Hoe maak je een trailerskin vuil of vies.
ik gebruik paint.net
vuile trailer
Re: vuile trailer
Hoi willy1962,
vlg. mij kan dat in de alpha channel.
is wel enkel wit-grijs-zwart.
of over je skin heen skinnen.
gebruik dan een spray-brush.
succes tinusman.
vlg. mij kan dat in de alpha channel.
is wel enkel wit-grijs-zwart.
of over je skin heen skinnen.
gebruik dan een spray-brush.
succes tinusman.
Dank je wel voor je reactie.
wat is een alpha channel.
en paint.net heeft volgens mij geen spray-brush.
wat is een alpha channel.
en paint.net heeft volgens mij geen spray-brush.
tjee ja, wat is een alpha channel.
kort gezegt; een extra laag met info voor een texture. (vaak bij ets 2 trailers een soort van Ambient Oclusion - om meer detail/diepte te geven aan het plaatje.
`k gebruik paint.net niet.
als ik een skin maak, gebruik ik nog een oude psp. 7 programma
laat mijn skin in DXTBmp, en stuur dat door naar psp 7 (standaard ingestelde editor) onder prefs. in DXTBmp
als je de color.dds van bijvoorbeeld de krone/profiliner in DXTBmp sleept. zie je in het hoofd venster de skin.
rechts bovenin zie je dan het (zwart-witte) alpha Channel.
deze kun je in DXTBMP ook doorsturen om te bewerken. : menubalk --> Alpha --> send alpha to editor.
voor Paint.net is er wel een brush plugin.
dus daarvoor zou je eem moeten zoeken..google`n
kort gezegt; een extra laag met info voor een texture. (vaak bij ets 2 trailers een soort van Ambient Oclusion - om meer detail/diepte te geven aan het plaatje.
`k gebruik paint.net niet.
als ik een skin maak, gebruik ik nog een oude psp. 7 programma
laat mijn skin in DXTBmp, en stuur dat door naar psp 7 (standaard ingestelde editor) onder prefs. in DXTBmp
als je de color.dds van bijvoorbeeld de krone/profiliner in DXTBmp sleept. zie je in het hoofd venster de skin.
rechts bovenin zie je dan het (zwart-witte) alpha Channel.
deze kun je in DXTBMP ook doorsturen om te bewerken. : menubalk --> Alpha --> send alpha to editor.
voor Paint.net is er wel een brush plugin.
dus daarvoor zou je eem moeten zoeken..google`n
dank voor je hulp.
Paint.net heeft wel een kwast en ik heb nu een soort spray brush plug-in gedownload.
het wordt nu even kijken en testen hoe het werkt, en verder zoeken.
Paint.net heeft wel een kwast en ik heb nu een soort spray brush plug-in gedownload.
het wordt nu even kijken en testen hoe het werkt, en verder zoeken.
Hoi Willy,
Heb hier een Nederlandse pdf "Handleiding skinnen met Paint.Net" en is misschien wat voor jou.
Heb geprobeerd deze pdf hier te plaatsen maar dat lukt me niet.
Weet jij een manier om hem bij jou te krijgen, misschien je email adres via PB dan lukt het wel als bijlage.
Groeten Roel.
Heb hier een Nederlandse pdf "Handleiding skinnen met Paint.Net" en is misschien wat voor jou.
Heb geprobeerd deze pdf hier te plaatsen maar dat lukt me niet.
Weet jij een manier om hem bij jou te krijgen, misschien je email adres via PB dan lukt het wel als bijlage.
Groeten Roel.