid

Bericht door CJIB »

Dan moet je eerst een nieuwe game starten en aanschaffen wat je wilt dat sla je vervolgens op en dan moet je de trailer gegevens kopieren naar je oude save game waar je overigens dan geen vracht achter moet hebben en dan kun je met je oude savegame verder spelen dat is alleen nodig als je een nieuwe trailer plaatst verder kun je na skinnen of na modden gewoon op de bestaande save spelen
hopelijk is het zo duidelijk ;)
Gesloten

Terug naar “Algemeen”