Zag op het Blog van SCS dat ze van plan zijn om Eurotrucksimulator 2 alleen met steam te gaan leveren ??
Zelf hou ik helemaal niet van steam maar ik zou toch graag de mening van voor en tegenstanders willen horen
Vast bedankt voor eventuele reacties en meningen
Ja Roel, dat is een goede vraag vooral nadat ik de blog van SCS heb gelezen, zijn er forumleden die ervaring hebben met steam en is het automatisch downloaden idd uit te schakelen en zo ja waar en hoe, graag jullie reactie mede forumleden want dit word in de toekomst mss heel belangrijk voor niet stream gebruikers, gr. jojoj
Hallo Henk, ik kan me moeilijk voorstellen dat SCS zo maar riskeert om 20 % klandizie te verliezen, mss dat ze een balletje opgooien om te peilen hoe die 20% hier op reageert
zelf moet ik en met mij nog vele anderen ook niets van steam hebben en hopelijk dat ze bij SCS ook inzien dat ze zo verkeerd bezig zijn en ook voor niet steam klanten updates beschikbaar blijven stellen,ik zou het erg vinden als ik met ETS2 zou moeten stoppen om die reden, de toekomst zal het leren en ik hoop dat er nog meer forumleden hierop reageren en hun mening/ervaring hierover willen geven, groeten jojo
ikzelf gebruik ook steam en heb nergens problemen mee, alles werkt perfect, de game word vanzelf geupdate en je hoeft nergens meer aan te denken.
ook een groot voordeel is dat je toegang krijgt tot béta versies van het spel..
Ben ook geen voorstander van steam...en alles in the cloud..
Hou het liever op Eigen PC zelf in de hand.
Las dat de nieuwe DCL - going north, enkel via steam te verkrijgen zal zijn...ook al koop je een upgrade in een shop..dat zou enkel de sleutel zijn dan.
Heb geen ervaring met steam, maar heb wel gehoord en gelezen dat je up-dates in en uit kunt schakelen..of zelf bepalen wat en wanneer je update (zeker voor beta`s)
en dat het eenvoudiger is, om eventueel een Update-versie terug te gaan.
1.17.X zal in ieder geval nog als download komen.
EN het is een GOED idee, wat Snorre zegt!!
LAAT SCS FF weten dat jij en de 20% er van vinden!!
It's all about money en dat maakt de mens en wereld tot een monster.
Ik weiger hoe dan ook met steam in zee te gaan, mocht het zo zijn dat alles alleen via steam moet lopen dan blijf ik bij mijn huidige setup en kan daar nog jaren fun mee hebben.
Zoals een lid van het SCS schreef "they shoot them selfs in their own feet" en slachten hun gouden kip met deze achterlijke actie, hiermee krijg je geen vinger achter de copycats and cracks van de illegale versies.
En in mijn opinie gaat het steam ook daar niet om, ze ruiken groot geld en willen de touwtjes in handen nemen ofwel "money rules the world".
Wat ze ook willen in de toekomst, ik weiger mij onder druk te laten zetten en zal nooit overstag gaan, helaas pindakaas voor hen.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Ikzelf ben begonnen met het spel in de winkel aan te kopen, ik heb ergens een jaartje non-steam gespeeld, daarna heb in (omdat ik andere games heb op steam)ETS2 ook naar steam gezet en wat is het verschil.
-Non-steam moet je zelf de uploads doen, je doet die wanneer je wilt, je wacht tot de eerste "bugs" verholpen zijn
-Steam(1) kan je zelf je updates doen, je doet die wanneer je wilt, je wacht tot de eerste "bugs" verholpen zijn
wat valt hier op, je kan net hetzelfde, je moet alleen die automatische updates uitschakelen
-Steam(2) je laat steam automatisch updaten als je dat wil.
Zelf heb ik ETS2 op steam zonder automatische updates.
Dat een bedrijf om het even het welke hun grootste verkoop online is en dat games op Cd of DVD geld kost dat vergeten jullie
massaproductie is goedkopere procuctie, als amper 20% van hun klanten liever non steam werkt dan moeten zij(SCS) een knoop doorhakken, alle DLC's die uitkomen duur moeten verkopên door de kleine oplage of alles via steam doen en miniem blijven in prijs.
Ik betaal liever 20 euro via steam dan meer op een CD/DVD(door de kleine oplage).
voor de oudere leden die niet zo alles begrijpen, dit is een forum, stel je vragen als je problemen hebt, er is hier kennis genoeg op het forum, kijk eens rond of de vraag al gesteld is, die kans is groot, begrijp je nog iets niet, stel je vraag.
Wanneer ETS2 uitgekomen is heb ik me een laptop aangeschaft met windows 7 als besturing, dat was voor mij een beproeving, van thuis uit heb ik altijd Apple gezien, dus noem dat maar een worp in het duister, nu zolang later, ik zeg niet dat ik nu een windows genie ben, verre van, maar doe, vraag, leer, ... en geniet er later van.
Je mag je mening geven, maat ga niet haten, uiteindelijk gaatvandie 20% de meerderheid toch over naar steam en dan gaat er een nieuwe wereld open.
Die die koppig zeggen dan stop ik met spelen, daarop kan ik alleen zeggen dat je dan al veel tijd weg gegooid heb met het spel toch te spelen.
Als je iets graag doet doe je daar graag iets meer voor, dit is nu eemaal het tijdperk dat alles online gaat en niet meer op een schijfje.
Als voorbeeld, photoshop, microsoft office en nog zoveel meer programma's brengen ook hun product niet meer uit op een schijfje maar online, kopen jullie dat dan ook niet meer!!!
ik heb zo een paar motto's in het leven;
-een nee heb je, als je je vraag stelt kan je een ja krijgen.
-heb je ee probleem, als je je vraag stelt kan het verholpen worden.
-niet geschoten, altijd mis.
-wees een optimist en lach er zijn al pessimisten genoeg.
een cd/dvd maken zijn idd. extra kosten.
Maar als je het toch op het internet beschikbaar maakt...
DAN liever niet alleen in een "mooi" jasje.
laat het gewoon vrij om als losse download..patches en games te krijgen..en desnoods via internet de sleutel kopen.
Of die oudjes niet met de tijd meegaan ???
Wij allen samen bepalen de toekomst.....
En niet wat ons eenmaal wordt opgelegt....
Als `k in de winkel een nieuwe jas koop. Kan ik kijken wat er in de zakken zit.....
Dat mooie Steam jasje..????
Ze kunnen en willen er al van alles bij instoppen...
Wil je dat of ????
of houdt je toch liever zelf de controle in de hand...