Facetracking via webcam

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Facetracking via webcam

Bericht door Polar »

Op de voorpagina staat een artikel geschreven over de Oculus Rift, nu schoot mij inde gedachte dat er een mogelijkheid was om via het stukje software "FacetrackNoir" hetzelfde te bereiken.
Ik heb het software geïnstalleerd en een tijdje bezig geweest om het in te stellen, maar dan heb je ook wel wat :shock: :clap: .
Je kan nu naar links en rechts kijken met je hoofd, hiermee draait de cam mee en krijg je een realistisch gebeuren op je beeldscherm gepresenteerd.
Er is een forum waar het uitgelegd wordt en is niet zo heel moeilijk te vinden, het stukje software is trouwens free, ik dacht een mooie tip voor de vele diehard ETS2 spelers.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Calzone
Lid
Lid

Re: Facetracking via webcam

Bericht door Calzone »

Tipje: neem een webcam met minimaal 30FPS, liefst nog 60FPS. Dit maakt de boel een stuk soepeler en reageert ook sneller.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

Nog even een tip, je kan beter de mods van de zitposities uitschakelen, hierdoor werkt de tracking accurater en meer realistisch.
Nadat ik de mod had uitgeschakeld kijk ik beter door de bocht heen en draait de cam vloeiend bij, het komt behoorlijk precies om alles af te stellen, maar stukje bij beetje kom ik dichterbij de juiste afstelling.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

De volgende tip is dat een Logitech c270 webcam erg lekker werkt met facetracking, dit is wat ik noem een echte toevoeging tot de sim.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”