Een klein gedeelte van het team van SCS Software is een tijdje terug naar Cologne, Duitsland geweest om de Gamescom bij te wonen, de grootste Europese game show. Ze hebben lange tijd in een voor publiek afgesloten gedeelte gezeten; dit gedeelte is alleen bedoeld voor zakelijk overleg. Ze zijn dan ook zo druk bezig geweest met het zakelijke aspect van die dag dat ze bijna geen tijd haden om zich in de publieke hallen te laten zien. Ze hebben dus ook geen tijd gehad om foto's te maken van die dag. Die dag was echter wel erg belangrijk voor hen en de toekomst van de games.
Wat SCS wil, is openheid richting de fan-communities, maar dat niet alleen, ook richting de publishing partners. Tenslotte moeten zij het vertrouwen in de games krijgen om tenslotte de games weer te verkopen aan ons, zowel via retail als digitaal. Grote game-evenementen zijn een uitgelezen en grote kans voor SCS om de "collega's" van publishing-bedrijven in persoon te ontmoeten en alle plannen te bespreken.
Zonder goeie partners die goed zijn in de afzetmarkt, zou een game als Euro Truck Simulator 2 het niet lang volhouden tussen alle andere games in de huidige grote game-markt. Zonder een netwerk van partners van grote reputatie zou SCS het zeer moeilijk hebben in vrijwel alle landen.
En ja, alweer een nieuw filmpje! Ditmaal niet van SCS zelf, maar van één van de publishing-partners van SCS. (Excalibur)
In de video is een rit vanuit Engeland naar Italië te zien. Waar we dat ritje in Euro Truck Simulator (1) nog lekker snel gedaan hadden, wordt dat in ETS 2 al heel anders! In de beschrijving staat namelijk dat je voor dit ritje in ETS 2 twee uren in real-time voor je pc moet zitten.
Opvallende dingen zijn o.a. de vele tolpoorten en ook opvallend is dat er waarschijnlijk geen of weinig nieuwe bedrijven bijkomen, aangezien de trailers in het spel geen nieuwe bedrijfsnamen vertonen.
Bekijk, en geniet van dit filmpje!
En weer geeft SCS een nieuwe video vrij van Euro Truck Simulator 2, en dit maal van het vroege ochtendleven van een chauffeur.
Op de video is te zien dat de steengroeves (quarry's) niet veel verandert zijn ten opzichte van German Truck Simulator. Wel is een prachtig model te zien van een Volvo FH16, die prima is uitgevoerd door SCS.
Helaas lopen de berichten op TruckSimulators.nl aardig achter i.v.m. de vakantieperiode. Wij zullen proberen om zo snel mogelijk alle artikelen te schrijven over de informatie die is binnengekomen van SCS Software in de afgelopen periode. Onze excuses voor deze vertraging.
Euro Truck Simulator 2 is hoofdzakelijk een game over het besturen van vrachtwagens; over de tijd die je achter je stuur doorbrengt, hard werkend om je ladingen zo snel en veilig mogelijk af te leveren. Dat is waarom SCS Software een zo gedetailleerde virtuele wereld aan het maken is om in te rijden. Ze proberen te berekenen hoeveel tijd je in het echt moet spenderen aan het rijden in het spel, bij maximale snelheid om iedere plek op de wereld een keer te bezoeken. In theorie bevat dat meer dan 40 uur! In praktijk zal dat al snel meer dan het dubbele zijn, aangezien je niet overal op maximale snelheid zal rijden en aangezien je best wel eens een afslag kunt missen.
Hoezeer ze ook bewust zijn van het feit dat het voor vele spelers belangrijk is om een eigen bedrijf op de zetten en een soort carrière modus te doorlopen, willen ze toch niet te veel aandacht geven aan dat aspect in Euro Truck Simulator 2. SCS Software is bang dat het spel anders teveel zal gaan lijken op een tycoon game.
Hieronder kun je een video bekijken van wat er wel in het spel zal komen.
SCS Software heeft opnieuw twee screenshots vrijgegeven over de wereld van Euro Truck Simulator 2. De screenshots laten de Depth of Field (Letterlijke vertaling: Velddiepte) kenmerken zien in de 3D engine van het spel. SCS Software heeft nog wel wat tijd nodig om de voetgangers er beter uit te laten zien, maar toch laten ze de voetgangers alvast zien.