Mods in patch 1.2.5

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Mods in patch 1.2.5

Bericht door LRT »

Bart schreef:Begrijpend lezen is ook een vak jongens. (Bijna) alle mods werken gewoon nog hoor! Die melding in het spel heeft daar niets mee te maken. De makers willen gewoon laten weten dat het niet hun probleem is als het spel crasht door een mod.

De enige problemen die ik nu tegen ben gekomen zijn in 1.2.5.1;

- mijn echte bedrijven+tankstations mod (de versie met o.a. H. Essers, Greenery en Stobart) worden bedrijfsnamen in tekst weer als origineel weergegeven.
- enkele mods zorgen ervoor dat de flares niet meer kloppen en de bus niet in het AI voorkomt.
ga dadelijk wel eens uitvissen of één van de twee mods nog werken of helemaal niet.
ik snap wel dat dat een probleem kan maken ivm copyright ed om echte namen te tonen en vandaar de valse maar wou enkel de mods voor het realisme niet om reclame te maken hoor
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

LRT schreef:
Bart schreef:Begrijpend lezen is ook een vak jongens. (Bijna) alle mods werken gewoon nog hoor! Die melding in het spel heeft daar niets mee te maken. De makers willen gewoon laten weten dat het niet hun probleem is als het spel crasht door een mod.

De enige problemen die ik nu tegen ben gekomen zijn in 1.2.5.1;

- mijn echte bedrijven+tankstations mod (de versie met o.a. H. Essers, Greenery en Stobart) worden bedrijfsnamen in tekst weer als origineel weergegeven.
- enkele mods zorgen ervoor dat de flares niet meer kloppen en de bus niet in het AI voorkomt.
ga dadelijk wel eens uitvissen of één van de twee mods nog werken of helemaal niet.
ik snap wel dat dat een probleem kan maken ivm copyright ed om echte namen te tonen en vandaar de valse maar wou enkel de mods voor het realisme niet om reclame te maken hoor
Heb je het over mijn opmerking over de bedrijfsnamen?
Copyright staat daar los van. Ik denk dat er wat veranderingen zijn gekomen in de codering van het spel.

SCS mag niet alle namen gebruiken zonder toestemming omdat zij er geld mee verdienen. Makers van mods mogen wel gewoon de namen gebruiken omdat er geen financieel gewin voor hun in zit.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
LRT
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door LRT »

[/quote]

Heb je het over mijn opmerking over de bedrijfsnamen?
Copyright staat daar los van. Ik denk dat er wat veranderingen zijn gekomen in de codering van het spel.

SCS mag niet alle namen gebruiken zonder toestemming omdat zij er geld mee verdienen. Makers van mods mogen wel gewoon de namen gebruiken omdat er geen financieel gewin voor hun in zit.[/quote]

zo had ik het nog niet bekeken en gelijk heb je.
ok dus een chance in de code... voer voor de modders om weer aan het werk te gaan :-)
hoekstra
Lid
Lid

Bericht door hoekstra »

Hallo,ik heb die patch ook geïnstalleerd,eerst alle mods verwijdert patch er over heen en inderdaad bij profiel laden crasht het spel, ik krijg dan ets2 werkt niet meer,programma sluiten?of online naar een oplossing zoeken.ik heb een uur zitten etteren en ben d'r nie uitgekomen.
Resultaat....spel verwijdert opnieuw geïnstalleerd toen maar de 3patches geïnstalleerd en nu werkt het weer Maar ja ben wel weer lvl 1!!! Ik snap er niks van maar ja ik ken weer tuffen en ik patch vanaf nu niks meer.
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

hoekstra schreef:Hallo,ik heb die patch ook geïnstalleerd,eerst alle mods verwijdert patch er over heen en inderdaad bij profiel laden crasht het spel, ik krijg dan ets2 werkt niet meer,programma sluiten?of online naar een oplossing zoeken.ik heb een uur zitten etteren en ben d'r nie uitgekomen.
Resultaat....spel verwijdert opnieuw geïnstalleerd toen maar de 3patches geïnstalleerd en nu werkt het weer Maar ja ben wel weer lvl 1!!! Ik snap er niks van maar ja ik ken weer tuffen en ik patch vanaf nu niks meer.
als je gedownloade lampen of Michelinpoppen op je truck hebt zou ik die als eerste terug erin zetten. Bij het laden van je profiel gaat het spel op zoek naar je truck en alle onderdelen die erop zitten. Als hij iets niet kan vinden geeft het een foutmelding
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Skyhook
Lid
Lid

Bericht door Skyhook »

Patch 1.2.5 werkt hier probleemloos maar je moet wel weer aan de gang met de extractor om een nieuwe base.scs en def.scs aan te maken om daarna de oude Mod's
te controleren of te wijzigingen.
Pas dus wel op met oude Mod's !!!!!!!!!!!! die kunnen gemaakt zijn met de oude base of def en dan werkt de Mod niet of je haalt de wijzigingen van SCS er
weer mee uit en game je gedeeltelijk weer met 1.1.3 of ETS2 hangt zich op en doet niets meer.

Groeten Skyhook.
henkie W
Lid
Lid

Bericht door henkie W »

hoekstra schreef:Hallo,ik heb die patch ook geïnstalleerd,eerst alle mods verwijdert patch er over heen en inderdaad bij profiel laden crasht het spel, ik krijg dan ets2 werkt niet meer,programma sluiten?of online naar een oplossing zoeken.ik heb een uur zitten etteren en ben d'r nie uitgekomen.
precies wat ik bedoel.
hier voor liep het als een tierelier, maar na het patchen .
diep droeve ellende
had ik het maar nooit gedaan ( WE WANT THE 1.1.3 BACK actie commite ) gaat maar weer rommelen.
1e afrit en het zuchten van een diesel .
jalihaag
Lid
Lid

Bericht door jalihaag »

henkie W schreef:
precies wat ik bedoel.
hier voor liep het als een tierelier, maar na het patchen .
diep droeve ellende
had ik het maar nooit gedaan ( WE WANT THE 1.1.3 BACK actie commite ) gaat maar weer rommelen.
Ben ook terug naar 1.1.3 Wacht wel een tijdje
met een nieuwe patch.Zo veel vond ik nou ook weer niet verander ja ze hebben een bus uit het museum gehaald.Maar het ai blijft het zelfde althans bij mij.
Dus ik ben ook lid 1.1.3 actie comite :thumbup:
"Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers."
"Da's niet erg. Maar de meesten hebben een rijbewijs en da's wél erg..."
Chris_ibanez
Lid
Lid

Bericht door Chris_ibanez »

O ik heb totaal geen last van de nieuwe patch 1.2.5.1 met mods :wtf:
hebben jullie ook gezocht naar updates van de mods en die installeren dus de nieuwste versies van de mods ?
Bij logo mod van ets rijder heb ik alles van Daf weggegooid omdat die standaard in het spel zit.

En vergeet niet Backups te maken helpt echt om uit de ellende te blijven ;)
rvc
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door rvc »

Het klopt dat er wat mods waren die voor problemen zorgde, zoals de firma en tankstation mod die ik gemaakt heb. Ondertussen is dit verholpen doordat ik er een nieuwe versie van gemaakt heb die nu ook bij de downloads staat in het desbetreffende topic. Het bestand def_mod.scs verwijderen en vervangen door het nieuwe en het probleem lost zichzelf op.
"Er zijn geen goeie, en er zijn geen slechte mensen. Er zijn alleen situaties." Marcel Van Loock (De Hel van Tanger)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”