Automatische motorem

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Cix

Re: Automatische motorem

Bericht door Cix »

Well... Ik heb er even mee gereden, het doet niet echt veel voor mij, je maakt meer toeren met remmen, en of dat realistischer is weet ik niet, ik ben geen trucker buiten truck games :P. Het remmen voelt wel iets rustiger en geleidelijker dan ineens BAM stil staan.

Verder merk ik wel dat de functie nog niet goed werkt, de motor valt altijd uit met achteruit rijden, en stoppen is dan ook niet mogelijk! Heel lastig dus... Er moet nog veel gebeuren aan deze functie als je het mij vraagt.
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

het is inderdaad normaal dat tijdens motorrem de truck toeren maakt. dit is om meer effect te hebben. schakel maar eens een versnelling terug met de auto zonder gas te geven koppeling loslaten; je zal de motor direct voelen remmen....
een motorrem is dan ook niet bedoeld om volledig tot stilstand te komen.enkel als een assistent om de remmen minder te moeten belasten bij het afremmen.
een retarder is in essentie hetzelfde. alleen werkt de motorrem op uitlaatgassen en een retarder met een omgekeerd electromagnetisch veld. deze is echt bedoeld om een beladen truck af te remmen in een steile afdaling zonder de remmen te moeten gebruiken
Dennis[DAFNL]
Lid
Lid

Bericht door Dennis[DAFNL] »

ik ben een paar weken terug met een MAN mee gereden automaat
en als je daar de rem van indrukt en iets vast houdt dan gaat automatisch de motorrem ook
mee dus misschien bedoelen ze dat.
Niet Lullen Maar Brullen!!!
Cix

Bericht door Cix »

Ik persoonlijk vindt het wel prettig rijden, en zoals ik dus hoor, is het aardig realistisch! Van het achteruit rijden heb ik een melding van gemaakt bij SCS, nu weet ik niet hoe dat in het echt is, maar een van jullie wellicht wel met achteruit rijden? Dan kan ik ook gerichtere realistische feedback geven aan de heren van SCS. :).

let op, ik heb het dus over hoe het moet zijn met achteruit rijden!
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

inderdaad Dennis vroeger was de motorrem meestal een knop (schakelaar voor de Nederlanders) die naast de koppeling op de vloer stond. deze moest dan met de voet bedient worden. tegenwoordig is dit allemaal automatisch gemaakt wanneer het gaspedaal word los gelaten
in de oude glorie dagen was het zelfs zo dat de Renault wagens werden stilgelegd door de motorrem in te drukken want de sleutel kon je draaien dan gebeurde er niks.

@cix het achteruit rijden is eigenlijk vrij realistisch momenteel. alleen valt inderdaad het geluid weg wanneer je stil staat in achteruit.
een truck zal normaal vrij hoge toeren maken voor weinig snelheid te maken. dit komt omdat de reverse een zeer kleine verhouding heeft.
Dennis[DAFNL]
Lid
Lid

Bericht door Dennis[DAFNL] »

ja dat klopt tegenwoordig met de nieuwe auto's is het nu ook een pedaal geworden
wat ik ook gezien heb bij DAF
maar bij de schakel auto's moet je wel de motor rem zelf intrappen
en bij automatische auto's hoeft dat niet dan gaat t vanzelf
Niet Lullen Maar Brullen!!!
Sintclair
Lid
Lid

Bericht door Sintclair »

Ten eerst als je bij een vrachtauto gas los laat blijft 48 ton gewoon rollen en de motor rem wordt niet geactiveerdt!
Dat is ecodrive 1km voor stoplicht gas loslaten en je zal nog met 50 km onder het stoplicht door gaan.

Motorrem wordt geactiveerd als je het rempedaal aanraakt, licht aan de instelling van de computer! je kan hem ook handmatig bedienen met knop naast koppelingspedaal.
Bij Scania met optiecruise en je begint te remmen schakelt hij terug en gooit de motorrem er op hierdoor rem je ook op de motor maar maakt de motor wel meer lawaai.
een auto met retarder is geen elektromotor!
Een retarder is een vloeistofkoppeling alleen de verkeerde kant uit waardoor het afremt. dit is voor Lange afdalingen erg handig zo kan je constant remmen zonder dat je remmen er mee gaan stoppen door verglazing van de voering.

Tegenwoordig als de auto nog koud is wordt de motorrem standaart al ingeschakeld zodat de motor sneller op bedrijfstemp komt! hier merkt de chauffeur weinig van alleen hij kan niet direct met al het vermogen rijden.
truckboy6
Lid
Lid

Bericht door truckboy6 »

bij Iveco heb je ook zoiets, dat als je gas loslaat, dat ie automatisch in ze motorrem gaat
Liever 6 die drinken, dan 8 die niet klinken!!!
Afbeelding
Sintclair
Lid
Lid

Bericht door Sintclair »

Lijkt mij sterk maar zal me niks verbazen.
aangezien tegenwoordig alles op brandstof verbruik terug komt. lijkt het me niet aannemelijk dat hij gelijk gaat remmen.
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

en toch klopt de bewering van truckerboy
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”