Als long-time fan van alle truck-sims, zie ik uiteraard ook nu weer reikhalzend uit naar ETS2.
Ik heb, afgaand op de vele beta-filmpjes, de indruk heb dat men in positieve zin heeft gesleuteld aan de rij-snelheid van de trucks (inclusief de A.I.), zodat deze vooral bij het afslaan op kruisingen, een stuk langzamer en daarmee realistischer lijkt Maar, evenals in de voorlopers van ETS2, bekruipt me toch ook nu weer het gevoel dat de rij-snelheid (zowel eigen truck, als AI) in het algemeen toch nog wat aan de hoge kant is. Ik heb het idee dat deze als het ware niet helemaal in proportie is tot de schaal-grootte van de wegen. Zou het niet wat realistischer zijn als de snelheid, zoals weergegeven door de snelheidsmeter, iets naar beneden zou worden bijgesteld. Je rijdt dan b.v. eerder 50, 60, 70, etc kmh dan nu het geval is. Weet iemand toevallig hoe de proportionele snelheid in de simulatie werd vastgesteld. Ik stel me zo voor dat de tijd die je over een bepaald traject in de simulatie doet, in een min of meer realistische verhouding staat tot de tijd die je doet over het vergelijkbare traject in de "echte wereld". Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik had bij de voorgangers van ETS2 vaak het idee dat bochten in snelwegen gewoonweg te snel lijken te worden genomen als je, volgens de snelheidsmeter, eigenlijk helemaal niet zo snel rijdt (b.v. 70 of 80 kmh). Zou dat in ETS2 verbeterd zijn?
Voor de techneuten onder ons: echte snelwegen hebben zogenaamde overgangs-bogen als in- en uitgangsbocht al of niet gekoppeld aan een centraal stuk cirkelboog. In de simulatie zijn, als ik het goed inschat, cirkelbogen gebruikt. Dat is ook wel te begrijpen, omdat de schaal eenvoudigweg te klein is voor overgangsbogen. Het effect van alleen cirkelbogen is echter wel dat ze minder hoge snelheden toelaten (ze zijn te scherp voor de hoge snelheden op snelwegen). Dit speelt mogelijk ook mee in wat ik hierboven schrijf.
Snelheid proportioneel?
Snelheid proportioneel?
Laatst gewijzigd door Digger57 op wo 26 sep 2012, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- DavidWouda
- Lid
Re: Snelheid proportioneel?
inderdaad lijkt het dat het verbeterd is maar wat me ook opvalt is dat de vrachtwagens waar ik op dit moment allemaal in rij begrenst zijn op de 90km/h (ik rij nog niet voormezelf maar nog voor bedrijven). Er zijn alwel een paar bugs genoemd waar de bochten op de kleine wegen veel te snel worden genomen door het overige verkeer. Dit is gelukkig grotendeels al opgelost
- roylabruyere
- Lid
Ik heb mij in ETS 1 en in GTS enorm geërgerd aan de vele bochten op de snelweg.
Gelukkig kwam Reiskorn daarmee met de oplossing. Zij haalden alle onnodige bochten eruit, dat rijdt stukke fijner en realistischer.
Tot mijn grote teleurstelling zitten er in ETS 2 zoals op de beta filmpjes te zien is, wederom die onnodige en vele bochten.
Ik hoop dat de jongens van het forum komen met een oplossing. Als de map uitkomt die jullie gaan maken hoop ik dat er de vele bochten zijn uitgehaald.
Gelukkig kwam Reiskorn daarmee met de oplossing. Zij haalden alle onnodige bochten eruit, dat rijdt stukke fijner en realistischer.
Tot mijn grote teleurstelling zitten er in ETS 2 zoals op de beta filmpjes te zien is, wederom die onnodige en vele bochten.
Ik hoop dat de jongens van het forum komen met een oplossing. Als de map uitkomt die jullie gaan maken hoop ik dat er de vele bochten zijn uitgehaald.

-
- Lid
Wat voor file hebben jullie er op gezet met de bochten die er veel zijnroylabruyere schreef:Ik heb mij in ETS 1 en in GTS enorm geërgerd aan de vele bochten op de snelweg.
- roylabruyere
- Lid
-
- Lid
Jaroylabruyere schreef:Je bedoeld om te zorgen dat die bochten weggaan?
-
- Lid
Qua die bochten.... een stuurwiel vangt dat wel grotendeels op lijkt me 

-
- Lid
klopt inderdaad. ;p
@marcel20vt dat is een map die je kan downloaden voor german truck simulator.

-
- Lid
Waar kan ik die vinden ik wel de harry map 3.9jztrucking schreef:klopt inderdaad. ;p
-
- Lid
Je heb een sneeuw mod waar ik die vinden of ziet die er bijMarcel20vt schreef:jztrucking schreef:klopt inderdaad. ;p
Moet ik harry map weg doen in de ze er op zetten