Als ik na een lange vakantie in Italië de planner bel om te vragen wanneer ik weer kan trucken blijft het stil aan de andere kant van de lijn, niemand neemt op.
Dan zelf maar naar Amsterdam, om te kijken waar ik heen kan.
Inmiddels ben ik na een uur rijden aangekomen bij het hoofdkantoor.
Als ik vraag wat ik kan doen moet plannen David even nadenken, na een stiltemoment zegt hij: Je ritten naar Oost-Europa zijn overgenomen door een ander, permanent.
Huh hoezo stamel ik verbaast, ik deed het toch goed.
Ik ben erg teleurgesteld, als ik vraag wat er nu moet gebeuren begint planner David te lachen, ik word boos, wat denkt die kerel wel niet, eerst zeggen dat mijn ritten zijn overgenomen en nu gaat hij lachen.
Je mag naar Malaga (Spanje) maar deze ritten deed Andreas eerst, ja klopt zegt David, maar Andreas is ontslagen wegens diefstal, dus nu doe jij het.
Er is een hoop veranderd in de tijd dat ik op vakantie was.
Ik rij richting de Lkw om de brandstoftanker op te halen.
De TomTom geeft aan dat Spanje 2300 kilometer is.
Ik ga op weg.
De brandstoftanker is voor opslag van Diesel voor de machines van Tree-et.
Onder het genot van een broodje bal besluit ik om door te rijden tot aan Luxenburg.
Het is 20:30 als ik aankom in de stad, ik ga maar naar de Volvo dealer om te slapen.
Om 6:30 gaat de wekker, ik ga weer op weg.
Ik heb inmiddels flink wat landen gehad op mijn trip: Nederland, Duitsland, België, Luxenburg, Frankrijk. Ik hoef er nog maar 1, die van Spanje, het duurt nog wel even voordat ik er ben.
De TomTom wil me over Dijon hebben, ik rij liever een eindje om, dit scheelt me ook weer in de tolkosten.
Het is nog een half uur voordat ik Lyon bereik maar toch besluit ik om te gaan slapen.
Als ik nog even buiten zit (Het is 13:00), komt er opeens een Pool naast me zitten, hij begint te praten over hoe vaak hij vroeger in Nederland kwam (Hij spreekt Nederlands).
Maar sinds de halvegare Polen en andere oostblokkers in Nederland zijn kom ik er niet meer.
Ik werd met scheve ogen aangekeken, hij vindt het jammer.
Ik knik en zeg dat Nederland een mooi land is.
De man vraagt me waar ik heen moet, Malaga antwoord ik.
De man die Marko heet moet naar Gibraltar, om 10 auto’s te dumpen en om een trailer vol gepelde garnalen weer mee te nemen naar België.
Ik bedank de man voor het interessante gesprek en zeg dat ik ga slapen.
Als ik de rond 22:00 weer wakker word is de man al weg.
De tolpoortjes maken mijn beurs leeg ! dit is de 5e al, na betaald te hebben wil ik weer wegrijden, maar als ik een man met fotocamera zie blijf ik nog even staan, de man maakt een foto en ik rij weer verder richting Spanje.
Als ik de grens van Frankrijk naar Spanje passeer word ik al snel aan de kant gezet door de Spaanse politie ze willen een Control de alcohol doen (Alcoholcontrole).
0.00% Geeft het apparaat aan.
Usted puede ver sa viaje (U kunt uw reis vervolgen.)
De parkeerplaats waar ik staande werd gehouden word ook de plaats waar ik mijn rust uren ga doorbrengen.
Als ik langs Barcelona rij begin ik last te krijgen van een lichte hongerklop.
Ik hoop dat er binnen nu en een uur een truckstop is, mijn wens is uitgekomen, een half uurtje achter Barcelona is een kleine shop.
Ik tank bij het tankstation, eet een hapje en na 45 minuten pauze ga ik weer verder.
Het is inmiddels 0:30 ik haal Cordoba toch niet meer dus ik besluit om te gaan slapen bij een tankstation op de ring van Madrid.
Het is 8:301 als de wekker gaat, pas om 9:30 mag ik rijden, in dat uurtje kan ik mooi even eten en de truck poetsen.
Als het 9:30 is start ik de motor en rij de parkeerplaats af.
Ik ben nog niet onderweg of de telefoon gaat, planner Jan wil weten hoelaat ik in Malaga ben i.v.m retourvrachten.
Pas om 16:30 kom ik aan in Malaga, in totaal 4 uren te laat, de klant is boos, als ik hem uitleg dat ik er niks aan kan doen zegt hij murmelend: ja dat zeggen ze allemaal.
To be continued…