Snelheid proportioneel?

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Digger57
Lid
Lid

Re: Snelheid proportioneel?

Bericht door Digger57 »

Nog even terugkomend op mijn eerder bericht over de overgangsbogen:
Ik denk inderdaad dat alle snelwegbochten in deze simulatie min of meer een cirkelboog volgen en daardoor te scherp zijn.
Ik ben geen map-modder, maar ik stel me voor dat je onnodige bochten eruit kunt halen, waardoor je meer ruimte krijgt voor de echt functionele bochten. Doordat je dan meer aanloopruimte hebt, kun je die bochten allemaal vervangen door bochten met mooie lange overgangsbogen. Dat zijn zijn dan bochten, waarvan je eigenlijk nauwelijks meer merkt dat het een bocht is, net als in het echt, zullen we maar zeggen. Volgens mij krijg je dan een veel realistischer rijgevoel (voor zover dat mogelijk is in een simulator, zonder motion-platform).
Nou ja, het is maar een idee.

Ik denk overigens ook nog steeds, na zo ongeveer alle Beta-filmpjes te hebben bekeken, dat de gesimuleerde snelheid te hoog is. Als er 60 kmh wordt gereden, dan trekken de wegkanten (bomen, vangrails, wegmarkering, etc.) zo snel aan je voorbij, dat dat de indruk geeft dat er veel harder wordt gereden (vooral op de secundaire wegen). Zo hard soms, dat het absurd is en dat menig trailer in de echte wereld bij zo'n snelheid in scherpe bochten misschien wel zou gaan kantelen.
De snelheidsmeter zou als het ware wat anders moeten worden geijkt, zodat je bijvoorbeeld volgens de snelheidsmeter 80 kmh rijdt waar de meter nu 60 kmh aangeeft. Dat is volgens mij beter en realistischer dan alleen maar de maximum snelheid af te toppen op 90 kmh, zoals sommige beta-rijders melden.

Digger57
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door ETS Rijder »

Als je te hard gaat, soms op de aangegeven snelheid, kan je ook wel kantelen in de bocht.
Dat is mij al meerdere keren over komen, maar soms rem ik ook wel te laat.

Tevens is het mij in GTS nog nooit gelukt om te kantelen :-$

Dit is een kleine greep informatie, kort samengevat, van mij als beta-tester, indien je meer informatie wilt hoor ik dat wel ;-)
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Digger57
Lid
Lid

Bericht door Digger57 »

Maar wat is jouw ervaring dan als het gaat om de visueel ervaren snelheid. Als je bijvoorbeeld 60 kmh rijdt op een secundaire weg, heb je dan ook het idee dat het lijkt alsof je sneller rijdt (te oordelen aan het voorbij flitsen van de wegmarkering of vangrails, en zo)? Ik ben zelf geen trucker, maar ik weet wel dat je, als je hoger boven het wegdek zit (zoals in een truck), je veel minder het (visuele) gevoel van snelheid hebt, dan wanneer je vlak boven het wegdek zit (zoals in een racewagen). Juist dat maakt het snelheidsgevoel in ETS2 (en ook in de voorgangers overigens) zelfs nog minder realistisch, lijkt me.
Kortom, volgens mij alle reden om er iets aan te doen in een mod.
DavidWouda
Lid
Lid

Bericht door DavidWouda »

Ik vind zelf het gevoel van de bochten ten opzichte van de voorlopers stukken verbeterd. Dat kantelen is in de paar laatste versies ook weer aangepast want je kon het al voor elkaar krijgen om te kantelen als je een bocht met 40 km/u nam. Diezelfde bocht kan nu met 70 km/u genomen worden voordat je kantelt.

Ik vind zelf wel dat bij het afslaan van kruisingen en splitsingen de voertuigen juist veel te langzaam gaan. Zie bijvoorbeeld dit korte filmpje waar het verkeer veel te langzaam gaat:
http://youtu.be/23NowMo_IT4
Heb efkes geen zin in een onderschrift
Barry Butsers
Lid
Lid

Bericht door Barry Butsers »

ja klopt ze gaan pas op rechte stukken werr gas geven
Waarom vandaag doen, als je het morgen ook kunt uitstellen!!!
GTSfan
Lid
Lid

Bericht door GTSfan »

Hopelijk rijden de auto's iets sneller op die binnenwegen, was altijd aan het oversteken :P
Ook, aan de lichten, je mocht met een A klasse rijden, die C klasse ging sneller optrekken :S
PolareX
Lid
Lid

Bericht door PolareX »

Heb de demo gespeeld en ben gestart in A'dam. Top om diverse landschapkenmerken terug te zien zoals het ING "schip" langs de A10. Ook is Schiphol leuk in kaart gebracht maar in de verte zie ik ter hoogte van schiphol de euromast...ik knipper met mijn ogen en ben al in Rotterdam beland. Het is duidelijk dat de speelwereld flink gecomprimeerd is. Ergens vind ik dat zooo jammer. Hopelijk komen er DLC's uit van bijv. de Benelux waarbij er geen compressie is en het rijden gebeurd in realtime. FSX, Railworks, zijn simulatoren in realtime. Met FSX vlieg ik maandelijks met de PMDG 747 van Schiphol naar Seoul realtime en dat neemt 13 uur in beslag. Waarom mag ik dan niet realtime van Amsterdam naar Antwerpen rijden.
Een prima game, maar wegens de heftige compresssie, oversnelheid van de trucks laat ik het voorlopig bij de demo. Het heeft heel veel potentie, graphics en geluid zijn dik in orde. Nu nog een stuk gameplay.
I7-4970K @ 4,6 // Asus Maximus Hero VII // 2x8GB Corsair Plat. 2400 // Asus GTX 780 // Thrustmaster T500 //Thrustmaster TH8RS H Shifter// DSD sequential shifter// TrackIR 4.0 // Windows 7 64 bit
Digger57
Lid
Lid

Bericht door Digger57 »

PolareX schreef:Heb de demo gespeeld en ben gestart in A'dam. Top om diverse landschapkenmerken terug te zien zoals het ING "schip" langs de A10. Ook is Schiphol leuk in kaart gebracht maar in de verte zie ik ter hoogte van schiphol de euromast...ik knipper met mijn ogen en ben al in Rotterdam beland. Het is duidelijk dat de speelwereld flink gecomprimeerd is. Ergens vind ik dat zooo jammer. Hopelijk komen er DLC's uit van bijv. de Benelux waarbij er geen compressie is en het rijden gebeurd in realtime. FSX, Railworks, zijn simulatoren in realtime. Met FSX vlieg ik maandelijks met de PMDG 747 van Schiphol naar Seoul realtime en dat neemt 13 uur in beslag. Waarom mag ik dan niet realtime van Amsterdam naar Antwerpen rijden.
Een prima game, maar wegens de heftige compresssie, oversnelheid van de trucks laat ik het voorlopig bij de demo. Het heeft heel veel potentie, graphics en geluid zijn dik in orde. Nu nog een stuk gameplay.
Helemaal mee eens!

Digger57
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”