Borden geven verkeerd aantal rijstroken aan

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Gesloten
Purno
Lid
Lid

Borden geven verkeerd aantal rijstroken aan

Bericht door Purno »

Ben ik de enige die het best wel slordig vind dat op snelwegen de borden regelmatig 2 rijstroken rechtdoor aangeven terwijl het er in werkelijkheid maar 1 rijstrook is? Heb regelmatig last-minute nog even van rijstrook moeten wisselen, en dan maar hopen dat er niemand mij aan het inhalen is :P

Weet iemand toevallig een trucje om van te voren te kunnen herkennen welke rijstroken rechtdoor gaan? (afgezien van bij voorbaat al de linkerbaan aanhouden :P )
"Always remember you're unique, just like everyone else."
Beginner
Lid
Lid

Re: Borden geven verkeerd aantal rijstroken aan

Bericht door Beginner »

Ik heb daar geen last van, en bij sommige borden is het best duidelijk vind ik.
en als iemand je inhaalt je hebt nog altijd spiegels.
Liever 8 klappen, dan 6 die het niet snappen!

Thanx Jbsystems.

Member of the A & S Cargo Group.
Noodleguitar
Lid
Lid

Bericht door Noodleguitar »

Ja, ik weet wat je bedoelt. Wat mij daarmee een beetje heeft geholpen is door op je navigatie te kijken of de bocht na de afslag vóór of ná de weg komt die je kruist. Volgens mijn bevinding gaat de rechter baan over in een afslag wanneer de bocht voor de kruising is en gaat de rechterbaan rechtdoor wanneer de bocht pas na de kruising komt. In Engeland is dit allemaal andersom.
Trucking career: Hard Truck 2 --- Hard Truck: 18 Wheels of Steel --- 18 WoS: Across America --- 18 WoS: American Long Haul --- Euro Truck Simulator --- Euro Truck Simulator 2
Purno
Lid
Lid

Bericht door Purno »

Beginner schreef:Ik heb daar geen last van, en bij sommige borden is het best duidelijk vind ik.
Verschilt misschien per land, maar in Duitsland heb ik er regelmatig last van. Hangt er een bord boven mijn rijstrook die aangeeft dat ik daar rechtdoor kan, gaat 'ie opeens de snelweg af :P

Ik zal eens kijken of ik vanavond een screenshot kan maken.
en als iemand je inhaalt je hebt nog altijd spiegels.
Klopt, maar dat is dan nog steeds last minute. Op het moment dat je ziet dat je de verkeerde baan heb, heb je nog maar een paar seconden om te wisselen, en niet iedereen haalt zo snel in :P
Noodleguitar schreef:Ja, ik weet wat je bedoelt. Wat mij daarmee een beetje heeft geholpen is door op je navigatie te kijken of de bocht na de afslag vóór of ná de weg komt die je kruist. Volgens mijn bevinding gaat de rechter baan over in een afslag wanneer de bocht voor de kruising is en gaat de rechterbaan rechtdoor wanneer de bocht pas na de kruising komt. In Engeland is dit allemaal andersom.
Je bedoelt dat het per knooppunttype verschilt? Ik zal er eens op letten vanavond. :)
RudyFaasse
Lid
Lid

Bericht door RudyFaasse »

Afbeelding

Die 3 onderste borden staan ook vaak in Duitsland. Zodra ik 1 van die zie ga ik alvast links rijden.

Ik heb verder geen rijbewijs of autotheorie gehaald dus ik heb geen idee of dit wel klopt maar volgens mij wel :thumbup:
Purno
Lid
Lid

Bericht door Purno »

Ik weet de details niet van de betekenis van de Duitse bewegwijzering, maar voor zover ik weet zeggen die onderste borden niets over het aantal rijstroken. Die geven alleen aan *dat* er een afrit is.

Op de website van ETS2 staat dit screenshot:
Afbeelding

Dit soort borden heb ik het dus over. Ze geven 2 rijstroken rechtdoor aan terwijl dat lang niet altijd daadwerkelijk het geval is.
Gunslinger
Lid
Lid

Bericht door Gunslinger »

Inderdaad, het is meer een opsplitsing van de weg, iets anders als een afrit.
Heb ook meegemaakt dat ik met gevaar voor eigen leven en medewegebruikers een ruk naar links moest geven, schrok me te pletter :))
Ondanks dat ik m'n gps toch redelijk in de gaten hield, verrraste het me.
Fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn.
Sys specs:
i7-2600k 3.4Ghz
MSI P67A board
Case: Corsair Graphite 600T
Corsair Hydro H70
850watt PSU Gold
8Gig DDR 2133
Radeon HD6990 4GB
Multi monitor Eyefinity setup 3 x Samsung 2x24" 1x27"
Afbeelding
cj1998
Lid
Lid

Bericht door cj1998 »

Purno schreef:Ik weet de details niet van de betekenis van de Duitse bewegwijzering, maar voor zover ik weet zeggen die onderste borden niets over het aantal rijstroken. Die geven alleen aan *dat* er een afrit is.

Afbeelding

Dit soort borden heb ik het dus over. Ze geven 2 rijstroken rechtdoor aan terwijl dat lang niet altijd daadwerkelijk het geval is.
dat betekent dat je op dat moment rechtdoor gaat maar later gaat die baan eraf snapt je
Purno
Lid
Lid

Bericht door Purno »

cj1998 schreef:
Purno schreef:Ik weet de details niet van de betekenis van de Duitse bewegwijzering, maar voor zover ik weet zeggen die onderste borden niets over het aantal rijstroken. Die geven alleen aan *dat* er een afrit is.

Afbeelding

dat betekent dat je op dat moment rechtdoor gaat maar later gaat die baan eraf snapt je
Nee dat snap ik echt niet. Misschien ben ik wat simpel, maar 2 pijltjes rechtdoor zou toch ook 2 rijstroken rechtdoor moeten zijn? Is dit in de werkelijkheid ook zo krom?

EDIT: Paar andere screenshots gevonden op de blog van SCS;
http://4.bp.blogspot.com/-glCDUXZ8qaU/T ... 00/7-2.jpg <-- hier is het ook raar, eerst twee pijltjes rechtdoor, verderop maar eentje.
http://3.bp.blogspot.com/-6gBleM2L9Uo/T ... 00/4-2.jpg <-- hier klopt het wel, twee rijstroken rechtdoor.
Cix

Bericht door Cix »

Hoi,

Ik had hier al een melding van gemaakt: http://www.trucksimulators.nl/forum/vie ... 99&t=12166

Gr.

Cix
Gesloten

Terug naar “Algemeen”