Alle planners zijn al naar huis dus ik moet zelf maar een rit uitzoeken.
Gelukkig is dit niet moeilijk, van Bern naar Munchen, Dieprvriesproducten zitten er in de trailer van J.P Vis.
6:25 rijden, zomaar gedaan dus.
Het is nog maar 13:00 maar mijn rijtijd zit er alweer op.
Als ik op de TomTom kijk zie ik dat er bij de grens Zwitserland - Duitsland een parkeerplaats is.
Het oude tolgebouw ligt er maar vervallen bij.
Het is mooi weer dus ik ga even buiten op mijn tuinstoel zitten, komt er Duitser naast me zitten, hij begint zonder te groeten te praten over de geschiedenis van dit oude grensgebouw.
Zijn opa is hier neergeschoten in de tweede wereldoorlog door de Duitsers omdat hij joodse Duitsers naar Zwitserland wou smokkelen.
9 joden en zijn opa zijn er op 13 juni 1942 neergeschoten.
Ik kom hier vaker pauze te maken zegt hij, met een dubbel gevoel zet ik de moter uit.
De man wil nog meer vertellen, eigelijk heb ik hier geen tijd voor, ik maak het duidelijk dat ik een nachtrijder ben en nodig moet slapen.
Voor dat ik de gordijnen dicht doe, maak ik nog gauw een foto van onze trucks, ik beloof dat ik hem een mail stuur van het resultaat.
Om 00:30 gaat de wekker mijn slaap zit erop ik moet weet rijden.
Nog twee uren rijden naar Munchen.
Als ik bij het losadres aankom zie ik een donker gebouw en een dichte deur.
Ik bellen naar de KaltTransporte Munchen, een boze Duitser aan de andere kant van de lijn, hoe ik het in mijn domme ''Hollandse'' hoofd krijg om om deze tijd te bellen.
Tsja op de vrachtbrief stond: Lossen tussen 0:30 & 6:30
Hmpf, zet maar bij de Kaarfor neer, maar... nee ik zeg maar niet dat het diepvriesproducten zometeen moet ik blijven wachten tot 7:00 als KaltTransporte open gaat.
De oude koeltrailer heeft geen zelfstandige koeler.
Ik zeg niks en zet de trialer bij de Kaarfor neer
To be continued...