Did onderwerp kan gesloten worden, zie laatste reply van mij
Er zijn veel onderwerpen op veel sites over ETS 2 welke feature(of functie) requests zijn zoals:
-Ondersteuning voor trucks met aanhangers.
-Ander weer systeem. (seizoenen bv.)
-Eigen trailers kunnen hebben.
-Meer functies toevoegen aan de trucks of manage systeem.
-Etc.
Wel, nu kan een ETS 2 mod maker deze dingen veelal niet realiseren en komen alle feature requests op de schouders van SCS-software.
Er is een manier om ik denk 50% van de feature request (gewilde opties) te realiseren in de form van een mod die gemaakt kan worden door een mod-maker od mod-team.
DE MANIER IS OM EEN DEEL VAN HET SPEL SCRIPTABLE (PROGRAMEERBAAR) TE MAKEN.
Dit is niets nieuws.
Veel spellen en vooral simulators van deze tijd hebben de optie om zelf nieuwe functies toe te voegen.
Enkele voorbeelden:
Farming Simulator
A.R.M.A. - Combat simulatie (zeer uitgebreide mods zijn mogelijk)
TRAINZ
[Spin Tires] - Truckspel wat nog uit moet komen.
R.O.R
G.T.A
En nog vele anderen...
Deze Toppic is gemaakt om zo veel mogelijk n.l. steun te krijgen voor een ETS 2 die scriptable is.
n.b:
Hoe werkt het?
Een deel van de game functie's wordt openbaar gemaakt zo dat mod-makers er toegang tot hebben om zo nieuwe functies te maken.
SCS-software zou kunnen beginnen met eerst een klein aantal functies openbaar te maken om te kijken hoe het gaat.
Vervolgens gebruike je een scriptaal om deze openbare functies te programmeren..
p.s:Vergeet niet je handtekening te zetten d.m.v een reactie te plaatsen (maak het niet te lang en begin niet over feature requests).
Zet je handtekening voor: ETS 2 customize power
-
- Lid
Zet je handtekening voor: ETS 2 customize power
Laatst gewijzigd door peteredlin op zo 24 feb 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Zet je handtekening voor: ETS 2 customize power
Ik ben het er hier helemaal mee eens.
vroeger ook veel Trainz gespeeld en dat mod systeem werkte best goed
dus zet ik mijn Handtekening maar hoe doe je dat ??
vroeger ook veel Trainz gespeeld en dat mod systeem werkte best goed

dus zet ik mijn Handtekening maar hoe doe je dat ??
Handtekening:
Wezlke
Wezlke
Het complete Base.SCS is voor iedereen toegankelijk... Wat wil je nog meer? Verder zie ik t nut niet in van dit topic...
Volgens mij bedoelt Peteredlin als je bijv een truck maakt dat je deze er bij toe kan voegen en niet te laten vervangen voor een andere truck? Dat lijkt mij ook een goed idee! Maar zoals cix weer zegt alle dingen van ets kan je vinden in de base.
-
- Lid
Base.scs = alleen content en parameters, geen fucnties en formulesCix schreef:Het complete Base.SCS is voor iedereen toegankelijk... Wat wil je nog meer? Verder zie ik t nut niet in van dit topic...
Dus als je de formule van een truck wil verander, bv. truck & oplegger naar Truck & aanhanger is dit niet mogelijk omdat de definitie van een truck niet in base.scs staat...
Of weet je niet wat ik bedoel met scriptable?
vb:
In farming simulator hebben de tractors b.v. standaard geen gearbox, maar je kan wel een script maken zodat ze dit wel hebben...
Of de tractors hebben geen werklichten nu kun je deze toevoegen met een script zodat je met een knop de werklichten kan aan doen.
Wat jij zegt is al wel mogelijk, zijn al mods die trucks toevoegen i.p.v. vervangenSintclair schreef:Volgens mij bedoelt Peteredlin als je bijv een truck maakt dat je deze er bij toe kan voegen en niet te laten vervangen voor een andere truck? Dat lijkt mij ook een goed idee! Maar zoals cix weer zegt alle dingen van ets kan je vinden in de base.

- Noodleguitar
- Lid
Betekent dat niet dat ze dan de hele source code openbaar moeten stellen?
Dat doen ze niet, en als ze dat wel zouden doen kost het heel veel werk om alle code te begrijpen en om te kijken hoe je het aan kunt passen.
Ik neem aan dat bij die spellen die jij als voorbeeld geeft SCS een extra gedeelte heeft ingebouwd dat tot een zekere hoogte manipuleerbaar is. Maar dat zal bij ETS 2 wel niet zo zijn denk ik.
Dat doen ze niet, en als ze dat wel zouden doen kost het heel veel werk om alle code te begrijpen en om te kijken hoe je het aan kunt passen.
Ik neem aan dat bij die spellen die jij als voorbeeld geeft SCS een extra gedeelte heeft ingebouwd dat tot een zekere hoogte manipuleerbaar is. Maar dat zal bij ETS 2 wel niet zo zijn denk ik.
Trucking career: Hard Truck 2 --- Hard Truck: 18 Wheels of Steel --- 18 WoS: Across America --- 18 WoS: American Long Haul --- Euro Truck Simulator --- Euro Truck Simulator 2
- Barry Butsers
- Lid
Ik denk ook niet da scs de codes vrij gaat geven, want simpel gezecht. Als een beetje een modder heel het spel kan veranderen dan kunnen hun er niets meer op verdienen. Kan goed dat er later bijv. verschillende seizoenen bij een uitbreidingspakket komen
Waarom vandaag doen, als je het morgen ook kunt uitstellen!!!
-
- Lid
Mijn handtekening heb je! goud idee!