brandstof besparen en beste manier van opschakelen

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
retep45
Lid
Lid

brandstof besparen en beste manier van opschakelen

Bericht door retep45 »

In het skills menu kun je dus ook eco driving punten toevoegen, maar hoe moet je dan omgaan met je truck?
En wat is dan de beste manier om op te schakelen? Ik zie dus dat je tussen de 1000 en 1500 toeren in het groene gebied zit,
dus is dat dan de juiste manier in dat bereik te blijven om zo economisch mogelijk te rijden?
En als je een lichte vracht hebt, kun je dan niet beter in z'n 2 wegtrekken en dan elke keer een versnelling overslaan?
Dus van 2 naar 4 naar 6 naar 8 enz? en wat stelt die blauwe zone, ik dacht bij scania, net boven de 2000 toeren voor?
Bart
Lid
Lid

Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen

Bericht door Bart »

Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
pro.f
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door pro.f »

in een vrachtwagen moet je binnen het groene gebied(hoger dan 1500 is nutteloos, een vrachtwagen heeft de meeste kracht tussen 1000 en 1500 toeren) schakelen en je schakelt nooit 1-2-3-4 enzovoorts maar je slaat er een paar over. je rijdt geladen meestal in zijn 2 en leeg in zijn 3 weg. in ETS 2 maakt dit geen enkel verschil op het brandstofverbruik, die skill zorgt er automatisch voor dat je brandstrofverbruik lager ligt
Dennis[DAFNL]
Lid
Lid

Bericht door Dennis[DAFNL] »

retep45 schreef:In het skills menu kun je dus ook eco driving punten toevoegen, maar hoe moet je dan omgaan met je truck?
En wat is dan de beste manier om op te schakelen? Ik zie dus dat je tussen de 1000 en 1500 toeren in het groene gebied zit,
dus is dat dan de juiste manier in dat bereik te blijven om zo economisch mogelijk te rijden?
En als je een lichte vracht hebt, kun je dan niet beter in z'n 2 wegtrekken en dan elke keer een versnelling overslaan?
Dus van 2 naar 4 naar 6 naar 8 enz? en wat stelt die blauwe zone, ik dacht bij scania, net boven de 2000 toeren voor?
ik het blauwe gedeelte werk de motor rem om z'n best
Niet Lullen Maar Brullen!!!
retep45
Lid
Lid

Bericht door retep45 »

Bart schreef:Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
Dus als ik het goed begrijp, gaat voor elke skill point die je daar toevoegt, automatisch het brandstofverbruik omlaag,
no matter of je nou in een lagere versnelling met hogere toeren rijd of niet.
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

retep45 schreef:
Bart schreef:Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
Dus als ik het goed begrijp, gaat voor elke skill point die je daar toevoegt, automatisch het brandstofverbruik omlaag,
Precies.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
retep45
Lid
Lid

Bericht door retep45 »

pro.f schreef:in een vrachtwagen moet je binnen het groene gebied(hoger dan 1500 is nutteloos, een vrachtwagen heeft de meeste kracht tussen 1000 en 1500 toeren) schakelen en je schakelt nooit 1-2-3-4 enzovoorts maar je slaat er een paar over. je rijdt geladen meestal in zijn 2 en leeg in zijn 3 weg. in ETS 2 maakt dit geen enkel verschil op het brandstofverbruik, die skill zorgt er automatisch voor dat je brandstrofverbruik lager ligt
Dus alleen als je berg op moet, gebruik je alle versnellingen, voor de rest sla je er een over.
Leeg kan ik soms wel in z'n 4 of zonder trailer zelfs in z'n 6 wegtrekken, en dan wel 3 tot 4 versnellingen overslaan.
In het spel dan he?
Verder heb ik in de jaren 80 en 90 ook een tijdje met daf 2100 en 2800 uit +-78' gereden, maar wat een verschil is dat met
die trucks van nu zeg, want die ouwe meuk van toen draaide iets van 2700 toeren, en in dit spel kom ik er achter
dat het dus allemaal tussen de 1000 en 1500 toeren is. Ik vergeet dan ook geregeld om van z'n 11 naar z'n 12 te schakelen
omdat ik toch gewend ben dat een motor meer toeren maak, en moet ik zeggen dat die +-1300 toeren bij 90kmh
toch wel een beetje slaapverwekkend is, want je krijgt het idee dat je met een slakkengangetje rijd, terwijl je dus
toch 90 gaat. Aan de andere kant is het dan ook wel erg comfortabel, want vroeger moest je irl gewoon bijna
schreeuwen tegen je bijrijder, terwijl het nu net is alsof er een zwaar aggregaat op z'n gemak staat te draaien,
en waarbij je makkelijk in slaap kunt vallen.
Btw, ik heb toch de indruk dat als je berg op moet, je dan juist boven die 1500 toeren moet blijven, om niet teveel
terug te vallen in snelheid als je over moet schakelen. Of zie ik dat soms verkeerd?
retep45
Lid
Lid

Bericht door retep45 »

Bart schreef:
retep45 schreef:
Precies.
tsss, en ik maar zo zuinig mogelijk proberen te rijden. :eh: En ondanks dat toch de motor kapot getrapt na nog geen
4000 km. Ik dacht dat je dat wel bij iveco kon verwachten, maar toch niet bij scania?
scaniaforlive
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door scaniaforlive »

Ik schakel pas bij na de 2000 toeren :D
Euro Truck Simulator 2 - V 1.4.8
--------------------------------
Loud Pipes Save Lives
My Sport Is Transport
Afbeelding
jztrucking
Lid
Lid

Bericht door jztrucking »

Ik hoop voor je dat je dat niet in het echt gaat doen.. is geen aanrader.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”