Qua techniek van trucks ben ik geen professor.
Ik dacht dat het gewoon een simpele "automatische motorrem" tijdens cruisecontrol was, maar blijkbaar zit het toch iets anders in elkaar.
Wat is het precies? Moet ik er een aparte versnellingsbak voor kopen? Waarom kan het omhoog en omlaag bijgesteld worden?
[ VRAAG ] Retarder
[ VRAAG ] Retarder
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Re: Retarder
De Retarder staat hier aardig uitgelegd in het Engels weliswaar. http://en.wikipedia.org/wiki/Retarder_% ... neering%29
Hierin worden eigenlijk je vragen wel beantwoord.
Hierin worden eigenlijk je vragen wel beantwoord.
Re: [ VRAAG ] Retarder
dat moet je maar net weten Cix
Nederlandse versie
http://translate.google.nl/translate?hl ... CE4Q7gEwAA
is misschien wat makelijker
Nederlandse versie
http://translate.google.nl/translate?hl ... CE4Q7gEwAA
is misschien wat makelijker
Vind je, die heeft de Engelse versie gewoon door een vertaler gehaald en niet meer gecontroleerd....
Maar om op de retarder terug te komen, ik merk dat als je beide (retarder en motorrem) aanvinkt dat ze alleen in werking treden als je op de rem trapt.
Ik heb ze beide weer uitgeschakelt, want ik wil mijn auto voor een verkeerslicht of zo de laatste meters uit laten rollen.
De motorrem gebruik ik zelf wel, vooral in heuvel- of bergachtig terrein zoals het hoort.
Ik dacht ook dat de snelheid ingesteld op de cruise control door de retarder op deze snelheid gehouden zou worden, maar daar is niets aan veranderd en de snelheid loopt gewoon als vanouds op.
Net als dat instellen van de retarder, ik merk geen verschil.
Misschien dat iemand andere ervaringen heeft, laat maar horen, wellicht doe ik iets verkeerd in de instellingen.

Maar om op de retarder terug te komen, ik merk dat als je beide (retarder en motorrem) aanvinkt dat ze alleen in werking treden als je op de rem trapt.
Ik heb ze beide weer uitgeschakelt, want ik wil mijn auto voor een verkeerslicht of zo de laatste meters uit laten rollen.
De motorrem gebruik ik zelf wel, vooral in heuvel- of bergachtig terrein zoals het hoort.
Ik dacht ook dat de snelheid ingesteld op de cruise control door de retarder op deze snelheid gehouden zou worden, maar daar is niets aan veranderd en de snelheid loopt gewoon als vanouds op.
Misschien dat iemand andere ervaringen heeft, laat maar horen, wellicht doe ik iets verkeerd in de instellingen.

ik snap het nut er nu ook niet echt van, ik dacht als je cruise control rijd dat de retarder in werking zou gaan als je een helling afgaat maar hij gaat gewoon net zo hard als eerst door.HenkS1953 schreef:Vind je, die heeft de Engelse versie gewoon door een vertaler gehaald en niet meer gecontroleerd....![]()
of hij gaat van cruise control af als je zelf hem aanzet
-
- Lid
HenkS1953.Als je in de Real Physics mod /Def / Vehicle/ physics.sii. Dit veranderd blijf die op de cc wel de snelheid vast houden.HenkS1953 schreef:Vind je, die heeft de Engelse versie gewoon door een vertaler gehaald en niet meer gecontroleerd....![]()
thrust_characteristic_viscosity: van 6.0 naar 15.0
wheel_viscosity: van 0.5 naar 9.5
Gr Jan
"Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers."
"Da's niet erg. Maar de meesten hebben een rijbewijs en da's wél erg..."
Ja, Jan, dat had ik al in vorige versies, het lijkt of dat de enige oplossing is. Krijgt de motor het wel extra voor zijn kiezen met de nieuwe gewichten. 

-
- Lid
die kan je toch ook een beetje kietelen?HenkS1953 schreef:Ja, Jan, dat had ik al in vorige versies, het lijkt of dat de enige oplossing is. Krijgt de motor het wel extra voor zijn kiezen met de nieuwe gewichten.

"Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers."
ja en wat is er mis met een vertaler
Die waardes aanpassen is een optie, maar maakt het normale rijden er niet realistischer op IMO.
Heb zo net ook eens met de retarder en motorrem gespeeld, de automatische opties uit het menu doen verder niks bij mij, al heb ik het niet op een heuvel getest met CC. Je kunt wel de sterkte van de Retarder instellen, ik merk daar duidelijk verschil in. Heb je de hendel op z'n laagst dan gebeurt er niks als je het gas los laat, maar hoe sterker je hem zet(in de Scania zie je de hendel dan naar beneden bewegen) hoe sneller je remt.
Heb zo net ook eens met de retarder en motorrem gespeeld, de automatische opties uit het menu doen verder niks bij mij, al heb ik het niet op een heuvel getest met CC. Je kunt wel de sterkte van de Retarder instellen, ik merk daar duidelijk verschil in. Heb je de hendel op z'n laagst dan gebeurt er niks als je het gas los laat, maar hoe sterker je hem zet(in de Scania zie je de hendel dan naar beneden bewegen) hoe sneller je remt.