Zelfbouw H-Shifter

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Tinusman
Lid
Lid

Re: Zelfbouw H-Shifter

Bericht door Tinusman »

Soonius schreef:Op en neer, net als een echte knipperlicht hendel. :) Wil er nog een keer een echte hendel voor in de plaats zetten.
Een echte hendel gaat weer van zelf terug, vaak mechanisch, als je na de bocht rechtuit stuurt.

DUS;
De schakelaar net niet op het einde van de slag zetten.
dan schakelt hij bij gebruik aan en als de hendel weer terug gaat schakelt hij weer! en dan gaat die uit.
Dat kan nu met dit hendel misschien ook al wel.
Centrering er af.
Gewoon ouderwets met de hand terug zetten na de bocht.
Soonius
Lid
Lid

Bericht door Soonius »

Mocht er niks software matigs te doen zijn, vervang ik de schakelaar. Maar voor nu kan ik er mee leven.

-edit-

Het is gelukt, wederom met Xpadder. Als nu de schakelaar omhoog zet gaan de knipperlichten aan, zet ik hem weer in het midden, gaan ze uit! :mrgreen: :ugeek:
Soonius
Lid
Lid

Bericht door Soonius »

En met de hulp van Tinusman, die voor mij een hele kleine mod heeft gemaakt dat de knipperlichten niet meer automatisch uitgaan, werkt het nu allemaal perfect!
ultimate
Lid
Lid

Bericht door ultimate »

Soonius schreef:En met de hulp van Tinusman, die voor mij een hele kleine mod heeft gemaakt dat de knipperlichten niet meer automatisch uitgaan, werkt het nu allemaal perfect!
hey toppie, hoe registreerd die dat die kan zien of er signaal op de knipper blijft staan dan?
Soonius
Lid
Lid

Bericht door Soonius »

Hoe bedoel je precies? Ik heb net nu ingesteld, dat als ik de hendel omhoog zet, wordt "]" ingedrukt, zet ik hem terug in het midden/neutraal, drukt hij "]" nog een keer in. En idem voor naar onder. Daar gebruik ik het programma Xpadder voor, die kan joystick signalen omzetten in toetsen, met eventueel nog extra functies.
ultimate
Lid
Lid

Bericht door ultimate »

Soonius schreef:Hoe bedoel je precies? Ik heb net nu ingesteld, dat als ik de hendel omhoog zet, wordt "]" ingedrukt, zet ik hem terug in het midden/neutraal, drukt hij "]" nog een keer in. En idem voor naar onder. Daar gebruik ik het programma Xpadder voor, die kan joystick signalen omzetten in toetsen, met eventueel nog extra functies.
Oke ga me daar eens in verdiepen, ik was al bezig met externe ic te programmeren die signalen omzetten maar dit is dan eenvoudiger ;)
Soonius
Lid
Lid

Bericht door Soonius »

Xpadder is wat dat betreft wel ideaal, je kan heel veel verschillende commando's aan één enkele knop toewijzen.
Soonius
Lid
Lid

Bericht door Soonius »

Kleine update, heb het stuur wit gemaakt, het originele "hout" was al erg beschadigt. En zo past hij beter bij het witte stuur wat ik ingame heb :P

Afbeelding
Milan1NL
Lid
Lid

Bericht door Milan1NL »

Wow
Wim71
Lid
Lid

Bericht door Wim71 »