Link openen in nieuw tabblad

Plaats hier vragen of suggesties over de website en het forum.
Plaats reactie
Chielio
Lid
Lid

Link openen in nieuw tabblad

Bericht door Chielio »

Waarschijnlijk kan dit aangepast worden in het forum software door beheer.

Als je nu op een link klikt, zal deze openen in het "huidige venster". Misschien een idee, om het net iets gebruiksvriendelijker te maken, is om de link te laten openen in een nieuw tabblad of nieuw venster.

Als ik b.v. naar een MOD wil zoeken, en terug wil keren naar dit forum, blijkt dat ik met regelmaat vaak op "vorige" moet drukken.

Niet nodig, maar misschien maakt het net weer iets gebruiksvriendelijker
Bryan
Lid
Lid

Re: Link openen in nieuw tabblad

Bericht door Bryan »

Inderdaad, zou het best wel wat makkelijker maken
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door Anihilation »

Als je met je middelste muisknop op een link klikt, open je de link in een nieuw tabblad. Verder snap ik niet wat je wil zeggen. Wil je dat elke link die je aanklikt in een nieuw tabblad verschijnt? Niet handig lijkt mij
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
avdp-DAF
Lid
Lid

Bericht door avdp-DAF »

Anihilation schreef:Als je met je middelste muisknop op een link klikt, open je de link in een nieuw tabblad. Verder snap ik niet wat je wil zeggen. Wil je dat elke link die je aanklikt in een nieuw tabblad verschijnt? Niet handig lijkt mij
ik vindt het ook niet handig maar als je het scrol wieltje indrukt opent hij de link in een nieuw tabblad
DAF THE BEST OF THE WORLD!!
Davy.de.Fauw
Lid
Lid

Bericht door Davy.de.Fauw »

ik klik ook vaak op de middelste muisknop op berichten die ik wil lezen, zo heb ik dan wel eens tien tabbladen open!
Afbeelding
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Dat "stoort" mij ook wel langs een kant.
Volgens de "regels der webdesign", is het juist perfect dat de links openen in nieuwe tabbladen.
Dit in de eerste plaats omdat onze website dan nog steeds in het zicht blijft van de surfer terwijl die rustig kijkt op een andere site, als hij dat tabblad dan sluit zal die naar het vorige tabblad gebracht worden. Waardoor ze onze site blijven herinneren. It's all about the commerce :)

Maar als het kan, beste beheerder-collega's, zou ik het zeker aanraden :)
Bryan
Lid
Lid

Bericht door Bryan »

Anihilation schreef:Als je met je middelste muisknop op een link klikt, open je de link in een nieuw tabblad. Verder snap ik niet wat je wil zeggen. Wil je dat elke link die je aanklikt in een nieuw tabblad verschijnt? Niet handig lijkt mij
Laptop .. :P
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door Anihilation »

twee vingers op je touchpad tikken? De meeste laptops zijn multi touch.

Of Ctrl + klik op de link, dat werkt ook :D
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Daar heeft u misschien wel een punt, maar het gaat voornamelijk over de gebruiksvriendelijkheid naar de surfer toe.
We zijn het er met z'n allen over eens (denk ik) dat een link in een nieuw tabblad, het beste is.
Daar bovenop zou het nog gebruiksvriendelijker zijn om de links te openen in een nieuw tabblad. Dat vermijd de moeite voor mensen die niet handig zijn met hun muis. En ook voor de gevorderde surfer is het veel aangenamer. Een surfer is lui, dus die wil met een klik, een nieuw tabblad.
Geen dubbele vingers, geen alternatieve kliks (ik spreek uit eigen ervaring xD)

Natuurlijk blijft dit nog steeds mijn visie, die in mijn ogen, ideaal zou kunnen uitwerken voor de site.
Uiteraard beslissen jullie natuurlijk zelf wat jullie er mee doen ;)
Het is misschien maar een kleine aanpassing, maar de snelheid van het surfen gaat er zeker op vooruit.
Het heeft alleen maar voordelen voor de site ;)
Pieter

Bericht door Pieter »

cojones schreef:Daar heeft u misschien wel een punt, maar het gaat voornamelijk over de gebruiksvriendelijkheid naar de surfer toe.
We zijn het er met z'n allen over eens (denk ik) dat een link in een nieuw tabblad, het beste is.
Daar bovenop zou het nog gebruiksvriendelijker zijn om de links te openen in een nieuw tabblad. Dat vermijd de moeite voor mensen die niet handig zijn met hun muis. En ook voor de gevorderde surfer is het veel aangenamer. Een surfer is lui, dus die wil met een klik, een nieuw tabblad.
Geen dubbele vingers, geen alternatieve kliks (ik spreek uit eigen ervaring xD)

Natuurlijk blijft dit nog steeds mijn visie, die in mijn ogen, ideaal zou kunnen uitwerken voor de site.
Uiteraard beslissen jullie natuurlijk zelf wat jullie er mee doen ;)
Het is misschien maar een kleine aanpassing, maar de snelheid van het surfen gaat er zeker op vooruit.
Het heeft alleen maar voordelen voor de site ;)
Echt een voordeel is het niet als je als een gemiddelde gebruiker 30 pagina's van het forum bezoekt en je dus aan het einde van je surftijd 30 tabbladen open hebt staan xD Laten we het dan maar niet hebben over de mensen die 60 pagina's bezoeken :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Website vragen of suggesties”