Een computer "begrijpt" een tekst niet maar vertaalt alles letterlijk, waardoor de vertaling nooit echt zal kloppen.Michel29 schreef:ja en wat is er mis met een vertaler
[ VRAAG ] Retarder
Re: [ VRAAG ] Retarder
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
een retarder remt echt op de remblokken en een motorrem die remt de motor door een klep af te sluiten.
scania vabis
Calzone schreef:Die waardes aanpassen is een optie, maar maakt het normale rijden er niet realistischer op IMO.
Heb zo net ook eens met de retarder en motorrem gespeeld, de automatische opties uit het menu doen verder niks bij mij, al heb ik het niet op een heuvel getest met CC. Je kunt wel de sterkte van de Retarder instellen, ik merk daar duidelijk verschil in. Heb je de hendel op z'n laagst dan gebeurt er niks als je het gas los laat, maar hoe sterker je hem zet(in de Scania zie je de hendel dan naar beneden bewegen) hoe sneller je remt.
ik weet niet welke hendel jij ziet bewegen maar bij mij doet hij niks en dan heb ik het aangevinkt in menu
Achter het stuur aan de rechterkant zit een hendel die omlaag beweegt zodra je de retarder versterkt 

-
- Lid
Calzone,Als je die waardes aanpas word het er juist realistischer op. De CC doet dan wat die moet doen en dat is de snelheid vast houden.Calzone schreef:Die waardes aanpassen is een optie, maar maakt het normale rijden er niet realistischer op IMO.
Heb zo net ook eens met de retarder en motorrem gespeeld, de automatische opties uit het menu doen verder niks bij mij, al heb ik het niet op een heuvel getest met CC. Je kunt wel de sterkte van de Retarder instellen, ik merk daar duidelijk verschil in. Heb je de hendel op z'n laagst dan gebeurt er niks als je het gas los laat, maar hoe sterker je hem zet(in de Scania zie je de hendel dan naar beneden bewegen) hoe sneller je remt.
Ik zou zeggen probeert het eens baat het niet dan schaad het niet toch?Even een vraagje rij jij hand geschakeld of automaat.Ik rij met mijn G27
automaat.Maar dat is meer een verplichting om dat ik met mijn hand in het gips zit.En op de automaat werkt de retarder bij mij niet.
Van daar mijn vraag.

Gr Jan
"Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers."
"Da's niet erg. Maar de meesten hebben een rijbewijs en da's wél erg..."
"Da's niet erg. Maar de meesten hebben een rijbewijs en da's wél erg..."
Ik heb de waardes al geprobeerd en het is leuk dat de CC dan blijft hangen, maar daardoor kost optrekken ook meer vermogen en als je gas los laat rolt de truck minder lang uit, wat het voor mij niet erg realistisch maakt.
Ik rijd inderdaad handgeschakeld met een Opticruise bak (alleen daarop werkt de retarder).
Wat me wel zojuist opviel is dat de motorrem niks doet bij mij. Zodra ik gas los laat en op de knop van de motorrem druk, blijft de truck gewoon uitrollen. Wel hoor ik het geluid van de motorrem, maar de truck remt niet af.
Ik rijd inderdaad handgeschakeld met een Opticruise bak (alleen daarop werkt de retarder).
Wat me wel zojuist opviel is dat de motorrem niks doet bij mij. Zodra ik gas los laat en op de knop van de motorrem druk, blijft de truck gewoon uitrollen. Wel hoor ik het geluid van de motorrem, maar de truck remt niet af.
Nou, nee, een retarder werkt volgens hetzelfde principe als een vloeistofkoppeling en komt niet eens in de buurt van de remmen.manoooh schreef:een retarder remt echt op de remblokken
Ook niet, een motorrem opent juist de uitlaatklep op het moment dat de zuiger bijna het hoogste punt van de compressieslag heeft bereikt.manoooh schreef:een motorrem die remt de motor door een klep af te sluiten.
Hierdoor ontsnapt met een bijna explosieve kracht de gecomprimeerde lucht vòòr deze de zuiger weer naar beneden kan duwen.
Deze ontsnappende lucht maakt een hoop herrie, luister maar eens deze 23 seconden naar een echte motorrem:
[youtube]6EnASE2L3kI[/youtube]
De Detroit Diesels in de F.T.F. trucks hebben deze gadget....

.

oke weer iets geleerd maar het de retarder remt de aandrijfas af met een magnetisch syteem
scania vabis
Dat wordt vaak toegepast bij touringcars, levert ook stroom aan de accu's, maar we hebben het hier over trucks.