In het skills menu kun je dus ook eco driving punten toevoegen, maar hoe moet je dan omgaan met je truck?
En wat is dan de beste manier om op te schakelen? Ik zie dus dat je tussen de 1000 en 1500 toeren in het groene gebied zit,
dus is dat dan de juiste manier in dat bereik te blijven om zo economisch mogelijk te rijden?
En als je een lichte vracht hebt, kun je dan niet beter in z'n 2 wegtrekken en dan elke keer een versnelling overslaan?
Dus van 2 naar 4 naar 6 naar 8 enz? en wat stelt die blauwe zone, ik dacht bij scania, net boven de 2000 toeren voor?
brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
in een vrachtwagen moet je binnen het groene gebied(hoger dan 1500 is nutteloos, een vrachtwagen heeft de meeste kracht tussen 1000 en 1500 toeren) schakelen en je schakelt nooit 1-2-3-4 enzovoorts maar je slaat er een paar over. je rijdt geladen meestal in zijn 2 en leeg in zijn 3 weg. in ETS 2 maakt dit geen enkel verschil op het brandstofverbruik, die skill zorgt er automatisch voor dat je brandstrofverbruik lager ligt
- Dennis[DAFNL]
- Lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:24
- Locatie: Nijkerk
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
ik het blauwe gedeelte werk de motor rem om z'n bestretep45 schreef:In het skills menu kun je dus ook eco driving punten toevoegen, maar hoe moet je dan omgaan met je truck?
En wat is dan de beste manier om op te schakelen? Ik zie dus dat je tussen de 1000 en 1500 toeren in het groene gebied zit,
dus is dat dan de juiste manier in dat bereik te blijven om zo economisch mogelijk te rijden?
En als je een lichte vracht hebt, kun je dan niet beter in z'n 2 wegtrekken en dan elke keer een versnelling overslaan?
Dus van 2 naar 4 naar 6 naar 8 enz? en wat stelt die blauwe zone, ik dacht bij scania, net boven de 2000 toeren voor?
Niet Lullen Maar Brullen!!!
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Dus als ik het goed begrijp, gaat voor elke skill point die je daar toevoegt, automatisch het brandstofverbruik omlaag,Bart schreef:Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
no matter of je nou in een lagere versnelling met hogere toeren rijd of niet.
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Precies.retep45 schreef:Dus als ik het goed begrijp, gaat voor elke skill point die je daar toevoegt, automatisch het brandstofverbruik omlaag,Bart schreef:Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
no matter of je nou in een lagere versnelling met hogere toeren rijd of niet.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Dus alleen als je berg op moet, gebruik je alle versnellingen, voor de rest sla je er een over.pro.f schreef:in een vrachtwagen moet je binnen het groene gebied(hoger dan 1500 is nutteloos, een vrachtwagen heeft de meeste kracht tussen 1000 en 1500 toeren) schakelen en je schakelt nooit 1-2-3-4 enzovoorts maar je slaat er een paar over. je rijdt geladen meestal in zijn 2 en leeg in zijn 3 weg. in ETS 2 maakt dit geen enkel verschil op het brandstofverbruik, die skill zorgt er automatisch voor dat je brandstrofverbruik lager ligt
Leeg kan ik soms wel in z'n 4 of zonder trailer zelfs in z'n 6 wegtrekken, en dan wel 3 tot 4 versnellingen overslaan.
In het spel dan he?
Verder heb ik in de jaren 80 en 90 ook een tijdje met daf 2100 en 2800 uit +-78' gereden, maar wat een verschil is dat met
die trucks van nu zeg, want die ouwe meuk van toen draaide iets van 2700 toeren, en in dit spel kom ik er achter
dat het dus allemaal tussen de 1000 en 1500 toeren is. Ik vergeet dan ook geregeld om van z'n 11 naar z'n 12 te schakelen
omdat ik toch gewend ben dat een motor meer toeren maak, en moet ik zeggen dat die +-1300 toeren bij 90kmh
toch wel een beetje slaapverwekkend is, want je krijgt het idee dat je met een slakkengangetje rijd, terwijl je dus
toch 90 gaat. Aan de andere kant is het dan ook wel erg comfortabel, want vroeger moest je irl gewoon bijna
schreeuwen tegen je bijrijder, terwijl het nu net is alsof er een zwaar aggregaat op z'n gemak staat te draaien,
en waarbij je makkelijk in slaap kunt vallen.
Btw, ik heb toch de indruk dat als je berg op moet, je dan juist boven die 1500 toeren moet blijven, om niet teveel
terug te vallen in snelheid als je over moet schakelen. Of zie ik dat soms verkeerd?
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
tsss, en ik maar zo zuinig mogelijk proberen te rijden.Bart schreef:Precies.retep45 schreef:Dus als ik het goed begrijp, gaat voor elke skill point die je daar toevoegt, automatisch het brandstofverbruik omlaag,Bart schreef:Ik denk niet dat met al deze factoren rekening wordt gehouden. Ik denk gewoon dat over het algemeen de kilometer-brandstofverhouding wordt verandered.
no matter of je nou in een lagere versnelling met hogere toeren rijd of niet.

4000 km. Ik dacht dat je dat wel bij iveco kon verwachten, maar toch niet bij scania?
- scaniaforlive
- Lid
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: di 28 jun 2011, 20:31
- Locatie: Yn Fryslân
- Contacteer:
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Ik schakel pas bij na de 2000 toeren 

--------------------------------
Loud Pipes Save Lives
--------------------------------
My Sport Is Transport
--------------------------------

-
- Lid
- Berichten: 2304
- Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00
Re: brandstof besparen en beste manier van opschakelen
Ik hoop voor je dat je dat niet in het echt gaat doen.. is geen aanrader.