Weet iemand toevallig een trucje om van te voren te kunnen herkennen welke rijstroken rechtdoor gaan? (afgezien van bij voorbaat al de linkerbaan aanhouden

Verschilt misschien per land, maar in Duitsland heb ik er regelmatig last van. Hangt er een bord boven mijn rijstrook die aangeeft dat ik daar rechtdoor kan, gaat 'ie opeens de snelweg afBeginner schreef:Ik heb daar geen last van, en bij sommige borden is het best duidelijk vind ik.
Klopt, maar dat is dan nog steeds last minute. Op het moment dat je ziet dat je de verkeerde baan heb, heb je nog maar een paar seconden om te wisselen, en niet iedereen haalt zo snel inen als iemand je inhaalt je hebt nog altijd spiegels.
Je bedoelt dat het per knooppunttype verschilt? Ik zal er eens op letten vanavond.Noodleguitar schreef:Ja, ik weet wat je bedoelt. Wat mij daarmee een beetje heeft geholpen is door op je navigatie te kijken of de bocht na de afslag vóór of ná de weg komt die je kruist. Volgens mijn bevinding gaat de rechter baan over in een afslag wanneer de bocht voor de kruising is en gaat de rechterbaan rechtdoor wanneer de bocht pas na de kruising komt. In Engeland is dit allemaal andersom.
dat betekent dat je op dat moment rechtdoor gaat maar later gaat die baan eraf snapt jePurno schreef:Ik weet de details niet van de betekenis van de Duitse bewegwijzering, maar voor zover ik weet zeggen die onderste borden niets over het aantal rijstroken. Die geven alleen aan *dat* er een afrit is.
Op de website van ETS2 staat dit screenshot:
Dit soort borden heb ik het dus over. Ze geven 2 rijstroken rechtdoor aan terwijl dat lang niet altijd daadwerkelijk het geval is.
Nee dat snap ik echt niet. Misschien ben ik wat simpel, maar 2 pijltjes rechtdoor zou toch ook 2 rijstroken rechtdoor moeten zijn? Is dit in de werkelijkheid ook zo krom?cj1998 schreef:dat betekent dat je op dat moment rechtdoor gaat maar later gaat die baan eraf snapt jePurno schreef:Ik weet de details niet van de betekenis van de Duitse bewegwijzering, maar voor zover ik weet zeggen die onderste borden niets over het aantal rijstroken. Die geven alleen aan *dat* er een afrit is.
Op de website van ETS2 staat dit screenshot:
Dit soort borden heb ik het dus over. Ze geven 2 rijstroken rechtdoor aan terwijl dat lang niet altijd daadwerkelijk het geval is.