Eigen bedrijf / levelen - diverse vragen :x

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Valcake
Lid
Lid

Eigen bedrijf / levelen - diverse vragen :x

Bericht door Valcake »

Goedenavond (virtuele) truckers,

Al een ruime poos ben ik in het bezit van ETS2 - echter heb ik er enkele vragen over, met name over het levelen en het starten van een eigen bedrijf.

Op dit moment ben ik level 16, en plm € 420.000 (dankzij de flitspalen).
Nu vroeg ik mij af, 1. wanneer is het het beste moment om je eigen bedrijf te starten?
2. Wat zijn de voordelen? buiten wellicht meer omzet / opbrengsten?

Ik bedoel, 3. zal je er (ook) sneller door levelen?
Dan chauffeurs - je kunt deze inhuren (mits je een truck voor hem(/haar) hebt) maar - 4. leveren zij jou ook experience op? of enkel voor zichzelf waarna je de punten toekent? (bijvoorbeeld aan afstand, type vracht (snelle levering - breekbaar etc.)

Bonusvraag: 5. de G27, is een geschikt stuurwiel zoals velen al hebben gemeld op dit forum - is dit stuurwiel uit de productie genomen bij Logitech? o.a. bij bol is het niet meer leverbaar?

(niet dat ik het van plan ben om aan te schaffen a la minute maar wellicht op den duur - echter viel me dit zo op).

Alvast bedankt voor de (eventuele) reactie!
stefboy897
Lid
Lid

Re: Eigen bedrijf / levelen - diverse vragen :x

Bericht door stefboy897 »

1 je hoeft geen eigen bedrijf te starten want die heb je zowiezo al je hebt alleen nog geen matrieel ;)
2 de voordelen zijn dat je je bedrijf kunt opbouwen tot een heel groot bedrijf met veel trucks en dat je steeds meer geld verdient
3 volgens mij ga je er niet veel sneller van levelen maar dat weet ik niet precies
4 als je een chauffeur/chaufeuse inhuurt zul je er qua geld eerst weinig van merken maar hoe langer je ze in dienst hebt hoe meer geld ze zullen opleveren

ik hoop dat je er wat aan hebt veel succes :thumbup:
Abonneer op m,n YT kanaal voor ets2 en andere games. https://www.youtube.com/channel/UCVCSiBQpmVSOjaEzt7xyC5w

Lampen aan!
Gordijn in de plooi!
Geen gelul!
Gas met dat spul!
Op links ENDOOORR!!
Tasmanian_Devils_Bro
Lid
Lid

Bericht door Tasmanian_Devils_Bro »

1. Het beste moment, ik leen 100.000 van het moment ik kan en koop men eigen truck, je kan ook doorsparen tot je genoeg hebt om een eigen truck te kopen, in jouw geval kan je voor jezelf al 1 kopen en zelfs al 1 voor een rijder.
Ik raad je ook aan om steeds wat reserve-geld te hebben, rijders durven al eens zonder vracht naar huis terug rijden en dat kost dan weer geld.

2. Voordelen, je rijd de ritten die jij wilt en niet de ritten die je toegewezen krijgt, je rijd steeds met dezelfde vrachtwagen die je steeds beter kent zodat je in nauwe plaatsen beter kan sturen, je kan je gewenste truck "tunen" zoveel je wilt
Nadelen, schade en brandstof zijn nu voor jouw rekening, ook hiervoor graag een reserve van geld aanleggen, als je veel schade rijd kost dat al een aardige duit.

3. Je zal wel sneller XP ophalen denk ik, juist omdat je zelf je vrachten kiest, hierdoor verdien je zelf wat meer geld wat dan weer goed is voor "tunen" van je motor wat je weer beter doet presteren in bergachtig gebied, een zwaardere motor verliest niet zo snel zen snelheid in bergop tegenover een lagere motor.

4. Neen, iedere rijder heeft zen eigen XP- en vaardigheids stelsel wat je ook individueel kan aanpassen, rijder A kan je bevoorbeeld eerst "ADR" laten doen, terwijl rijder B bevoorbeeld eerst "lange afstand" laat behalen, je kan ze ook gebalanceerd laten staan en dan gaat hun vaardigheidrang geleidelijk samen op.

5. Of het uit productie is kan ik niet zeggen, niet meer lverbaar kan ook zijn dat bol en nu geen op stock heeft omdat ze allemaal verkocht zijn
Voor het prijsverschil zou ik als ik jou was wel eens andere stuurtjes bekijken, kijk ook op 2de hands sites, daar kan je koopjes doen.
Zelf heb ik een Logitec Driving Force dus kan ik niets zeggen over de G27, maar deze voldoet perfect aan wat ik ervan verwacht. De Driving Force heeft geen koppelpedaal, wel 23 toetsen en een schakelpook.
Zelf heb ik amper 1 dag zonder stuurtje gespeeld en kan het nu niet meer missen, heb ook een Trackir pro wat heel gemakkelijk is om rond te kijken, met hoofdbewegingen stuur je de camera alle richtingen uit en hierdoor heb je je handen vrij voor andere dingen
Voorbeeld, probeer eens op een T-kruispunt links af te slaan als je met versnellingen rijd, je moet de 2 richtingen uitkijken, gas geven, opschakelen en sturen tegelijk, dit is heel gemakkelijk met stuur en trackir, je hoofd draaien om te kijken naar beide richtingen, je voet op het pedaal, linkse hand om te sturen en rechtse om te schakelen
Valcake
Lid
Lid

Bericht door Valcake »

Heren,

Bedankt voor jullie uitgebreide reactie.
Ik heb maar besloten een eigen truck aan te schaffen en mijn garage (in Groningen) uit te breiden naar 3 plaatsen.
Helaas geen geld genoeg om een 2e en 3e vrachtwagen te kopen, dus heb maar even wat bij de bank geleend - wel zo "stom" geweest om eerst een opdracht aan te nemen alvorens de trucks te kopen - maar, dat maakt niet uit.

#benieuwd hoe snel ik failliet ben ;) (de ervaring heeft laten blijken dat je maar beter niet op die B-weggetjes tussendoor moet gaan inhalen bij nacht - kan je zo 70% schade geven bij een goede klap.
alexander1997
Lid
Lid

Bericht door alexander1997 »

Valcake schreef:Heren,

Ik heb maar besloten een eigen truck aan te schaffen en mijn garage (in Groningen) uit te breiden naar 3 plaatsen.
Helaas geen geld genoeg om een 2e en 3e vrachtwagen te kopen, dus heb maar even wat bij de bank geleend - wel zo "stom" geweest om eerst een opdracht aan te nemen alvorens de trucks te kopen - maar, dat maakt niet uit.

#benieuwd hoe snel ik failliet ben ;) (de ervaring heeft laten blijken dat je maar beter niet op die B-weggetjes tussendoor moet gaan inhalen bij nacht - kan je zo 70% schade geven bij een goede klap.
Ja dat laatste heb ik ook ervaring mee, ben er 2x door failliet gegaan.......
Mijn rit verslagen naar Scandinavië/Italië: http://www.kleinebrummi.blogspot.com
stefboy897
Lid
Lid

Bericht door stefboy897 »

Valcake schreef:Heren,

haha mits je goed inhaalt is er niks aan de hand XD. tip als je op B weggetjes gaat inhalen zet hem dan op camera 2 dan heb je veel meer zicht. Ik probeer de B weggetjes meestal te vermijden en een stukie over de snelweg om te rijden
Abonneer op m,n YT kanaal voor ets2 en andere games. https://www.youtube.com/channel/UCVCSiBQpmVSOjaEzt7xyC5w

Lampen aan!
Gordijn in de plooi!
Geen gelul!
Gas met dat spul!
Op links ENDOOORR!!
Valcake
Lid
Lid

Bericht door Valcake »

2 leningen lopen bij de bank (550.000 totaal) - grootste garage op dit moment (5 of 6 plaatsen?).
De enige 2 chauffeurs (waarvan 1 dame =P) leveren me nu opzich al wel wat leuks in het laadje.

Tijd vliegt voorbij zo... (het weer is er ook naar)
alexander1997
Lid
Lid

Ja stefboy klopt maar ik heb ook vaak dat ik op mijn kant rij maar er een auto op mijn helft rijdt, en als dat nou net in een bocht is ben ik kansloos haha
Mijn rit verslagen naar Scandinavië/Italië: http://www.kleinebrummi.blogspot.com
Tasmanian_Devils_Bro
Lid
Lid

Bericht door Tasmanian_Devils_Bro »

Graag gedaan Valcake

Onmiddelijk 2 leningen, wow, respect, ik hoop dat je genoeg verdient per dag en niet teveel schade rijd op B-wegen.

ook een tip nooit proberen voorbij te gaan als je geen zicht hebt, als je toch voorbij gaat en er komt een tegenligger probeer om toch naar jouw vak terug te gaan en die wagen van de baan te duwen, liever 450€ boete voor een aanrijding en daarbij schade aan de trailer wat je wel wat honderden € kost dan meer dan 15% schade wat al snel 20.000€ kost, maar best wat geduld en wachten tot voldoende zicht, dan kost het je niets

Daar kan niemand wat aan doen Alexander, dan knal je erop, als je toch uitwijkt heng je zeker in de kant met kans op opje zijde gaan en moeten wachten op hulp

Ik verander men camera nooit, ik rijd in cabine, in RL kan je ook niet even van beeld veranderen :P
alexander1997
Lid
Lid

Dat is zo, maar als ik er echt naast zit naai ik m ook wel eens in de berm dat de auto tussen ons door gaat, maar als je in Duitsland rijd het je van die paaltjes naast de weg (wat erg leuk en realistisch is) maar per paaltje krijg je met wat ongeluk ook wel 5/6% schade....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”